| Literatura: |
i) A. Kołodyński, „Tropami filmowej prawdy”, Warszawa 1981.
i) B. Zając, „La vérité? Quelle vérité? Eksperymenty z rzeczywistością w kinie niefikcjonalnym lat 60.”, w: „Panoptikum” 2013, nr 12 (19),
s. 62-75.
i) M. Przylipiak, „Kino bezpośrednie 1963-1970. Czas autorów”, Gdańsk 2014.
i) „Karta” nr 50, styczeń 2006.
i) J. Banaszewska, K. Jachymek, „Patrząc wstecz. Współczesny dokument wobec PRL‑u”, w: „Kultura Popularna” 2013 nr 1 (35), s. 14-27.
M. Przylipiak, „Odrażający, brudni, źli? O filmach dokumentalnych Ewy Borzęckiej”, w: „Studia filmoznawcze”, Wrocław 2003, nr 24.
i) U. Tes, „Człowiek, zbiorowość, pamięć w filmach dokumentalnych Ireny Kamieńskiej” Kraków 2016.
i) W. K. Pessel, „Rewolucje w ministerstwie seksu? Jak rozumieć „Szwedzką teorię miłości”.” w: „Colloquia Anthropologica et
Communicativa” 2019 vol. 11, s. 37-48
|
| Efekty uczenia się: |
i) zna kategorie socjologiczne umożliwiające opisanie przedstawionych w filmach tematyki (KP6_WG1) weryfikacja: aktywność na
zajęciach, praca pisemna
i) potrafi zidentyfikować oraz przeanalizować problemy społeczne ukazane w filmach, oceniać i proponować ich rozwiązania (KP6_UW8)
- weryfikacja: aktywność na zajęciach, praca pisemna
i) jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych (KP6_KO1) - weryfikacja: aktywność na
zajęciach, referat
i) jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim
(KP6_KO2) - weryfikacja: referat
|
| Metody i kryteria oceniania: |
Warunkami zaliczania zajęć są:
i) aktywność i obecność na zajęciach (dozwolona jest jedna nieobecność, pozostałe należy zaliczyć w czasie dyżurów);
i) wygłoszenie referatu (ewentualnie prezentacja multimedialna) oraz dostarczenie konspektu;
i) praca pisemna na podstawie referatu lub na inny temat związany z tematyką kursu
|
| Zakres tematów: |
i) filmowe przedstawianie społeczeństwa
i) życie codzienne mieszkańców dużej metropolii w dokumencie "Paryski maj"
i) współczesny obraz filmowy Polski Ludowej
i) realność mitu "american dream" w kinie amerykańskim
i) z PRL do RP - polskie kino dokumentalne a transformacja ustrojowa
i) obraz samotności w krajach wysokorozwiniętych na przykładzie Szwecji
i) kino a ukryta codzienność w państwach totalitarnych - Korea Północna
|