Język obcy 320-BS1-1JOBII
Ćwiczenia (CW)
Rok akademicki 2024/25
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 |
Limit miejsc: | (brak limitu) |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press. 2. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com , www.linguahouse.com 3.Serwisy informacyjne :,https://edition.cnn.com/, https://www.bbc.com/ , https://www.newsweek.com/tech-science , https://www.theguardian.com/science, https://www.nature.com/ , https://www.sciencenewsforstudents.org/ , https://www.who.int/ 4. Wykłady internetowe i filmy przyrodnicze https://www.ted.com/ , National Geographic 5. Strony uniwersytetów, muzeów, towarzystw naukowych „Open Education Resources” : Royal Society of Biology Higher education (rsb.org.uk) , Royal Society of Chemistry Higher education teaching resources | RSC Education , University of Utah https://learn.genetics.utah.edu/ , Harvard Museum https://hmnh.harvard.edu/past-lecture-videos 6. Domański Piotr. 2014. English in Science and Technology (Wybór terminów i zwrotów angielskich z nauk ścisłych i przyrodniczych). WNT. Literatura uzupełniająca 1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2000. English Vocabulary in Use : Upper-intermediate and Advanced. Cambridge University Press. 2. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2009. Test Your English Vocabulary in Use : Advanced. Cambridge University Press. 3. Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive. 2008. New English File : upper-intermediate . Oxford University Press. 4. Martin Elizabeth. 1990. A concise dictionary of biology. Oxford University Press. 5. Hewings Martin.2012. Cambridge Academic English: an Integrated Skills Course for EAP, Cambridge University Press. 6. Domański Piotr, Domański Artur . 2017 . English in Science and Technology (Angielski w naukach ścisłych i technicznych). Wydawnictwo Poltext. Język rosyjski: Paszkow E., Biologia : język rosyjski dla lektoratów, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1985. Cieplicka M., Torzewska D., Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne 1, Poznań 2012. Глазунова О. И., Грамматика русского языка в упражнениях и комментриях, Санкт-Петербург "Златоуст" 2005. Aktualne materiały z Internetu. |
Efekty uczenia się: |
Student zna terminologię fachową z różnych dziedzin biologii oraz ochrony środowiska i potrafi jej użyć w celu wyszukania informacji w źródłach angielskojęzycznych . KA6_UW7 Student potrafi również przeanalizować i ocenić wiarygodność informacji pochodzącej ze źródła angielskojęzycznego. KA6_KK1 Student potrafi wykorzystać znajomość terminologii fachowej do samodzielnego pogłębiania wiedzy i przygotowania prezentacji ustnej w języku angielskim z wykorzystaniem technik multimedialnych. KA6_UK8, KA6_UO9 Student potrafi wykorzystać znajomość terminologii fachowej do poprowadzenia dyskusji w grupie oraz wysłuchania innych członków grupy . KA6_UO9, . KA6_KR3 Sposoby weryfikacji: KA6_UW7 Test pisemny po semestrze I, II, III, IV (pytania zamknięte i otwarte) KA6_UW7 , KA6_KK1 Praca pisemna – streszczenie artykułu, wykładu, raport. KA6_KK1, KA6_UK8, KA6_UO9 Prezentacja multimedialna KA6_UO9, . KA6_KR3 Dyskusja na zajęciach KA6_UW7 , KA6_UK8, KA6_UO9 Egzamin po semestrze czwartym (pisemny i ustny). Egzamin pisemny – pytania otwarte i zamknięte weryfikujące sprawności językowe takie jak czytanie, słuchanie, pisanie. Egzamin ustny – rozmowa na losowo wybrane tematy z różnych dziedzin biologii. Język rosyjski: KA6_UW7 - Absolwent potrafi dotrzeć do źródeł w języku ojczystym oraz obcym na poziomie B2 w celu pogłębiania, aktualizowania i syntetyzowania wiedzy fachowej, a także w celu planowania prostych zadań badawczych. - pisemne prace domowe, tłumaczenia tekstów specjalistycznych KA6_UK8 -Absolwent potrafi stosować podstawową terminologię fachową w języku ojczystym oraz w języku obcym na poziomie B2 w celu opisu zjawisk biologicznych oraz zagadnień dotyczących ochrony środowiska i edukacji środowiskowej, jak i prowadzenia dyskusji na różnych forach - wypowiedzi ustne i pisemne, test kontrolny KA6_UO9 - Absolwent potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową, a także pracować samodzielnie i w grupie - przygotowanie do zajęć, praca w grupach KA6_KK1 - Absolwent jest gotów do krytycznej analizy informacji z różnych źródeł oceniając ich wiarygodność - pisemne prace domowe, tłumaczenia tekstów specjalistycznych KA6_KR3 - Absolwent jest gotów do poszanowania pracy własnej i innych członków zespołu - praca na zajęciach, prace domowe |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Obecność na zajęciach (dopuszcza się możliwość opuszczenia dwóch spotkań bez konieczności odpracowania). Nieobecności powyżej dwóch nieobecności dopuszczalnych wiążą się z koniecznością odpracowania w formie pisemnego streszczenia artykułu popularnonaukowego. 50% nieobecności na zajęciach dyskwalifikuje z możliwości przystąpienia do zaliczenia przedmiotu. 2. Pozytywna ocena z prezentacji ustnej. 3. Pozytywna ocena z pisemnego testu semestralnego (pytania otwarte i zamknięte). 4. Pozytywna ocena z egzaminu pisemnego i ustnego (egzamin pisemny – pytania otwarte i zamknięte; egzamin ustny – dyskusja). Dopuszczenie do egzaminu : pozytywna ocena z czterech semestrów nauki. Skala ocen: 51 – 60 % - 3.0 61 – 70 % - 3.5 71 – 80 % - 4.0 81 – 90 % - 4.5 91 – 100 % - 5.0 Język rosyjski: Zaliczenie na ocenę po II semestrze. Student uzyskuje zaliczenie na podstawie wyników testów, obecności, aktywności na zajęciach, wypowiedzi ustnych oraz pisemnych, zrealizowanych prac pisemnych w ramach ćwiczeń. Zaliczenie na ocenę na ostatnich zajęciach w semestrze, forma pisemna. Skala ocen: DST 51%-59%, DST+ 60%-69%, DB 70%-79%, DB+ 80%-89%, BDB 90%-100% Nieobecności należy usprawiedliwić (przedstawić odpowiedni dokument) na następnych zajęciach lub konsultacjach. Dopuszczalne w ciągu semestru są dwie nieobecności bez konieczności odpracowywania. Nieobecności student zalicza podczas konsultacji prowadzonych w formie stacjonarnej . Nieodpracowane nieobecności są równoznaczne z niezaliczeniem przedmiotu. |
Zakres tematów: |
1. Terminologia związana z opisem krajobrazu, nazwy geograficzne, krajobraz Polski. 2. Graficzne środki przekazu informacji naukowej (tabele, wykresy, symbole). 3. Metody badawcze, osiągnięcia w dziedzinie nauk ścisłych. 4. Świat roślin- systematyka, budowa, czynniki potrzebne do życia, choroby roślin. 5. Świat roślin – rozmnażanie, rodzaje zapylenia. 6. Świat roślin – opis procesu fotosyntezy. 7. Świat roślin – opis cyklu rozwojowego od nasiona do owocu. 8. Bieżące problemy w środowisku naturalnym – plastik i mikroplastik. 9. Temat ogólny: Zrównoważony rozwój w perspektywie środowiska, ekonomii i dobrostanu człowieka. Język rosyjski: Tematy ogólne: 1. CV, list motywacyjny, rozmowa kwalifikacyjna, rozwój kariery zawodowej z uwzględnieniem umiejętności miękkich i potrzeby kształcenia się przez całe życie 2. Wpływ nowych technologii na społeczne i zawodowe życie człowieka Tematy specjalistyczne: 1. Биология (Biologia). Przedmiot badań biologii. Nauki biologiczne. Powiązania biologii z innymi naukami. Metody badań. 2. Биологические системы (Systematyka biologiczna). Słownictwo specjalistyczne z dziedziny biologii dotyczące systematyki biologicznej. Budowa organizmów żywych. 3. Влияние промышленного загрязнения на минеральный и водный режим сосны и ели – cтатья (Wpływ zanieczyszczeń przemysłowych na mineralny i wodny system sosny i świerku - artykuł). Słownictwo specjalistyczne z zakresu biologii eksperymentalnej. 4. Микробиология (Mikrobiologia). Słownictwo specjalistyczne z zakresu mikrobiologii. Podział mikroorganizmów. Zadania i cele mikrobiologii. 5. Экология (Ekologia). Słownictwo związane z ekologią, ochroną środowiska. 6. Природа (Przyroda). Słownictwo związane z zagrożeniami środowiska naturalnego, klimatem. 7. Земной шар (Kula ziemska). Słownictwo dotyczące fauny i flory. Słownictwo dotyczące krajobrazu. |
Metody dydaktyczne: |
Praca z literaturą , dyskusja, konsultacje Język rosyjski: Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Anna Kuzia | 17/ |
|
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.