Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja muzyczna 400-PS5-2EDM
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura podstawowa:

E.Lipska, M.Przychodzińska "Muzyka w nauczaniu początkowym. Metodyka", Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa

Burowska Z., Słuchanie i tworzenie muzyki w szkole, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.

Dasiewicz-Tobiasz A., Kaępska A, Rytmika w kl. I-III, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.

U. Smoczyńska-Nachman "Muzyka dla dzieci", Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa

Literatura uzupełniająca:

Przychodzińska M., Słuchanie muzyki w kl. I-III, WSiP.

F.Wesołowski "Zasady muzyki"; Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków

U. Bissinger-Ćwierz "Metody aktywizujące w szkolnej i pozaszkolnej edukacji muzycznej. Poradnik dla nauczycieli i animatorów"; Difin, Warszawa

Bury E., Podstawy techniki dyrygowania, PWM.

Komorowska M., Zaproszenie do muzyki, WSiP

Malko D., Metodyka wychowania muzycznego w przedszkolu, WSiP.

Podolska B., Z muzyka w przedszkolu, WSIP.

Zwolińska E. (red.), Muzyka w nauczaniu zintegrowanym, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej.

Efekty uczenia się:

Student

- zna, rozumie i stosuje metodykę wykonywania zadań muzycznych – normy, procedury i dobre praktyki stosowane w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej (KA7_WG6);

- wykorzystuje w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się i nauczania, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych dzieci lub uczniów oraz grupy (KA7_UW3);

- dobiera, tworzy, testuje i modyfikuje materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia (KA7_UW4);

- formułuje właściwe zachowania i postawy dzieci lub uczniów, w tym wobec kultury i sztuki (KA7_KK1).

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach – można opuścić dwa zajęcia w semestrze. W wypadku nieusprawiedliwionej nieobecności na zajęciach, student

jest zobowiązany do zaliczenia prac podczas konsultacji.

Warunki zaliczenia zajęć: aktywność na zajęciach, praca własna studenta, przygotowanie prezentacji, zaliczenie z prac domowych.

Przedmiot kończy się:

1)pisemnym zaliczeniem na ocenę.

2) przygotowaniem rytmicznych ćwiczeń i zagraniem wybranego utworu na dzwonkach chromatycznych.

Testy, prace pisemne i prezentacje są oceniane w skali od 1 do 5.

51% punktów uzyskanych przez studenta z ogółu ćwiczeń jest niezbędne do uzyskania przez niego oceny pozytywnej z danego przedmiotu.

Zakres tematów:

1. Śpiew i piosenka. Głos dziecka, jego kształcenie, repertuar piosenek, ćwiczenia solmizacyjne, rozwijanie umiejętności śpiewu dwugłosowego 4h

2. Kształcenie poczucia rytmu,, określanie metrum, podstawy dyrygowania, gra na instrumentach (dzwonki chromatyczne, instrumenty perkusyjne) 4h

3. Analiza utworów muzycznych, słuchanie wybranych utworów, kształcenie słuchu, dobór repertuaru przeznaczonego do słuchania przez dzieci, umuzycznianie opowiadań 3h

4. Muzyka i ruch, ćwiczenia i zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem, ćwiczenia twórcze, tańce 4h

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia, pokaz zadań projektowych, dyskusja

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 10:10 - 11:40, sala 402
Violeta Leonovič 28/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Ekonomiczno-Informatycznego w Wilnie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)