Metody asymilacji wiedzy: pogadanka, wykład problemowy
Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna, studium przypadku, metoda problemowa, burza mózgów, turniej, analiza tekstu źródłowego
Metody eksponujące: praca z materiałem audiowizualnym (film)
Metody praktyczne: wizyta studyjna w placówce (OHP), zajęcia dydaktyczne z praktykami (wychowawcy podwórkowi)
Uwzględnia się wykorzystanie SI w trakcie zajęć dydaktycznych na zasadach określonych w Zarządzeniu nr 31 Rektora Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 11 kwietnia 2025 r. w sprawie wykorzystania systemów sztucznej inteligencji w procesie kształcenia na Uniwersytecie w Białymstoku
W szczególności:
§ 5
1. Osoby kształcące się powinny wykorzystywać systemy SI w sposób wspierający proces dydaktyczny, w szczególności w osiąganiu efektów uczenia się, a nie jako zamiennik krytycznego myślenia i kreatywności.
2. Zakazuje się korzystania z systemów SI podczas egzaminów oraz zaliczeń, chyba że polecenia lub treści zadań określają sposób korzystania z nich.
§ 6
1. Do dozwolonego zakresu wykorzystania systemów SI w pracach pisemnych przez osoby kształcące się należy w szczególności:
1) korekta językowa i stylistyczna tekstu,
2) tłumaczenie maszynowe tekstu z lub na język obcy,
3) wyszukiwanie i organizowanie źródeł naukowych,
4) generowanie zestawień słów kluczowych,
5) analiza danych,
6) tworzenie symulacji i modelowanie,
7) wsparcie w procesie badawczym poprzez generowanie problemów
badawczych, poszukiwanie luk w wiedzy naukowej,
8) tworzenie kodu.
2. Do obowiązków osoby kształcącej należy w szczególności:
1) odpowiednie przygotowanie danych wejściowych do systemy SI,
2) każdorazowa weryfikacja uzyskanych wyników wykorzystania systemów SI pod względem ich prawdziwości,
3) udokumentowanie sposobu wykorzystania systemów SI w pracach pisemnych zgodnie z zasadami i zakresem przedstawionym przez prowadzącego zajęcia,
4) przedstawienie sposobu wykorzystania systemów SI przy wykonywaniu zadań na każdorazowe polecenie prowadzącego zajęcia.
§ 7
1. Do zabronionego zakresu wykorzystania systemów SI w pracach pisemnych przez osoby kształcące się należy:
1) wykorzystywanie systemów SI wbrew zakazowi, o którym mowa w § 4 pkt 3,
2) wykorzystywanie systemów SI w innym zakresie lub w inny sposób niż przedstawiony przez prowadzącego zajęcia,
3) niewystarczająca dokumentacja wykorzystania systemów SI,
4) automatyczne wykonanie zadania w całości lub części przez systemy SI,
5) cytowanie wyników wykorzystania systemów SI jako źródła informacji bibliograficznej,
6) przedstawianie wyników wykorzystania systemów SI jako własnych wniosków badawczych.
|