Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0300-PS1-1MAR
Kod Erasmus / ISCED: 14.301 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing
Jednostka: Zakład Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

ogólne kierunkowe

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zaznajomienie studentów ze specyfiką działalności marketingowej, nabycie wiedzy zakresu realizacji funkcji marketingowej w przedsiębiorstwie oraz określonych umiejętności związanych z rozpoznaniem warunków rynkowych oraz zastosowaniem skutecznych narzędzi do wykorzystania w działalności firmy. Studenci powinni rozumieć znaczenie działalności marketingowej w gospodarce, a także wiedzieć w jaki sposób i przy pomocy jakich narzędzi możliwa jest jej realizacja w podmiotach rynkowych.

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy; Moduł 3

Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu

Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 2

Wymagania wstępne: Brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 15 godz.; ćwiczenia 30 godz.

Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentacje multimedialne, studia przypadku, zadania grupowe, referaty

Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, pisemne zaliczenie końcowe

Punkty ECTS 4

Bilans nakładu pracy studenta

- udział w wykładach 15 godz.

- studia literaturowe 18 godz.

- przygotowanie do egzaminu końcowego 15 godz.

- egzamin 2 godz.

- udział w ćwiczeniach 30 godz.

- przygotowanie do ćwiczeń 10 godz.

- udział w konsultacjach 5 godz.

- przygotowanie do zaliczenia końcowego 5 godz.

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 52 punkty ECTS 2,08

- o charakterze praktycznym: liczba godzin: 25 punkty ECTS 1

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA

1. G. Armstrong, Ph. Kotler, Marketing, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012

2. Ph. Kotler i inni, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002

3. K. Dziewanowska, Relacje i lojalność klientów w marketingu, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2012

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

4. L. Garbarski (red.), Marketing: Koncepcja strategicznych działań, PWE, Warszawa 2011

5. E. Michalski, Marketing. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009

6. L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000

7. P. Matyja, W. Biliński, Jak zapewnić znakomitą obsługę klientów, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012

8. A. Czubała, Marketing usług, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012

Efekty uczenia się:

P1_W05 ma podstawową wiedzę o człowieku jako twórcy i uczestniku

struktur gospodarczych i prawnych oraz zasad ich funkcjonowania S1A_W05

P1_W06 zna typowe metody i narzędzia pozyskiwania danych

wykorzystywanych do opisu, analizy i prezentacji poszczególnych

obszarów działalności gospodarczej oraz procesów w nich i

między nimi zachodzących S1A_W06

P1_U06 potrafi wykorzystywać zdobyta wiedzę z zakresu ekonomii prawa

w podejmowaniu i rozwiązywaniu problemów w pracy zawodowej S1A_U06

P1_K02 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role S1A_K02

P1_K03 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadań własnych i zespołu S1A_K03

Metody i kryteria oceniania:

Wykład tradycyjny z prezentacją multimedialną.

Wykład - egzamin w firmie testu. Test uznaje się za zdany jeżeli student uzyskał 51% punktów możliwych do zdobycia.

Ćwiczenia - dyskusja, prezentacje multimedialne/referaty, studia przypadku, zadania grupowe

Ćwiczenia - zaliczenie na podstawie pozytywnej z koluwium (zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia) oraz aktywności na zajęciach efektów pracy zespołowej.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)