Style i strategie uczenia się języków obcych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-AS1-1SSL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Style i strategie uczenia się języków obcych |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym. Ma ona w trakcie kursu umożliwiać studentom swobodne wyrażanie opinii, refleksję nad procesem uczenia się języków obcych oraz czytanie ze zrozumieniem i interpretację prostych tekstów akademickich z zakresu objętego tematyką kursu. |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z podstawowymi różnicami indywidualnymi, stylami i strategiami uczenia się języka, wspomaganie studentów w wyborze technik pracy i strategii adekwatnych do ich indywidualnych potrzeb jako uczniów języka obcego. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne, pierwszego stopnia Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_9) Dziedzina i dyscyplina nauki: filologia I rok; semestr pierwszy Wymagania wstępne: Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym. Ma ona w trakcie kursu umożliwiać studentom swobodne wyrażanie opinii, refleksję nad procesem uczenia się języków obcych oraz czytanie ze zrozumieniem i interpretację prostych tekstów akademickich z zakresu objętego tematyką kursu. Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 15 godzin ćwiczeń, zajęcia warsztatowo-konwersatoryjne Metody dydaktyczne oraz formy i warunki zaliczania przedmiot Metody dydaktyczne: Dyskusje plenarne, praca w parach i grupach, autorefleksja, analiza prostych artykułów dotyczących styli i strategii uczenia się, tworzenie ‘mini portfolio’ Punkty ECTS 1 Bilans nakładu pracy studenta Udział w ćwiczeniach 15h Przygotowanie do ćwiczeń 2h Udział w konsultacjach związanych z pracami projektowymi 5h Realizacja zadań projektowych 2h Przygotowanie do zaliczenia i obecności na nim. 6h Razem: 30h (odpowiada 1 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 24h Odpowiada 1 pkt. ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym. 17h Odpowiada 0,5 pkt. ECTS |
Literatura: |
Dörnyei, Z. (2001). Motivational Strategies in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press. Drozdział-Szelest, K. (1997). Language Learning Strategies in the Process of Acquiring a Foreign Language. Poznan, Poland: Motivex. Ellis, G. and Sinclair, B. (1990). Learning to Learn English. A Course in Learner Training. Cambridge: CUP. Oxford, R. L. (1990). Language Learning Strategies: What Every Teacher Should Know. Boston: Heinle & Heinle. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student, który zaliczył ten przedmiot, potrafi: K_W02. K_W02, Umiejętności: Student, który zaliczył ten przedmiot, potrafi: K_U01, K_U07 Kompetencje społeczne: Student, który zaliczył ten przedmiot, potrafi: K_K01; K_K04, K_K05, K_U07; |
Metody i kryteria oceniania: |
I. Metody dydaktyczne: Dyskusje plenarne, praca w parach i grupach, autorefleksja, analiza prostych artykułów dotyczących styli i strategii uczenia się, tworzenie ‘mini portfolio’ II. Ocenianie - test osiągnięć, prace projektowe, zaangażowanie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.