Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0400-AS1-3SEMD11
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Instytut Neofilologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

1. Zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracy dyplomowej oraz zasadami uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych.

2. Przygotowanie studentów do świadomego wyboru tematu pracy dyplomowej, dyskusja i refleksja nad tematami i treścią prac osób uczestniczących w seminarium.

3. Wskazanie kierunku poszukiwać badawczych oraz zasugerowanie pierwszych pozycji bibliograficznych, które będą punktem wyjścia do dalszej samodzielnej pracy.

4. Przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac.

5. Napisanie i złożenie pracy dyplomowej.


Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Tytuł seminarium: Kreatywność w nauczaniu-uczeniu sie języka angielskiego.

Kreatywny byt nauczyciela języka angielskiego to wyzwanie i odwaga, to twórcza postawa, skierowana na kreatywny rozwój ucznia w obszarze procesu i produktu= kompetencji językowych uczniów, to kreatywne przekraczanie granic, to odkrywanie i eksperymentowanie w procesie nauczania-uczenia się języka angielskiego.

Pełny opis:

Kreatywny nauczyciel to animator rozwoju intelektualnego i osobowego ucznia. Twórcze powinny być metody, które stosuje, ale też sam jest źródłem kreatywnych pomysłów - kreatywny nauczyciel = kreatywny uczeń.

Odkrywanie własnej kreatywności w nauczaniu języka angielskiego w oparciu o założenia podejścia integrującego dwa modele wspierania kreatywności: model eliminowania barier oraz model stymulowania zdolności twórczych.

Literatura:

Harmer, J. 2001. The Practice of English Language Teaching. Pearson Education Ltd.

Johnson, K. 2001. An Introduction to Foreign Language Learning and Teaching. Harlow: Pearson Education Limited.

Komorowska, H. 1999. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa. WSiP.

Szpotowicz, M, M. Szulc-Kurpaska. 2009. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA.

Ur, P. 1996. A course In Language Teaching. Cambridge: CUP.

Spitzer, M. 2012. Jak uczy się mózg. Wydawnictwo Naukowe PWN.

Źylińska, M. 2013. Neurodydaktyka, czyli nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. Wyspa Wydawnictwo i Ośrodek Innowacji Edukacyjnych.

Efekty uczenia się:

1. Absolwent zna i rozumie metodologię badań – ilościową i jakościową.

2. Absolwent posiada wiedzę na temat związku nauk filologicznych z innymi dyscyplinami.

3. Absolwent posiada wiedzę dotyczącą krytycznych publikacji z zakresu tematyki pracy dyplomowej.

4. Absolwent ma wiedzę na temat interpretacji tekstów i rozumie podstawowe metody analizy krytycznej.

5. Absolwent samodzielnie zdobywa wiedzę wykorzystując różne źródła.

6. Absolwent potrafi interpretować teksty.

7. Absolwent rozwija umiejętności poszukiwań badawczych.

8. Absolwent potrafi tłumaczyć teksty w języku specjalizacji do przygotowania pracy dyplomowej

9. Absolwent zna i rozumie zasady prawa autorskiego i własności intelektualnej

10. Absolwent opanowuje umiejętność konstruowania instrument ów badawczych.

11. Absolwent rozwija umiejętność pisania pracy naukowej.

12. Absolwent potrafi posługiwać sie podstawowymi edytorami tekstu (samodzielnie dokonać komputerowej edycji pracy)

13. Absolwent wykazuje postawę krytyczną, potrafi analizować teksty akademickie objęte tematyką pracy/specjalizacji

14. Absolwent określa priorytety służące uporządkowanej (zaplanowanej) realizacji poszczególnych etapów przygotowania pracy dyplomowej

15. Absolwent dostrzega potrzebę ustawicznego kształcenia

16. Absolwent potrafi kooperować w grupie, dokonać samooceny

i oceny koleżeńskiej, poddać krytycznej analizie pracę własną i kolegów

17. Absolwent uczestniczy w dyskusji prezentując własne stanowisko.

KA6_WG1, KA6_WG2, KA6_WG3, KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_WG6, KA6_WG7, KA6_WG8, KA6_WG9, KA6_WG10, KA6_WG11, KA6_WK1, KA6_WK2, KA6_WK3, KA6_UW1, KA6_UW2, KA6_UW3, KA6_UW4,

KA6_UW6, KA6_UW7, KA6_UK4, KA6_UO1, KA6_UU1, KA6_KK1, KA6_KK2

Metody i kryteria oceniania:

Wykład, dyskusja, referat lub prezentacja multimedialna dotycząca postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)