Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-AS1-3SEMD11 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | 1. Zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracy dyplomowej oraz zasadami uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych. 2. Przygotowanie studentów do świadomego wyboru tematu pracy dyplomowej, dyskusja i refleksja nad tematami i treścią prac osób uczestniczących w seminarium. 3. Wskazanie kierunku poszukiwać badawczych oraz zasugerowanie pierwszych pozycji bibliograficznych, które będą punktem wyjścia do dalszej samodzielnej pracy. 4. Przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac. 5. Napisanie i złożenie pracy dyplomowej. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Tytuł seminarium: Kreatywność w nauczaniu-uczeniu sie języka angielskiego. Kreatywny byt nauczyciela języka angielskiego to wyzwanie i odwaga, to twórcza postawa, skierowana na kreatywny rozwój ucznia w obszarze procesu i produktu= kompetencji językowych uczniów, to kreatywne przekraczanie granic, to odkrywanie i eksperymentowanie w procesie nauczania-uczenia się języka angielskiego. |
Pełny opis: |
Kreatywny nauczyciel to animator rozwoju intelektualnego i osobowego ucznia. Twórcze powinny być metody, które stosuje, ale też sam jest źródłem kreatywnych pomysłów - kreatywny nauczyciel = kreatywny uczeń. Odkrywanie własnej kreatywności w nauczaniu języka angielskiego w oparciu o założenia podejścia integrującego dwa modele wspierania kreatywności: model eliminowania barier oraz model stymulowania zdolności twórczych. |
Literatura: |
Harmer, J. 2001. The Practice of English Language Teaching. Pearson Education Ltd. Johnson, K. 2001. An Introduction to Foreign Language Learning and Teaching. Harlow: Pearson Education Limited. Komorowska, H. 1999. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa. WSiP. Szpotowicz, M, M. Szulc-Kurpaska. 2009. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Ur, P. 1996. A course In Language Teaching. Cambridge: CUP. Spitzer, M. 2012. Jak uczy się mózg. Wydawnictwo Naukowe PWN. Źylińska, M. 2013. Neurodydaktyka, czyli nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. Wyspa Wydawnictwo i Ośrodek Innowacji Edukacyjnych. |
Efekty uczenia się: |
1. Absolwent zna i rozumie metodologię badań – ilościową i jakościową. 2. Absolwent posiada wiedzę na temat związku nauk filologicznych z innymi dyscyplinami. 3. Absolwent posiada wiedzę dotyczącą krytycznych publikacji z zakresu tematyki pracy dyplomowej. 4. Absolwent ma wiedzę na temat interpretacji tekstów i rozumie podstawowe metody analizy krytycznej. 5. Absolwent samodzielnie zdobywa wiedzę wykorzystując różne źródła. 6. Absolwent potrafi interpretować teksty. 7. Absolwent rozwija umiejętności poszukiwań badawczych. 8. Absolwent potrafi tłumaczyć teksty w języku specjalizacji do przygotowania pracy dyplomowej 9. Absolwent zna i rozumie zasady prawa autorskiego i własności intelektualnej 10. Absolwent opanowuje umiejętność konstruowania instrument ów badawczych. 11. Absolwent rozwija umiejętność pisania pracy naukowej. 12. Absolwent potrafi posługiwać sie podstawowymi edytorami tekstu (samodzielnie dokonać komputerowej edycji pracy) 13. Absolwent wykazuje postawę krytyczną, potrafi analizować teksty akademickie objęte tematyką pracy/specjalizacji 14. Absolwent określa priorytety służące uporządkowanej (zaplanowanej) realizacji poszczególnych etapów przygotowania pracy dyplomowej 15. Absolwent dostrzega potrzebę ustawicznego kształcenia 16. Absolwent potrafi kooperować w grupie, dokonać samooceny i oceny koleżeńskiej, poddać krytycznej analizie pracę własną i kolegów 17. Absolwent uczestniczy w dyskusji prezentując własne stanowisko. KA6_WG1, KA6_WG2, KA6_WG3, KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_WG6, KA6_WG7, KA6_WG8, KA6_WG9, KA6_WG10, KA6_WG11, KA6_WK1, KA6_WK2, KA6_WK3, KA6_UW1, KA6_UW2, KA6_UW3, KA6_UW4, KA6_UW6, KA6_UW7, KA6_UK4, KA6_UO1, KA6_UU1, KA6_KK1, KA6_KK2 |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład, dyskusja, referat lub prezentacja multimedialna dotycząca postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.