Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PZJA- umiejętności łączone 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0400-AS2-1PJS2
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PZJA- umiejętności łączone 2
Jednostka: Instytut Neofilologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Pełny opis:

Program szczegółowy:

1. Język nagłówków.

2. Wybrane zagadnienia z języka biznesu.

3. Różnorodność stylów retorycznych; przemówienia, eseje.

4. Zagadnienia dotyczące edukacji; zasada „zero tolerancji”, ściąganie.

5. Dobór odpowiedniego rejestru: formalnego bądź nieformalnego.

6. Unikanie radykalnych bądź bezpodstawnych stwierdzeń w dyskursie akademickim.

7. Typowe skróty i zwroty łacińskie używane w pracach naukowych; popularne zwroty łacińskie i obcojęzyczne w języku codziennym.

8. Korekta jako ostatni ale istotny element procesu pisania; przedimki, często popełniane błędy lub słowa używane omylnie.

9. Ekologia a inżynieria genetyczna.

Literatura:

Capel, A. and W. Sharp (2002). Objective Proficiency. Cambridge: CUP.

Gude, K. and M. Duckworth (1996). Proficiency Masterclass. Oxford: OUP.

Hacker, D. (1992). A Writer’s Reference. Boston: Bedford Books of St. Martin’s Press.

Jordan, R.R. (2003). Academic Writing Course. Harlow: Pearson Education Limited.

McKellen, J.S. (2000). Test Your Business English. General Usage. Harlow: Pearson Education Limited.

Mann, R. (2000). Proficiency Gold. Harlow: Pearson Education Limited.

Misztal, M. (1997). Tests in English. Thematic Vocabulary. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Moore, J. (2005). Common Mistakes at Proficiency. Cambridge: CUP.

O'Dell, F. (1999). English Panorama 1. Cambridge: CUP.

Side, R. nad G. Wellman (2002). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Harlow: Pearson Education Limited.

Thomas, B.J. (1989). Advanced Vocabulary and Idiom. London: Edward Arnold.

Watcyn-Jones, P. (2000). Test Your Vocabulary 5. London: Pearson Education Ltd.

Watcyn-Jones, P. (2006). Test Your Idioms. Harlow: Penguin Books Ltd.

Workman, G. (1996). Making Headway. Phrasal Verbs and Idioms. Advanced. Oxford: OUP.

The Guardian Weekly www.onestopenglish.com/News/Magazine/News/news.html

Efekty uczenia się:

Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki języka z tematyki objętej kursem

K_W02

K_W04

K_W13

Student potrafi posługiwać się samodzielnie i płynnie językiem angielskim na poziomie C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ), używając różnorodnych struktur leksykalnych zróżnicowanych gramatycznie i poprawnych pod względem fonetycznym

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa będzie średnią arytmetyczną oceny za pierwszy semestr i oceny otrzymanej na koniec drugiego semestru. Na maksymalną liczbę punktów do zdobycia w drugim semestrze (50 punktów) złoży się

30 punktów (tabela nr 1) i 20 punktów (tabela nr 2).

45- 50 = 5 40- 44 = 4,5 30- 39 = 4 20- 29 = 3,5 14- 19 = 3

Punkty ponad wymagane 30 lub 20 w danej kategorii zostaną wliczone do drugiej kategorii.

Ocenianie ma charakter ciągły. Punkty przyznawane są na każdej lekcji. Punkty sumują się do oceny końcowej. Zadania pisemne są oceniane jednokrotnie.

Student otrzymuje punkty za: zaangażowanie na zajęciach, umiejętność wyrażania opinii i grzecznego reagowania na to, co mówią inni, wypowiadania się na zadany temat, precyzyjnego formułowania i rozwijania myśli, zadawania pytań, zmieniania tematu, korzystania z odpowiedniego rejestru, opracowywania pozycji leksykalnych i umiejętności mediacyjnych.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)