PNJF3 - pisanie akademickie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-FP1-3PIS |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJF3 - pisanie akademickie |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Założenia i cele przedmiotu: - Celem przedmiotu jest doskonalenie umiejętności mówienia, pisania i rozumienia (tekstu pisanego i dźwiękowego) w języku francuskim (poziom B2/C1). - Proponowanie ćwiczeń leksykalno-stylistycznych zmierzających do wzbogacenia słownictwa i struktur gramatycznych. Studentka/student powinna/powinien w jasny sposób prezentować swój punkt widzenia na piśmie (tekst argumentacyjny), wykazując się przy tym umiejętnością skonstruowania części wstępnej, rozwinięcia i konkluzji. - Doskonalenie sprawności pisania różnych typów tekstów typu akademickiego dysertacja - esej argumentacyjny . Umiejętności studentki/studenta powinny odpowiadać poziomowi C1. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot realizuje część programu PNJF rok III, ale jest wyłączony w końcowego egzaminu w semestrze letnim jako forma pisemna. |
Literatura: |
Antier M.&alli. 2015. Alter Ego B2+. Hachette Livre. Berthet A. 2007 . Alter Ego 4. B2. Cahier d’activités, Hachette Livre. Berthet A., C.Louvel. 2010 . Alter Ego 5. C1>C2, Hachette Livre. Causa, M., Mègre, B. 2008.Production écrite. Niveaux C1/C2, Paris: Didier. Charnet C., J.Robin-Nipi.1997.Rédiger un résumé, un compte rendu, une synthèse, Paris : Hachette. Chevallier-Wixler D. i in. 2007. Réussir le DALF, niveaux C1 et C2 du CECR, Didier. Chovelon B., M.Barthe.2002. Expression et style B2-C1, PUG. Cotentin-Rey, G.,1995.Leésumé ; le compte rendu, la synthèse, CLE International , Paris . Dufief A. 1995, S’exprimer avec logique, Hatier. Eterstein C., A.Lesot.1995. Les techniques littéraires au lycée, Hatier. Guilloux M., C.Herry, Sylvie Pons. Alter Ego 5. C1, Hachette 2010 . Lauga, A., F.Michelet. 2003.Guide d’expression écrite française à l’usage des étudiants polonais, Poznan : UAM. Mimran R., S. Poison-Quinton.2008.Expression écrite. Niveau 4. CLE International. Scheepers C. 2013, L’argumentation écrite, De Boeck/Duculot. Vigner G. 1996. Écrire pour convaincre, Hachette Livre FLE. przykłady wybranych tekstów (źródło: czasopisma, portale francuskojęzyczne ) |
Efekty uczenia się: |
1. Student zna zasady redagowania syntezy i dysertacji (tekstu argumentacyjnego) - K_W09, K_W10, K_W11 2.Student zna różnorodne style wypowiedzi i rejestry języka - K_W13 3. Student potrafi zredagować syntezę i dysertację - K_U06, K_U07, K_U08, K_U09, K_U13 4.Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi ustne i pisemne - K_U0, K_U06, K_U08 5. Student potrafi zastosować właściwy styl i rejestr wypowiedzi dla danego typu tekstu - K_U08, K_U11, K_U12 6.Student potrafi dobrać właściwy zestaw argumentów do danego tematu wypowiedzi - K_U07, K_U13 7.Student potrafi dokonać analizy dokumentu pisanego lub wypowiedzi ustnej, także obejmujących słownictwo specjalistyczne - K_U06 8.Student potrafi zabrać głos w debacie na tematy z życia społecznego, politycznego, kulturalnego, popularnonaukowe - K_U07, K_U08, K_U09, K_U12, K_U13 9.Student potrafi współpracować w grupie i kierować pracą zespołu - K_K02 10.Student rozumie wagę i wartość różnorodności kulturowej, światopoglądowej, ze względu na wiek, pochodzenie, orientację psychoseksualną itd. oraz znaczenie dyskusji na tematy różnorodności - K_K03, K_K07, K_K08. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia semestru zimowego jest: 1. Obecność na zajęciach: student ma prawo do 2 nieobecności w semestrze. 2. Dyktando, pisane co tydzień, oceniane wg punktacji: - do 4 błędów - 3 pkt, bez poprawy z formie ręcznego przepisania dyktanda, - od 5 do 10 błędów - 2 pkt plus poprawa z formie ręcznego przepisania dyktanda jeżeli zostanie zaakceptowana, - 11 błędów i więcej - 1 pkt plus poprawa z formie ręcznego przepisania dyktanda jeżeli zostanie zaakceptowana, 3. Oddanie prac domowych: a) 5 dossier na czytanie ze zrozumieniem na wskazane tematy - 2 x strona A4, oceniane wg punktacji: - 85% i więcej poprawnych odpowiedzi: 4 pkt, - 80% poprawnych odpowiedzi: 3 pkt, - 70% poprawnych odpowiedzi: 2 pkt, - 60% poprawnych odpowiedzi: 1 pkt, b) 5 tekstów argumentacyjnych, oceniane wg punktacji: : - 4 pkt - jeżeli praca jest be zarzutów (nie więcej niż 4 błędy) i oddana na czas, bez dokonywania poprawy, - 3 pkt, w przypadku od 5 do 9 błędów i jeżeli poprawa zostanie zaakceptowana, - 2 pkt, w przypadku od 10 do 19 błędów i jeżeli poprawa zostanie zaakceptowana, - 1 pkt, w przypadku 20 błędów i więcej i jeżeli poprawa zostanie zaakceptowana, 4. Napisanie 2 wypracowań na zajęciach według kryteriów ewaluacji podczas egzaminu końcowego z PNJF OCENA KOŃCOWA jest % liczbą punktów otrzymanych ze wszystkich w/w prac i zadań w odniesieniu do maksymalnej liczny punktów uzyskanych przez najlepszego studenta w grupie i wg skali przyjętej w ZJF, IN na UWB. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.