PNJF1-pisanie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-HF1-1PNFP |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJF1-pisanie |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest nauka i doskonalenie umiejętności poprawnego pisania w języku francuskim poprzez doskonalenie jakości wypowiedzi, przyswojenie umiejętności redagowania tekstów oraz analizy tzw. dokumentów autentycznych. |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów ze strukturą i z zasadami redagowania tekstu pisanego w języku francuskim. Ćwiczenie poszczególnych etapów analizy tekstu i samodzielnego pisania. Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur gramatyczno - leksykalnych języka francuskiego na piśmie. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy MK_1 Praktyczna nauka j. francuskiego Forma zajęć: ćwiczenia Liczba godzin: 30 ćwiczenia Liczba semestrów: 1 Rok studiów: 1, semestr 2 Punkty ECTS: 3:0 Założenia: Student uzyskał zaliczenie z przedmiotu PNJF1 Kurs Intensywny i opanował struktury językowe typowe dla poziomu A1 wg. skali CEFR Formy i metody pracy: W trakcie zajęć studenci pracują nad różnymi typami tekstów: formularze osobowe, kwestionariusze, e-maile oraz listy formalne i nieformalne,krótkie wypowiedzi na forum internetowym, opis i charakterystyka osób, wyrażenie opinii, opis miejsc i zdarzeń itp. Praca opiera się na analizie przykładowych dokumentów autentycznych: artykułów prasowych, listów itp. i samodzielnym redagowaniu własnych tekstów. Sposoby weryfikacji: Redagowanie przez studentów różnego typu tekstów. Bieżące ocenianie ich pod względem poprawności gramatycznej, ortograficznej, stylistycznej i socjo-kulturowej. |
Literatura: |
Alter ego 2 + , Hachette, Paris, 2012 podręcznik + zeszyt ćwiczeń |
Efekty uczenia się: |
Student potrafi zredagować różne teksty odpowiadające poziomowi A2/A2+, a także zna i umie stosować zasady pisania testów w języku francuskim. Student lub studentka ma uporządkowaną wiedzę z zakresu redagowania różnego typu tekstów na poziomie A2/A2+ . Student lub studentka ma świadomość ważności poprawy błędów językowych dla prawidłowego przekazu i zrozumienia na poziomie A2/A2+. Student potrafi zredagować różne teksty odpowiadające poziomowi A2/A2+, a także zna i umie stosować zasady pisania testów w języku francuskim. Student lub studentka ma uporządkowaną wiedzę z zakresu redagowania różnego typu tekstów na poziomie A2/A2+ . Student lub studentka ma świadomość ważności poprawy błędów językowych dla prawidłowego przekazu i zrozumienia na poziomie A2/A2+. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę na podstawie nst. kryteriów: - średniej ocen z wypowiedzi pisemnych (średnia procentowa nie niższa niż 55%) - obecności - oraz aktywności na zajęciach. SKALA OCEN: DST od 55% DST+ od 63% DB od 71% DB+od 79% BDB od 87% Prace pisemne oceniane są za formę (zgodność z zasadami redakcji danego tekstu), treść i spójność (logiczny porządek treści zgodny z poleceniem, przekazanie głównych myśli) i poprawność językową. Student ma prawo do dopuszczalnych 2 nieobecności + 1 dodatkowej usprawiedliwionej, którą należy obowiązkowo zaliczyć na konsultacjach w ustalony z prowadzącym sposób; przekroczenie tego limitu kwalifikuje do niezaliczenia przedmiotu i niedopuszczenia do egzaminu PNJF 1). Ocena końcowa z przedmiotu wynika ze średniej procentowej uzyskanej z prac z uwzględnieniem obecności. Nieodrobienie nadprogramowej dozwolonej nieobecności w terminie 2 tygodni spowoduje obniżenie oceny o 1/2 stopnia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.