Język angielski cz. 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-HS1-1JAN1 | Kod Erasmus / ISCED: |
09.151
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski cz. 1 | ||
Jednostka: | Instytut Historii i Nauk Politycznych | ||
Grupy: |
3L stac.I st.studia historyczne - lektoraty |
||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | angielski | ||
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
||
Skrócony opis: |
Kurs języka angielskiego opiera się o tematykę specjalistyczną (dotyczącą historii) z elementami tematyki ogólnej. |
||
Pełny opis: |
lektorat jęz. angielskiego: historia stacjonarna I stopnia, I i II rok, semestr I-IV, 120 godzin Przedmiot obowiązkowy- ćwiczenia: zaliczenie na ocenę po sem. I, II, III i IV. Ogólny nakład pracy studenta: 240 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 120 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów: 100 godz.; udział w konsultacjach, zaliczeniach, egzaminie: 20 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami : wymagającymi bezpośred. udziału nauczyciela liczba godzin - 120, Punkty ECTS 4 o charakterze praktycznym liczba godzin-120 Punkty ECST - 4 Kurs języka angielskiego opiera się o tematykę specjalistyczną z elementami tematyki ogólnej. Tematyka specjalistyczna obejmuje takie zagadnienia jak: • podstawowe słownictwo związane z historią: - podstawowe terminy: tradycja, historia, dzieje, historiografia, fakt historyczny, fakt źródłowy, fakt historiograficzny, społeczeństwo, naród, kultura - proces dziejowy i jego periodyzacja - historia powszechna, narodowa, regionalna - kierunki badawcze w historii • sformułowania publikacji naukowych, typowe zwroty i struktury zdań; kształcenie umiejętności tłumaczenia tekstów specjalistycznych • referat, dyskusja, prezentacja – umiejętność ustnego przekazania wiedzy specjalistycznej • szczegółowe zagadnienia z historii Stanów Zjednoczonych: pierwsi Amerykanie, życie kolonialne w Ameryce, walka o niepodległość (Declaration of Independence), wojna domowa, Rekonstrukcja, Indianie w USA, kolejne fale imigracyjne, I wojna światowa, szalone lata dwudzieste, wielki kryzys, New Deal Frankilina D. Roosevelta, udział Amerykanów w II wojnie światowej, zimna wojna, Afroamerykanie a prawa obywatelskie, wojna w Wietnamie, koniec zimnej wojny |
||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Smith J., Exploring British Culture, Cambridge, 2012 Cullen P., Cambridge Vocabulary for IELTS advanced, Cambridge University Press, 2012 Latham – Koenig Ch., Oxenden C., English File intermediate, OUP, 2013 Latham – Koenig Ch., Oxenden C., English File advanced, OUP, 2013 O' Driscoll J., Britain, Oxford 2014 Taylor J., Zeter J., Career Paths: Business English, Express Publishing, 2012 Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills advanced, Oxford, 20112 McCarthy M., O’Dell F., Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2014 de Chazal E. & McCarter S., Oxford EAP, Oxford, 2012 zasoby internetowe: www.englishgrammarsecrets.com www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers) www.forum-network.org quizlet.com www.myenglishpages.com aclil2climb.blogspot.com/p/useful-resources www.esljokes.net www.english-online.at learnenglish.britishcouncil.org/en/word-street www.learn-english-today.com/lessons www.pearsonlongman.com/summit2e/members/level2/sample-units/unit10-student-edition.pdf www.ted.com serwisy informacyjne: www.bbcworld.com, www.euronews.net , www.cnn.com, www.theguardian.com, www.npr.org, itp. |
||
Efekty uczenia się: |
1_U Potrafi przygotować większość prac pisemnych typowych dla kierunku studiów i specjalności (np. raporty, opisy procesów, streszczenia artykułów naukowych i popularnonaukowych). Weryfikacja efektów kształcenia: - pisemna praca zespołowa i indywidualna - ocena studenta na zajęciach; - kolokwia; 2_U Posiada umiejętność przygotowania różnego typu wystąpień ustnych (np. autoprezentacje, prezentacje, krótkie referaty). Weryfikacja efektów kształcenia: - konwersacje; - prezentacje grupowe; - projekty indywidualne; - dyskusje na zajęciach; - ocena studenta na zajęciach; 3_ U Potrafi posługiwać się słownictwem specjalistycznym z dziedziny historii w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację w języku obcym na poziomie B2. Weryfikacja efektów kształcenia: - pisemna praca zespołowa i indywidualna; - konwersacje; - prezentacje grupowe; - projekty indywidualne; - dyskusje na zajęciach; - ocena studenta na zajęciach; 4_U Potrafi wyszukać i zrozumieć oraz dokonać analizy informacji z różnych źródeł (np. literatura naukowa i popularnonaukowa), związanych z dziedziną nauk historycznych, posiłkując się terminologią specjalistyczną na poziomie B2. Weryfikacja efektów kształcenia: - indywidualna i grupowa analiza informacji z różnych źródeł - dyskusje na zajęciach; - ocena studenta na zajęciach; 1-K Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role. Weryfikacja efektów kształcenia: - pisemna praca zespołowa – współdziałanie i praca w grupie; - konwersacje; - prezentacje grupowe – występowanie w różnych rolach; - dyskusje na zajęciach – prowadzenie dyskusji w grupie i umiejętność jej podsumowania; - ocena interakcji studenta na zajęciach; 2_K Potrafi poprowadzić dyskusję w grupie oraz dokonać jej podsumowania. Weryfikacja efektów kształcenia: - pisemna praca zespołowa – współdziałanie i praca w grupie; - konwersacje; - prezentacje grupowe – występowanie w różnych rolach; - dyskusje na zajęciach – prowadzenie dyskusji w grupie i umiejętność jej podsumowania; - ocena interakcji studenta na zajęciach; 3_K Wykazuje aktywność w interakcji w grupie. Weryfikacja efektów kształcenia: - pisemna praca zespołowa – współdziałanie i praca w grupie; - konwersacje; - prezentacje grupowe – występowanie w różnych rolach; - dyskusje na zajęciach – prowadzenie dyskusji w grupie i umiejętność jej podsumowania; - ocena interakcji studenta na zajęciach; |
||
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie pisemne po każdym semestrze; testy kontrolne; esej/wypracowanie; prezentacja; ocena aktywności w trakcie zajęć i przygotowania do zajęć; ocena efektów pracy zespołowej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Halina Bieluk | |
Prowadzący grup: | Halina Bieluk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Kurs języka angielskiego obejmuje o tematykę specjalistyczną (dotyczącą historii) z elementami tematyki ogólnej. | |
Pełny opis: |
Kurs języka angielskiego obejmuje o tematykę specjalistyczną z elementami tematyki ogólnej. Tematyka ogólna: 1. Przedstawianie się. Mówienie o sobie – swoich zainteresowaniach, wykształceniu, ewentualnym doświadczeniu zawodowym, powodach i oczekiwaniach dotyczących nauki języka obcego. 2. Edukacja i studia Systemy szkolnictwa w Polsce i Wielkiej Brytanii oraz USA. Różne typy szkół i nazwy przedmiotów. Moja uczelnia, nazwy wydziałów i kierunków, stopnie naukowe. Organizacja roku akademickiego, system rekrutacji na studia. Podstawowe terminy związane ze studiowaniem. 3. Media i środki komunikacji Prasa, radio, telewizja, bieżące wydarzenia w kraju i na świecie. Komputer – Internet. 4. Praca Stanowiska pracy, formy zatrudnienia, staranie się o pracę. Niezbędne dokumenty (list motywacyjny i CV). Rozmowa kwalifikacyjna. Przebieg kariery. Cechy charakteru i kwalifikacje predestynujące do określonych zawodów. Zmiany na rynku pracy. Tematyka specjalistyczna obejmuje takie zagadnienia jak: • podstawowe słownictwo związane z historią: - podstawowe terminy: tradycja, historia, dzieje, historiografia, fakt historyczny, fakt źródłowy, fakt historiograficzny, społeczeństwo, naród, kultura - proces dziejowy i jego periodyzacja - historia powszechna, narodowa, regionalna - kierunki badawcze w historii • sformułowania publikacji naukowych, typowe zwroty i struktury zdań; kształcenie umiejętności tłumaczenia tekstów specjalistycznych • referat, dyskusja, prezentacja – umiejętność ustnego przekazania wiedzy specjalistycznej • szczegółowe zagadnienia z historii Stanów Zjednoczonych: pierwsi Amerykanie, życie kolonialne w Ameryce, walka o niepodległość (Declaration of Independence), wojna domowa, Rekonstrukcja, Indianie w USA, kolejne fale imigracyjne, I wojna światowa, szalone lata dwudzieste, wielki kryzys, New Deal Roosevelta, udział Amerykanów w II wojnie światowej, zimna wojna, Afroamerykanie a prawa obywatelskie, wojna w Wietnamie, koniec zimnej wojny | |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Smith J., Exploring British Culture, Cambridge, 2015 Cullen P., Cambridge Vocabulary for IELTS advanced, Cambridge University Press, 2017 O' Driscoll J., Britain, Oxford 2016 Taylor J., Zeter J., Career Paths: Business English, Express Publishing, 2014 Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills advanced, Oxford, 2016 McCarthy M., O’Dell F., Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2016 de Chazal E. & McCarter S., Oxford EAP, Oxford, 2015 zasoby internetowe: www.englishgrammarsecrets.com www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers) www.forum-network.org quizlet.com www.myenglishpages.com aclil2climb.blogspot.com/p/useful-resources www.esljokes.net www.english-online.at learnenglish.britishcouncil.org/en/word-street www.learn-english-today.com/lessons www.pearsonlongman.com/summit2e/members/level2/sample-units/unit10-student-edition.pdf www.ted.com serwisy informacyjne: www.bbcworld.com, www.euronews.net , www.cnn.com, www.theguardian.com, www.npr.org, itp. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.