Język angielski cz. 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-HS1-2JAN3 | Kod Erasmus / ISCED: |
09.152
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski cz. 3 | ||
Jednostka: | Instytut Historii i Nauk Politycznych | ||
Grupy: |
3L stac.I st.studia historyczne - lektoraty Historia II rok I stopnia sem. zimowy |
||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | angielski | ||
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
||
Skrócony opis: |
Kurs języka angielskiego opiera się o tematykę specjalistyczną (dotyczącą historii) z elementami tematyki ogólnej. |
||
Pełny opis: |
lektorat jęz. angielskiego: historia stacjonarna I stopnia, I i II rok, semestr I-IV, 120 godzin Przedmiot obowiązkowy- ćwiczenia: zaliczenie na ocenę po sem. I, II, III i IV, egzamin po IV semestrze. punkty ECTS: 3 Ogólny nakład pracy studenta w semestrze: 75 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów: 40 godz.; udział w konsultacjach, zaliczeniach, egzaminie: 5 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami : wymagającymi bezpośred. udziału nauczyciela liczba godzin - 35, Punkty ECTS 1,4 o charakterze praktycznym liczba godzin- 40 Punkty ECST - 1,6 Tematyka ogólna: Wielokulturowość i wielojęzyczność we współczesnym świecie. Tematyka specjalistyczna obejmuje takie zagadnienia jak: • podstawowe słownictwo związane z historią: - podstawowe terminy: tradycja, historia, dzieje, historiografia, fakt historyczny, fakt źródłowy, fakt historiograficzny, społeczeństwo, naród, kultura - proces dziejowy i jego periodyzacja - historia powszechna, narodowa, regionalna - kierunki badawcze w historii • sformułowania publikacji naukowych, typowe zwroty i struktury zdań; kształcenie umiejętności tłumaczenia tekstów specjalistycznych • referat, dyskusja, prezentacja – umiejętność ustnego przekazania wiedzy specjalistycznej Podstawowe słownictwo związane z historią; Proces dziejowy i jego periodyzacja; - szczegółowa tematyka związana z historią Stanów Zjednoczonych: - gorączka złota; - wojna domowa; - obalenie niewolnictwa i walka o prawa obywatelskie czarnych Amerykanów; - Rekonstrukcja; - kolej transkontynentalna - farmerzy i kowboje |
||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Smith J., Exploring British Culture, Cambridge, 2017 Cullen P., Cambridge Vocabulary for IELTS advanced, Cambridge University Press, 2017 Latham – Koenig Ch., Oxenden C., English File intermediate, OUP, 2018 Latham – Koenig Ch., Oxenden C., English File advanced, OUP, 2018 O' Driscoll J., Britain, Oxford 2016 Taylor J., Zeter J., Career Paths: Business English, Express Publishing, 2018 Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills advanced, Oxford, 20117 McCarthy M., O’Dell F., Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2017 de Chazal E. & McCarter S., Oxford EAP, Oxford, 2017 zasoby internetowe: www.englishgrammarsecrets.com www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers) www.forum-network.org quizlet.com www.myenglishpages.com aclil2climb.blogspot.com/p/useful-resources www.esljokes.net www.english-online.at learnenglish.britishcouncil.org/en/word-street www.learn-english-today.com/lessons www.pearsonlongman.com/summit2e/members/level2/sample-units/unit10-student-edition.pdf www.ted.com http://www.breakingnewsenglish.com http://www.onestopenglish.com/ http://www.bbc.com/news/ http://www.warsawvoice.pl/WVpage/pages/index.php http://www.englishclub.com http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Historia http://en.wikipedia.org/wiki/Category:History serwisy informacyjne: www.bbcworld.com, www.euronews.net , www.cnn.com, www.theguardian.com, www.npr.org, itp. |
||
Efekty uczenia się: |
Student: 1_U Potrafi przygotować większość prac pisemnych typowych dla kierunku studiów i specjalności (np. raporty, opisy procesów, streszczenia artykułów naukowych i popularnonaukowych). Weryfikacja efektów kształcenia: - pisemna praca zespołowa i indywidualna - ocena studenta na zajęciach; - kolokwia; 2_U Posiada umiejętność przygotowania różnego typu wystąpień ustnych (np. autoprezentacje, prezentacje, krótkie referaty). Weryfikacja efektów kształcenia: - konwersacje; - prezentacje grupowe; - projekty indywidualne; - dyskusje na zajęciach; - ocena studenta na zajęciach; 3_ U Potrafi posługiwać się słownictwem specjalistycznym z dziedziny historii w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację w języku obcym na poziomie B2. Weryfikacja efektów kształcenia: - pisemna praca zespołowa i indywidualna; - konwersacje; - prezentacje grupowe; - projekty indywidualne; - dyskusje na zajęciach; - ocena studenta na zajęciach; 4_U Potrafi wyszukać i zrozumieć oraz dokonać analizy informacji z różnych źródeł (np. literatura naukowa i popularnonaukowa), związanych z dziedziną nauk historycznych, posiłkując się terminologią specjalistyczną na poziomie B2. Weryfikacja efektów kształcenia: - indywidualna i grupowa analiza informacji z różnych źródeł - dyskusje na zajęciach; - ocena studenta na zajęciach; 1-K Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role. Weryfikacja efektów kształcenia: - pisemna praca zespołowa – współdziałanie i praca w grupie; - konwersacje; - prezentacje grupowe – występowanie w różnych rolach; - dyskusje na zajęciach – prowadzenie dyskusji w grupie i umiejętność jej podsumowania; - ocena interakcji studenta na zajęciach; 2_K Potrafi poprowadzić dyskusję w grupie oraz dokonać jej podsumowania. Weryfikacja efektów kształcenia: - pisemna praca zespołowa – współdziałanie i praca w grupie; - konwersacje; - prezentacje grupowe – występowanie w różnych rolach; - dyskusje na zajęciach – prowadzenie dyskusji w grupie i umiejętność jej podsumowania; - ocena interakcji studenta na zajęciach; 3_K Wykazuje aktywność w interakcji w grupie. Weryfikacja efektów kształcenia: - pisemna praca zespołowa – współdziałanie i praca w grupie; - konwersacje; - prezentacje grupowe – występowanie w różnych rolach; - dyskusje na zajęciach – prowadzenie dyskusji w grupie i umiejętność jej podsumowania; - ocena interakcji studenta na zajęciach; |
||
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie pisemne po każdym semestrze; testy kontrolne; esej/wypracowanie; prezentacja; ocena aktywności w trakcie zajęć i przygotowania do zajęć; ocena efektów pracy zespołowej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Halina Bieluk | |
Prowadzący grup: | Halina Bieluk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Kurs języka angielskiego obejmuje tematykę specjalistyczną (dotyczącą historii) z elementami tematyki ogólnej. | |
Pełny opis: |
lektorat jęz. angielskiego: historia I stopnia, I i II rok, semestr I-IV, 120 godzin Przedmiot obowiązkowy- ćwiczenia: zaliczenie na ocenę po sem. I, II, III i IV, egzamin po IV semestrze. punkty ECTS: 3 Ogólny nakład pracy studenta w semestrze: 90 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów: 40 godz.; udział w konsultacjach, zaliczeniach, egzaminie: 20 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami : wymagającymi bezpośred. udziału nauczyciela liczba godzin - 45, Punkty ECTS 1,5 o charakterze praktycznym liczba godzin- 45 Punkty ECST - 1,5 Tematyka ogólna: Wielokulturowość i wielojęzyczność we współczesnym świecie. Tematyka specjalistyczna obejmuje takie zagadnienia jak: • podstawowe słownictwo związane z historią: - podstawowe terminy: tradycja, historia, dzieje, historiografia, fakt historyczny, fakt źródłowy, fakt historiograficzny, społeczeństwo, naród, kultura - proces dziejowy i jego periodyzacja - historia powszechna, narodowa, regionalna - kierunki badawcze w historii • sformułowania publikacji naukowych, typowe zwroty i struktury zdań; kształcenie umiejętności tłumaczenia tekstów specjalistycznych • referat, dyskusja, prezentacja – umiejętność ustnego przekazania wiedzy specjalistycznej Podstawowe słownictwo związane z historią; Proces dziejowy i jego periodyzacja; - szczegółowa tematyka związana z historią Stanów Zjednoczonych: - gorączka złota; - wojna domowa; - obalenie niewolnictwa i walka o prawa obywatelskie czarnych Amerykanów; - Rekonstrukcja; - kolej transkontynentalna - farmerzy i kowboje | |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Smith J., Exploring British Culture, Cambridge, 2015 Cullen P., Cambridge Vocabulary for IELTS advanced, Cambridge University Press, 2017 O' Driscoll J., Britain, Oxford 2016 Taylor J., Zeter J., Career Paths: Business English, Express Publishing, 2015 Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills advanced, Oxford, 2015 McCarthy M., O’Dell F., Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2017 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Halina Bieluk | |
Prowadzący grup: | Halina Bieluk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Kurs języka angielskiego obejmuje tematykę specjalistyczną (dotyczącą historii) z elementami tematyki ogólnej. | |
Pełny opis: |
lektorat jęz. angielskiego: historia stacjonarna I stopnia, I i II rok, semestr I-IV, 120 godzin Przedmiot obowiązkowy- ćwiczenia: zaliczenie na ocenę po sem. I, II, III i IV, egzamin po IV semestrze. punkty ECTS: 3 Ogólny nakład pracy studenta w semestrze: 75 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów: 40 godz.; udział w konsultacjach, zaliczeniach, egzaminie: 5 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami : wymagającymi bezpośred. udziału nauczyciela liczba godzin - 35, Punkty ECTS 1,4 o charakterze praktycznym liczba godzin- 40 Punkty ECST - 1,6 Tematyka ogólna: Wielokulturowość i wielojęzyczność we współczesnym świecie. Tematyka specjalistyczna obejmuje takie zagadnienia jak: • podstawowe słownictwo związane z historią: - podstawowe terminy: tradycja, historia, dzieje, historiografia, fakt historyczny, fakt źródłowy, fakt historiograficzny, społeczeństwo, naród, kultura - proces dziejowy i jego periodyzacja - historia powszechna, narodowa, regionalna - kierunki badawcze w historii • sformułowania publikacji naukowych, typowe zwroty i struktury zdań; kształcenie umiejętności tłumaczenia tekstów specjalistycznych • referat, dyskusja, prezentacja – umiejętność ustnego przekazania wiedzy specjalistycznej Podstawowe słownictwo związane z historią; Proces dziejowy i jego periodyzacja; - szczegółowa tematyka związana z historią Stanów Zjednoczonych: - gorączka złota; - wojna domowa; - obalenie niewolnictwa i walka o prawa obywatelskie czarnych Amerykanów; - Rekonstrukcja; - kolej transkontynentalna - farmerzy i kowboje | |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Smith J., Exploring British Culture, Cambridge, 2017 Cullen P., Cambridge Vocabulary for IELTS advanced, Cambridge University Press, 2017 Latham – Koenig Ch., Oxenden C., English File intermediate, OUP, 2018 Latham – Koenig Ch., Oxenden C., English File advanced, OUP, 2018 O' Driscoll J., Britain, Oxford 2016 Taylor J., Zeter J., Career Paths: Business English, Express Publishing, 2018 Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills advanced, Oxford, 20117 McCarthy M., O’Dell F., Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2017 de Chazal E. & McCarter S., Oxford EAP, Oxford, 2017 zasoby internetowe: www.englishgrammarsecrets.com www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers) www.forum-network.org quizlet.com www.myenglishpages.com aclil2climb.blogspot.com/p/useful-resources www.esljokes.net www.english-online.at learnenglish.britishcouncil.org/en/word-street www.learn-english-today.com/lessons www.pearsonlongman.com/summit2e/members/level2/sample-units/unit10-student-edition.pdf www.ted.com http://www.breakingnewsenglish.com http://www.onestopenglish.com/ http://www.bbc.com/news/ http://www.warsawvoice.pl/WVpage/pages/index.php http://www.englishclub.com http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Historia http://en.wikipedia.org/wiki/Category:History serwisy informacyjne: www.bbcworld.com, www.euronews.net , www.cnn.com, www.theguardian.com, www.npr.org, itp. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.