Lektorat języka angielskiego 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-MS1-1JAN1 | Kod Erasmus / ISCED: |
09.151
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Lektorat języka angielskiego 1 | ||
Jednostka: | Wydział Historyczno-Socjologiczny | ||
Grupy: |
3L stac. I st.studia stosunków międzynarodowych - lektoraty |
||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | angielski | ||
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
||
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
||
Skrócony opis: |
Kurs języka angielskiego opiera się o tematykę specjalistyczną (dotyczącą stosunków międzynarodowych) z elementami tematyki ogólnej. |
||
Pełny opis: |
lektorat jęz. angielskiego: stosunki międzynarodowe stacjonarne I stopnia, I i II rok, semestr I-IV, 120 godzin punkty ECTS: 2 Ogólny nakład pracy studenta w semestrze: 50 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń 15 godz.; udział w konsultacjach, zaliczeniach: 5 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami : wymagającymi bezpośred. udziału nauczyciela liczba godzin - 37,5, Punkty ECTS 1,5 o charakterze praktycznym liczba godzin- 12,5 Punkty ECST - 0,5 Kurs języka angielskiego opiera się o tematykę specjalistyczną z elementami tematyki ogólnej. Tematyka specjalistyczna obejmuje takie zagadnienia jak: - wydarzenia międzynarodowe, polityka zagraniczna, dyplomacja, prawo międzynarodowe, globalizacja, migracja; - organizacje międzynarodowe; - Wspólnota Europejska. Członkostwo w Unii Europejskiej; - Systemy polityczne i funkcjonowanie państwa; Studenci uczą się ustnego przekazywania wiedzy specjalistycznej w formie referatu, dyskusji, prezentacji oraz podstawowych zwrotów i struktury zdań wykorzystywanych w publikacjach naukowych. Tematyka ogólna obejmuje takie zagadnienia jak: - edukacja - praca - czas wolny - podróże - media i środki komunikacji. - świat wokół nas |
||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Smith J., Exploring British Culture, Cambridge, 2015 Cullen P., Cambridge Vocabulary for IELTS advanced, Cambridge University Press, 2012 Latham – Koenig Ch., Oxenden C., English File intermediate, OUP, 2013 Latham – Koenig Ch., Oxenden C., English File advanced, OUP, 2013 O' Driscoll J., Britain, Oxford 2014 Taylor J., Zeter J., Career Paths: Business English, Express Publishing, 2014 Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills advanced, Oxford, 2014 McCarthy M., O’Dell F., Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2014 de Chazal E. & McCarter S., Oxford EAP, Oxford, 2012 zasoby internetowe: www.englishgrammarsecrets.com www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers) www.forum-network.org quizlet.com www.myenglishpages.com aclil2climb.blogspot.com/p/useful-resources www.esljokes.net www.english-online.at learnenglish.britishcouncil.org/en/word-street www.learn-english-today.com/lessons www.pearsonlongman.com/summit2e/members/level2/sample-units/unit10-student-edition.pdf www.ted.com serwisy informacyjne: www.bbcworld.com, www.euronews.net , www.cnn.com, www.theguardian.com, www.npr.org, itp. |
||
Efekty uczenia się: |
1_U potrafi sporządzić prostą wypowiedź na piśmie dotyczącą problematyki międzynarodowej w języku angielskim 2_U potrafi sformułować wypowiedź na temat aktualnej sytuacji międzynarodowej w języku angielskim 3_U posługuje się na poziomie zaawansowanym językiem angielskim ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień międzynarodowych 4_U posiada umiejętność merytorycznego argumentowania i dyskutowania w języku angielskim, przedstawiania swoich opinii i odnoszenia się do poglądów innych autorów w obszarze relacji międzynarodowych 1_K uczestniczy w wykonywaniu zadań przydzielonych zespołom w trakcie zajęć na uczelni 2_K swobodnie funkcjonuje w środowisku wielokulturowym, rozumie wartość pluralizmu i tolerancji 3_K ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, Polski, Europy |
||
Metody i kryteria oceniania: |
- regularne przygotowywanie się do zajęć, - aktywny udział w zajęciach, - obecność na zajęciach - student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze - zaliczenie na ocenę minimum dostateczną testów cząstkowych i semestralnych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Halina Bieluk | |
Prowadzący grup: | Halina Bieluk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Kurs języka angielskiego obejmuje tematykę specjalistyczną (dotyczącą stosunków międzynarodowych) z elementami tematyki ogólnej. | |
Pełny opis: |
lektorat jęz. angielskiego: stosunki międzynarodowe stacjonarne I stopnia, I i II rok, semestr I-IV, 120 godzin Przedmiot obowiązkowy- ćwiczenia: zaliczenie na ocenę po sem. I, II, III i IV. punkty ECTS: 2 Ogólny nakład pracy studenta w semestrze: 50 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń 15 godz.; udział w konsultacjach, zaliczeniach: 5 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami : wymagającymi bezpośred. udziału nauczyciela liczba godzin - 37,5, Punkty ECTS 1,5 o charakterze praktycznym liczba godzin- 12,5 Punkty ECST - 0,5 Kurs języka angielskiego opiera się o tematykę specjalistyczną z elementami tematyki ogólnej. Tematyka specjalistyczna obejmuje takie zagadnienia jak: - wydarzenia międzynarodowe, polityka zagraniczna, dyplomacja, prawo międzynarodowe, globalizacja, migracja; - organizacje międzynarodowe; - Wspólnota Europejska. Członkostwo w Unii Europejskiej; - Systemy polityczne i funkcjonowanie państwa; Studenci uczą się ustnego przekazywania wiedzy specjalistycznej w formie referatu, dyskusji, prezentacji oraz podstawowych zwrotów i struktury zdań wykorzystywanych w publikacjach naukowych. Tematyka ogólna obejmuje takie zagadnienia jak: - edukacja - praca - czas wolny - podróże - media i środki komunikacji. - świat wokół nas | |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Smith J., Exploring British Culture, Cambridge, 2015 Cullen P., Cambridge Vocabulary for IELTS advanced, Cambridge University Press, 2016 O' Driscoll J., Britain, Oxford 2017 Taylor J., Zeter J., Career Paths: Business English, Express Publishing, 2015 Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills advanced, Oxford, 2017 McCarthy M., O’Dell F., Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2015 de Chazal E. & McCarter S., Oxford EAP, Oxford, 2016 zasoby internetowe: www.englishgrammarsecrets.com www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers) www.forum-network.org quizlet.com www.myenglishpages.com aclil2climb.blogspot.com/p/useful-resources www.esljokes.net www.english-online.at learnenglish.britishcouncil.org/en/word-street www.learn-english-today.com/lessons www.pearsonlongman.com/summit2e/members/level2/sample-units/unit10-student-edition.pdf www.ted.com serwisy informacyjne: www.bbcworld.com, www.euronews.net , www.cnn.com, www.theguardian.com, www.npr.org, itp. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.