Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programowanie w środowiskach graficznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-IS1-2PWSG
Kod Erasmus / ISCED: 11.302 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Programowanie w środowiskach graficznych
Jednostka: Instytut Informatyki.
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Podstawy programowania strukturalnego 0600-IS1-1PPS
Programowanie zaawansowane 0600-IS1-2PZ
Wstęp do programowania obiektowego 0600-IS1-1WPO

Założenia (opisowo):

Przedmiot zaznajamia z programowaniem współczesnego interfejsu użytkownika do komputerów desktopowych. W ograniczonym stopniu porusza też problematykę systemów mobilnych oraz serwisów internetowych.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

lektura monograficzna
w sali

Skrócony opis:

Zaznajomić z podstawowymi mechanizmami programowania w systemie operacyjnym Windows. Nauczyć wykorzystania funkcjonalności Windows API, biblioteki Windows Forms zawartej w .NET Framework oraz silnika WPF do tworzenia interfejsów użytkownika. Zaznajomić z ogólnymi zasadami projektowania graficznego interfejsu użytkownika z uwzględnieniem ergonomii oraz analizy potrzeb potencjalnych użytkowników.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne / niestacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, dyscyplina: informatyka

Rok studiów / semestr: 2 / 4

Wykład: 30 Laboratorium: 30

Metody dydaktyczne: wykład, laboratorium,

Punkty ECTS: 4

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w zajęciach:

- wykład 30

- laboratorium 30

Przygotowanie do zajęć:

- wykład 15

- laboratorium 30

Zapoznanie z literaturą: 5

Przygotowanie do kolokwium: 10

Przygotowanie do egzaminu: 15

Czas trwania egzaminu: 2

Udział w konsultacjach: 3

Wskaźniki ilościowe:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 75, 2 ECTS

o charakterze praktycznym: 60, 2 ECTS

Literatura:

1. Lars Powers, Mike Snell - Microsoft Visual Studio 2008. Ksiega eksperta. Helion, 2009.

2. Andrew Thoelsen - Jezyk C# i platforma .NET. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008.

3. John Sharp, Jon Jagger - Microsoft Visual C# .NET. Wydawnictwo RM, 2002.

4. Allen Jones - C# Księga przykładów. Promise, 2005.

5. Jose Mojica - C# i ASP.net. Szybki start. Helion, 2004.

6. Joe Mayo - C# 3.0 dla .NET 3.5 Księga eksperta. Helion, 2010.

Efekty uczenia się:

Zna w stopniu zaawansowanym język C#, ze szczególnym uwzględnieniem stosowania w nim mechanizmów programowania obiektowego.. K_W04, K_W05, K_W11

Zna podstawowe pojęcia, zagadnienia oraz zasady tworzenia graficznego interfejsu użytkownika (GUI), w szczególności podstawy interfejsu okienkowego, Windows API, Windows Forms, GDI, GDI+, WPF oraz XAML. K_W03, K_W04, K_W05, K_W11

Zna wybrane zaawansowane mechanizmy systemu operacyjnego Windows związanych ze środowiskiem graficznym (m.in. schowek, rejestr, pamięć, procesy i wątki, biblioteki DLL, COM, ActiveX, regionalizacja, lokalizacja interfejsu). . K_W04, K_W05, K_W10

Potrafi tworzyć poprawne aplikacje w paradygmacie obiektowym w C# z uwzględnieniem zaawansowanych mechanizmów obiektowych.. K_U06, K_U07, K_U08, K_U15, K_U24

Potrafi wykorzystać funkcjonalności różnych technik programowania w środowisku graficznym, m.in.: Windows API, biblioteki Windows Forms zawartej w .NET Framework oraz silnika WPF. Potrafi tworzyć graficzny interfejs użytkownika z uwzględnieniem ergonomii oraz analizy potrzeb

potencjalnych użytkowników.. K_U07, K_U08, K_U15, K_U24

Potrafi stosować w praktyce wybrane zaawansowane mechanizmy systemu operacyjnego Windows związane ze środowiskiem graficznym (m.in. schowek, rejestr, pamięć, procesy i wątki, biblioteki DLL, COM, ActiveX, regionalizacja, lokalizacja interfejsu).. K_U15, K_U24

Potrafi przejąć kompetencje programisty interfejsu użytkownika oraz stosować techniki programistyczne umożliwiające i ułatwiające współpracę programistów na różnych poziomach współdziałania. K_K02, K_K03

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia wykładu jest uprzednie zaliczenie laboratorium. Zaliczenie wykładu następuje za pomocą kolokwium zaliczeniowego

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)