Projekt zespołowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-IS1-3PZ |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.303
|
Nazwa przedmiotu: | Projekt zespołowy |
Jednostka: | Instytut Informatyki. |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | Inżynieria oprogramowania 1 0600-IS1-2IO1 |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Po ukończeniu kursu studenci powinni: posiadać wiedzę wystarczającą do tworzeniu prostych aplikacji w niedużym zespole; powinni umieć wybrać odpowiedni model tworzenia aplikacji; umieć - w ramach zespołu - dokonać podziału zadań na poszczególne osoby; umieć stworzyć harmonogram realizacji pracy; umieć napisać i przetestować stworzoną przez siebie aplikację; umieć przygotować dokumentację projektową. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne / niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki:Informatyka obszar nauk ścisłych i technicznych Rok studiów / semestr: 3 / 6 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): Przedmioty wprowadzające: Programowanie w środowiskach graficznych, Inżynieria oprogramowania 1, Inżynieria oprogramowania II, Projekt: 30 Metody dydaktyczne: Przygotowanie dokumentacji i oprogramowanie zadanego problemu, praca w grupie w trybie projektu. Punkty ECTS: 5 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach: - projekt 30h Zapoznanie z literaturą: 10h, Sprawozdania, raporty z zajęć, prace domowe: 20h Zadania projektowe realizowane w domu: 50h Przygotowanie do cyklicznych prezentacji wyników pracy: 15h Udział w konsultacjach: 2h Wskaźniki ilościowe: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32, 1ECTS o charakterze praktycznym: 115, 5 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Jeff Cogswell, Tworzenie użytecznego oprogramowania; James Cadle, Donald Yeates, Zarządzanie procesem tworzenia systemów informacyjnych; Len Bass, Paul Clements, Rick Kazman, Architektura oprogramowania w praktyce; Andrew Hunt, David Thomas, Pragmatyczny programista : od czeladnika do mistrza; Dokumentacja techniczna dotycząca systemów operacyjnych i środowisk programistycznych; Literatura uzupełniająca: Literatura z zakresu środowisk programistycznych (np. C++, Java, C#, inne języki) oraz baz danych. |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia w ramach realizacji przedmiotu: Ma podstawową wiedzę o cyklu życia systemów informatycznych. K_W08, K_W12 Zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań informatycznych. K_W04, K_W05, K_W08, K_W12 Ma umiejętność projektowania prostych systemów informatycznych, potrafi stworzyć model prostego systemu. K_U07, K_U08, K_U15, K_U22, K_U23, K_U24 Potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować prosty system informatyczny, używając właściwych metod, technik i narzędzi. K_U07, K_U08, K_U15 Potrafi wykonać prostą analizę sposobu funkcjonowania systemu informatycznego i ocenić istniejące rozwiązania informatyczne, przynajmniej w odniesieniu do ich cech funkcjonalnych. K_U22, K_U24 Potrafi ocenić, na podstawowym poziomie, przydatność rutynowych metod i narzędzi informatycznych oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia do typowych zadań informatycznych. K_U07, K_U08, K_U15 Ma umiejętność przeprowadzania testów funkcjonalnych. K_U22, K_U23, K_U24 Potrafi pracować indywidualnie i w zespole informatyków, w tym także potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów . K_K01 Rozumie potrzebę podnoszenia swoich umiejętności i kwalifikacji K_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ogólna forma zaliczenia: zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.