Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt zespołowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-IS1-3PZ
Kod Erasmus / ISCED: 11.303 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projekt zespołowy
Jednostka: Instytut Informatyki.
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Inżynieria oprogramowania 1 0600-IS1-2IO1
Inżynieria oprogramowania 2 0600-IS1-3IO2
Programowanie w Internecie 0600-IS1-2PIN

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Założenia i cele przedmiotu: Po ukończeniu kursu studenci powinni: posiadać wiedzę wystarczającą do tworzeniu prostych aplikacji w niedużym zespole; powinni umieć wybrać odpowiedni model tworzenia aplikacji; umieć - w ramach zespołu - dokonać podziału zadań na poszczególne osoby; umieć stworzyć harmonogram realizacji pracy; umieć napisać i przetestować stworzoną przez siebie aplikację; umieć przygotować dokumentację projektową.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne / niestacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki:Informatyka obszar nauk ścisłych i technicznych

Rok studiów / semestr: 3 / 6

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): Przedmioty wprowadzające: Programowanie w środowiskach graficznych, Inżynieria oprogramowania 1, Inżynieria oprogramowania II,

Projekt: 30

Metody dydaktyczne: Przygotowanie dokumentacji i oprogramowanie zadanego problemu, praca w grupie w trybie projektu.

Punkty ECTS: 5

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w zajęciach:

- projekt 30h

Zapoznanie z literaturą: 10h,

Sprawozdania, raporty z zajęć, prace domowe: 20h

Zadania projektowe realizowane w domu: 50h

Przygotowanie do cyklicznych prezentacji wyników pracy: 15h

Udział w konsultacjach: 2h

Wskaźniki ilościowe:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32, 1ECTS

o charakterze praktycznym: 115, 5 ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa:

Jeff Cogswell, Tworzenie użytecznego oprogramowania;

James Cadle, Donald Yeates, Zarządzanie procesem tworzenia systemów informacyjnych;

Len Bass, Paul Clements, Rick Kazman, Architektura oprogramowania w praktyce;

Andrew Hunt, David Thomas, Pragmatyczny programista : od czeladnika do mistrza;

Dokumentacja techniczna dotycząca systemów operacyjnych i środowisk programistycznych;

Literatura uzupełniająca:

Literatura z zakresu środowisk programistycznych (np. C++, Java, C#, inne języki) oraz baz danych.

Efekty uczenia się:

Efekty kształcenia w ramach realizacji przedmiotu:

Ma podstawową wiedzę o cyklu życia systemów informatycznych. K_W08, K_W12

Zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań informatycznych. K_W04, K_W05, K_W08, K_W12

Ma umiejętność projektowania prostych systemów informatycznych, potrafi stworzyć model prostego systemu. K_U07, K_U08, K_U15, K_U22, K_U23, K_U24

Potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować prosty system informatyczny, używając właściwych metod, technik i narzędzi. K_U07, K_U08, K_U15

Potrafi wykonać prostą analizę sposobu funkcjonowania systemu informatycznego i ocenić istniejące rozwiązania informatyczne, przynajmniej w odniesieniu do ich cech funkcjonalnych. K_U22, K_U24

Potrafi ocenić, na podstawowym poziomie, przydatność rutynowych metod i narzędzi informatycznych oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia do typowych zadań informatycznych. K_U07, K_U08, K_U15

Ma umiejętność przeprowadzania testów funkcjonalnych. K_U22, K_U23, K_U24

Potrafi pracować indywidualnie i w zespole informatyków, w tym także potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów . K_K01

Rozumie potrzebę podnoszenia swoich umiejętności i kwalifikacji K_K02

Metody i kryteria oceniania:

Ogólna forma zaliczenia: zaliczenie na ocenę

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)