Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat poradniczo-doradczy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-ON2-2GMS
Kod Erasmus / ISCED: 05.002 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztat poradniczo-doradczy
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów):


Znajomość prawidłowości funkcjonowania rodziny w poszczególnych cyklach życia, znajomość specyfiki i źródeł pojawiających się kryzysów.


Przedmioty wprowadzające: Diagnostyka pedagogiczna, Psychologia rozwojowa, Pedagogika społeczna.


Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

· Zapoznanie z modelowymi działaniami doradców oraz metodami i technikami wykorzystywanymi w pracy z klientem.

· Zapoznanie z elementarną wiedzą oraz umiejętnościami działań poradniczych podejmowanych względem rodziny.

· Opanowanie warsztatu pracy doradcy rodziny, poprzez nabycie umiejętności pomocnych w wykorzystywaniu technik w zależności od wybranego modelu działania, specyfiki problemu oraz kontekstu sytuacyjnego.

· Zapoznanie z praktycznym zastosowaniem wybranych technik w pracy z klientem.

Pełny opis:

Nazwa jednostki prowadzącej kierunek - Wydział Pedagogiki i Psychologii UwB

Nazwa kierunku studiów - Pedagogika

Poziom kształcenia - Studia drugiego stopnia

Profil studiów - Ogólnoakademicki

Forma studiów - niestacjonarne

Kod przedmiotu- 0800-ON2-2GMS

Język przedmiotu - język polski

Rodzaj przedmiotu - Status przedmiotu – specjalnościowy

Rok studiów /semestr - II rok, 4 semestr

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 20 godzin ćwiczeń

Punkty ECTS - 5.00

Bilans nakładu pracy studenta

Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim:

Udział w ćwiczeniach 20 godz.

Udział w konsultacjach 30 godz.

RAZEM 50 godzin

Samodzielna praca studenta:

Przygotowanie do zaliczenia 30 godz.

Przygotowanie do ćwiczeń 45 godz.

RAZEM 75 godzin

Godziny kontaktowe + samodzielna praca studenta OGÓŁEM: 125 godzin

125 godzin : 25 godzin = 5.00 ECTS

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy studenta związany z zajęciami (liczba godzin, punkty ECTS):

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela -50 godzin - 2.00 ECTS

- o charakterze praktycznym - 75 godzin - 3.00 ECTS

Efekty uczenia się:

Efekty kształcenia (odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia)

WIEDZA

ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, pogłębioną w wybranych zakresach (K_W15)

ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej w poradnictwie i doradztwie (K_W16)

UMIEJĘTNOŚCI

potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych (K_U02)

potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktycznych (K_U09)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych (K_K06)

Metody i kryteria oceniania:

Ćwiczenia audytoryjne:

· praca w grupach

· dyskusja

· pogadanka

Forma zaliczenia: zaliczenie na ocenę

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)