Elementy treningu interpersonalnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-OS1-3GPA |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
|
Nazwa przedmiotu: | Elementy treningu interpersonalnego |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Nazwa kierunku studiów: pedagogika opiekuńczo-wychowawcza Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Język przedmiotu: język polski Rodzaj przedmiotu: specjalnościowy (M_5) Rok studiów /semestr: III rok I stopnia/ semestr szósty Wymagania wstępne: znajomość zagadnień z następujących obszarów: pedagogika społeczna, socjologia ogólna, psychologia ogólna. Bilans nakładu pracy studenta: Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim: Udział w ćwiczeniach – 30 godzin Konsultacje z nauczycielem akademickim – 10 godzin Razem: 40 godzin Samodzielna praca studenta: Przygotowanie do ćwiczeń – 5 godzin Przygotowanie prezentacji– 5 godzin Przygotowanie do kolokwium – 10 godzin Razem: 20 godzin OGÓŁEM: 60 godzin Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: Liczba godzin wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30 = 1 ECTS Liczba godzin o charakterze praktycznym 30 = 1 ECTS |
Literatura: |
Colman A. M., Słownik Psychologii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009. Jedliński K., Trening interpersonalny, Wydawnictwo W.A.B, Warszawa 2008 lub 2011. Mellibruda J., Ja – Ty – My. Psychologiczne możliwości ulepszania kontaktów międzyludzkich. Nasza Księgarnia, Warszawa 1986. Zaborowski Z., Trening interpersonalny. Podstawy teoretyczne – procesy - techniki, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa 1997. Egan, G., Twarzą w twarz: Uczestnictwo w grupowym treningu psychologicznym i rozwój interpersonalny, Zysk i S-ka, Poznań 2001. Johnson S, Umiejętności interpersonalne samorealizacja, J.Santorski & Spółka Warszawa, 1998 |
Efekty uczenia się: |
1. Student posiada podstawową wiedzę na temat teoretycznych założeń treningu interpersonalnego. K_W06 2. Student posiada wiedzę dotyczącą procesów komunikacyjnych w grupie, prawidłowości, przebiegu, zakłóceniach. K_W08 3. Student ma rozwinięte umiejętności komunikacyjne, potrafi porozumiewać się zarówno ze specjalistami z zakresu pedagogiki, jak i osobami nie posługującymi się językiem specjalistycznym. K_U07 4. Student potrafi pracować w zespole, przyjmować różne role grupowe, planować i realizować powierzone zadania. K_U13 5. Student ma świadomość potrzeby ciągłego rozwoju, samokształcenia i doskonalenia umiejętności. K_K01 6. Student jest przygotowany do aktywnego działania w różnych grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne i wychowawcze. K_K07 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: podające, problemowe, eksponujące, praktyczne; m.in. praca w grupach, praca w parach, ćwiczenia indywidualne, dyskusja, ćwiczenia dramowe, elementy wykładu, pogadanka, gra dydaktyczna. Zaliczenie na ocenę. Forma zaliczenia ćwiczeń: aktywne uczestnictwo w zajęciach, przygotowanie projektu, kolokwium ustne. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.