Gerontologia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-SN1-3AHM |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
|
Nazwa przedmiotu: | Gerontologia |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek Wydział Pedagogiki i Psychologii UwB; Zakład Andragogiki i Gerontologii Edukacyjnej Nazwa kierunku studiów praca socjalna Poziom kształcenia studia pierwszego stopnia Profil studiów ogólnoakademicki Forma studiów niestacjonarne Kod przedmiotu 0800-SN1-3AHM Język przedmiotu język polski Rodzaj przedmiotu przedmiot obowiązkowy Rok studiów /semestr III rok studiów; semestr I Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) student powinien posiadać podstawowe informacje omawiane podczas zajęć z takich przedmiotów jak: Andragogika Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 7 godzin wykładu 4 godziny ćwiczeń prowadzonych w formie konwersatoriów Założenia i cele przedmiotu • Przedstawienie zasadniczych pojęć i teorii używanych na gruncie gerontologii • Zapoznanie studenta z problemami będącymi przedmiotem analizy gerontologicznej, czyli omówienie różnych aspektów starzenia się i starości, przedstawienie pozycji człowieka starego we współczesnym społeczeństwie itp. • Zajęcia mają pomóc studentom lepiej zrozumieć sytuację człowieka starego, jego problemy i dylematy, przez co późniejsza praca ze starszym wiekiem klientem pomocy społecznej, powinna być łatwiejsza. Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu Podczas wykładów osoba je prowadząca omawia przygotowane treści z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. Metody nauczania wykorzystywane w czasie ćwiczeń: • praca w grupach, • prowadzący ćwiczenia kieruje dyskusją poruszającą kwestie omówione w zadanej wcześniej literaturze, • prowadzenie konsultacji Forma zaliczenia przedmiotu: • studenci zaliczają przedmiot poprzez napisanie egzaminu i otrzymanie oceny pozytywnej • ćwiczenia zaliczane są na ocenę – na ocenę końcową składa się przygotowanie przez zespoły studentów zadanego zadania domowego (prezentacja/ konspekt warsztatów), obecność na zajęciach oraz aktywność Efekty kształcenia Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia 1. wiedza: potrafi rozpoznawać sytuacje zagrożenia zdrowia psychicznego, fizycznego ludzi starych i udzielać pomocy w formie poradnictwa, kierowania do właściwych, kompetentnych osób i instytucji. K_W07 2. Wiedza: ma wiedzę o działaniach edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych i terapeutycznych, profilaktycznych w obrębie pracy socjalnej generujących zmiany struktur społecznych K_W14 1. Umiejętności: zna mechanizmy rządzące zjawiskami społecznymi. Rozumie zjawiska i procesy kierujące zachowaniami ludzi, rozróżnia rodzaje i funkcje różnic. K_U05 2. Posiada umiejętność prezentowania własnych poglądów i pomysłów, wątpliwości i sugestii, głównie dotyczących problematyki ludzi starych i starości, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych K_U13 1. Kompetencje: potrafi nawiązać kontakt z klientem oraz skutecznie motywować go do aktywności i uczenia się samodzielnego rozwiązywania problemów. K_K06 Punkty ECTS 3 punkty ECTS Bilans nakładu pracy studenta obecność na wykładach i ćwiczeniach + konsultacje – 25 h – 1 pkt ECTS przygotowanie do egzaminu – 25 h – 1 pkt ECTS przygotowywanie się studenta na każde ćwiczenia + przygotowanie pracy domowej w zespołach – 25 h – 1 pkt ECTS Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : Liczba godzin Punkty ECTS wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela (w tym prowadzone zajęcia oraz konsultacje, w czasie których student może przedyskutować nurtujące go kwestie, np. w ramach przygotowywania do zajęć czy kolokwium ) 25 h (7 h zajęć + 18 h konsultacji) 1 pkt ECTS o charakterze praktycznym 50 h 2 pkt ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.