Edukacja językowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-SPP-7BHK |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Edukacja językowa |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Wskazana wiedza z zakresy pedagogiki, psychologii rozwojowej oraz wiedzy o języku i literaturze. |
Skrócony opis: |
Założeniem przedmiotu jest wyposażenie Słuchaczy w wiedzę merytoryczną niezbędną do realizacji treści z zakresu edukacji językowej w przedszkolu i polonistycznej, niezbędną do pracy w klasach I-III oraz w wiedzę metodyczną, warsztatową konieczną do projektowania i organizacji zajęć z zakresu edukacji polonistycznej oraz i ich praktycznej realizacji. Słuchacz po zrealizowaniu treści z przedmiotu posiadał będzie: - posiadał wiedzę merytoryczną dotyczącą podstaw wiedzy o języku i literaturze; - wykorzystywał znajomość metodycznych aspektów edukacji polonistycznej w zakresie nauki czytania i pisania, pracy z tekstem, ćwiczeń redakcyjnych z uwzględnieniem specyfiki pracy z małym dzieckiem; - posiądzie umiejętność planowania i organizowania zajęć polonistycznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym |
Pełny opis: |
Profil: ogólnoakademicki Forma studiów: podyplomowe, niestacjonarne Rodzaj przedmiotu; obowiązkowy Dziedzina: nauk społeczne, pedagogika rok studiów:I sem. 1,2. Wymagania wstępne: Wskazana wiedza z zakresu psychologii dziecka, pedagogiki 15 godzin ćwiczeń metody dydaktyczne: wykład, warsztaty grupowe, dyskusja, ćwiczenia punkty ECTS - 2 Nakład pracy studenta związany z zajęciami: Udział w ćwiczeniach -15 godzin Przygotowanie do zajęć 20 godzin Przygotowanie pracy zaliczeniowej – 13 godzin udział w konsultacjach- 1 |
Literatura: |
Czelakowska D. Metodyka edukacji polonistycznej w wieku wczesnoszkolnym (2010) Filipiak E. Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym (2002) Majer-Gemińska B: Przygotowanie uczniów klas początkowych do nauki literatury Taboł S. Istota czytania, 2005 |
Efekty uczenia się: |
-słuchacz rozumie specyfikę rozwoju umiejętności językowych dziecka oraz zna sposoby jego stymulacji i rozwoju przewidziane dla pracy w przedszkolu i klasach I-III (SP_W01) - uwzględnia w projektowanych zajęciach polonistycznych indywidualne potrzeby dzieci (SP_U01) - poprawnie dobiera metody, formy organizacji pracy oraz środki dydaktyczne do realizacji treści językowych ze szczególnym uwzględnieniem zróżnicowanych sposobów stymulowania aktywności poznawczej uczniów i wspierania indywidualnego rozwoju oraz prawidłowo projektuje przebieg zajęć (SP_U03) - kompetentnie planuje działalność językową uczniów biorąc odpowiedzialność za swą działalność dydaktyczną (SP_K01). |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia, warsztaty, dyskusja. Aktywność na zajęciach. Forma zaliczenia przedmiotu: praca zaliczeniowa. Pozytywna ocena z z pracy po uzyskaniu 51% możliwych do zdobycia punktów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.