Kod przedmiotu: |
0800-SPT-7BIE |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. /
(brak danych)
|
Nazwa przedmiotu: |
Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej, wychowawczej i klinicznej |
Jednostka: |
Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: |
|
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS: - roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
- tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
- 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
- tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
- nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
zobacz reguły punktacji
|
Język prowadzenia: |
polski
|
Rodzaj przedmiotu: |
obowiązkowe
|
Pełny opis: |
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek |
Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Nazwa kierunku studiów |
terapia pedagogiczna |
Poziom kształcenia |
podyplomowy |
Profil studiów |
praktyczny |
Forma studiów |
niestacjonarne |
Kod przedmiotu |
0800-SPT-7BIE |
Język przedmiotu |
język polski. |
Rodzaj przedmiotu |
obowiązkowy |
Dziedzina i dyscyplina nauki |
pedagogika |
Rok studiów/semestr |
1 rok, 1 semestr |
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów)
|
Ukończone studia wyższe na poziomie licencjackim lub magisterskim |
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć |
20 godz. wykładów i 20 godz. ćwiczeń |
Założenia i cele przedmiotu |
W trakcie prowadzonych zajęć studenci uzyskają pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie psychologicznym oraz na temat psychologicznych podstaw kształcenia i wychowania; normy i patologii; poznają zarys psychoterapii krótkoterminowej A. Ellisa; uzyskają psychologiczne umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych; racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania wybranych motywów i wzorów ludzkich zachowań; zrozumieją także potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego. |
Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu |
Na wykładach prezentacje multimedialne, a na ćwiczeniach: prezentacji multimedialne przygotowane przez studentów oraz dyskusje i warsztaty grupowe. Po uzyskaniu zaliczenia z ćwiczeń student może przystąpić do ustnego egzaminu z całości materiału. |
Efekty kształcenia (uszczegółowione w kontekście przedmiotu) |
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia |
SP_W04. Ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie psychologicznym. |
|
SP_W08. Ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat psychologicznych podstaw kształcenia i wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii. |
|
SP_U01. Posiada pogłębione, psychologiczne umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych. |
|
SP_U06. Ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania wybranych motywów i wzorów ludzkich zachowań. |
|
SP_K01. Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego. |
|
Punkty ECTS |
5 |
Bilans nakładu pracy studenta |
Rodzaje aktywności: |
Liczba godzin: |
udział w wykładach |
20 godzin |
udział w ćwiczeniach |
20 godzin |
przygotowanie do zajęć |
20 godzin |
przygotowanie do egzaminu końcowego |
20 godzin |
udział w konsultacjach związanych z zajęciami |
20 godzin |
przygotowanie prezentacji multimedialnych na ćwiczenia |
20 godzin |
egzamin |
10 godzin |
|
|
razem: 130
|
Wskaźniki ilościowe |
Nakład pracy studenta związany z zajęciami: |
Liczba godzin |
Punkty ECTS |
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela |
90 |
4 |
o charakterze praktycznym |
40 |
1 |
|
|
|
|
|
Data opracowania: |
17.12. 2015 |
Koordynator przedmiotu: |
dr Grzegorz Zalewski, psycholog kliniczny |
|