Metodyka nauczania języka rosyjskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-MN-MNJR-2018 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka nauczania języka rosyjskiego |
Jednostka: | Centrum Edukacji Ustawicznej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z metodami nauczania języka rosyjskiego, z wymogami dotyczącymi nauczania języka obcego w szkołach podstawowych, liceach i technikach, z wiodącymi podręcznikami nauczania języka rosyjskiego. Zadaniem przedmiotu jest również wykształcenie umiejętności sporządzania konspektów lekcyjnych. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z metodami nauczania języka rosyjskiego, z wymogami dotyczącymi nauczania języka obcego w szkołach podstawowych, liceach i technikach, z wiodącymi podręcznikami nauczania języka rosyjskiego. Zadaniem przedmiotu jest również wykształcenie umiejętności sporządzania konspektów lekcyjnych. |
Pełny opis: |
Metodyka nauczania języka rosyjskiego Jednostka: Centrum Edukacji Ustawicznej UwB Studia podyplomowe Profil ogólnoakademicki Studia niestacjonarne Specjalizacja nauczycielska Kod przedmiotu: 1500-MN-MNJR-2018 Przedmiot obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne II semestr studiów Wymagania wstępne: Student powinien ukończyć Filologię rosyjską - studia I stopnia lub II stopnia. Liczba godzin: 30 godz. Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 15 godz. x 1 sem., wykład 15 godz. x 1 sem. 2 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 15 godz.; udział w wykładzie: 15 godz.; przygotowanie do zajęć: 10 godz.; przygotowanie do egzaminu: 10 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 30 h = 1,2 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 20 h = 0,8 pkt ECTS |
Efekty uczenia się: |
Student posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań. Student posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych i wychowawczych zadań szkoły, w tym do dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów. Student wykazuje umiejętność doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania oraz przetwarzania informacji i materiałów. Student charakteryzuje się postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja, praca z artykułami, metoda problemowa, zajęcia praktyczne. Egzamin ustny po II semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.