Dydaktyka szkoły wyższej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 260-SDF3-1DSW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka szkoły wyższej |
Jednostka: | Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych |
Grupy: |
Szkoła doktorska SDNH 1 rok |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Głównym celem zajęć jest wyposażenie uczestników w wiedzę na temat zadań nauczyciela akademickiego w organizacji i realizacji kształcenia, umiejętności dydaktyczne niezbędne w pracy akademickiej, jak również kształtowanie prawidłowych postaw wobec zawodu nauczyciela akademickiego, jego ról społecznych oraz wychowawczych. |
Pełny opis: |
Forma studiów: studia stacjonarne Dziedzina i dyscyplina nauk: nauki humanistyczne Rok studiów/semestr: I-II rok studiów stacjonarnych, I-IV sem. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 4 x 5 godz. konwersatoriów z elementami warsztatów (sem. I-IV) Metody dydaktyczne: dyskusje (na podstawie literatury, materiałów przygotowanych przez prowadzącego i uczestników zajęć) z elementami warsztatów |
Literatura: |
M. S. Knowles, E. F. Holton III, R. A. Swansona, Edukacja dorosłych, Warszawa: PWN, 2009. M. Kostera, Agnieszka Rosiak, Nauczyciel akademicki: zajęcia dydaktyczne: jak je prowadzić, by…, Gdańsk 2008. Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym. Słownik tematyczny pod red. M/. Wójcickiej, Warszawa 2001. Mikołajczyk K. Nowe trendy w kształceniu dorosłych, ORE, file:///C:/Users/Ideapad/AppData/Local/Temp/Zalacznik_nr_4_Nowe_trendy_w_ksztalceniu_doroslych.pdf Kałużny R., Współczesne konteksty edukacji dorosłych w Polsce, „Edukacja dorosłych”, 1/2013, file:///C:/Users/Ideapad/AppData/Local/Temp/Ka%20u%20ny%20R.%201_2013.pdf |
Efekty uczenia się: |
Student, który zaliczył przedmiot: 1. zna podstawowe zasady skutecznej pracy dydaktycznej z ludźmi dorosłymi (SD_UU02, SD_UU03, SD_KK03); sposób weryfikacji: pisemne zaliczenie, dyskusja, zadanie projektowe; 2. zna zasady sprawnego komunikowania się w procesie edukacyjnym i umie je wykorzystać (SD_UK03, SD_UU02, SD_UU03, SD_KK03); sposób weryfikacji: prezentacja, pisemne zaliczenie, dyskusja; 3. zna zasady doboru metod, form pracy, środków dydaktycznych i sposobu oceny osiągnięć odpowiednio do zakładanych celów kształcenia (SD_WG04, SD_UW03, SD_UU03, SD_KK03); sposób weryfikacji: konspekt, pisemne zaliczenie, dyskusja; 4. potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące tematyki zajęć (SD_WG04, SD_UW02, SD_UW03, SD_UU01); sposób weryfikacji: aktywność na zajęciach, prezentacja, zadanie projektowe; 5. potrafi zastosować poznaną wiedzę do rozwiązania lub zanalizowania problemu dydaktycznego (SD_WG04, SD_UW02, SD_UK02, SD_UU01, SD_KK03); sposób weryfikacji: konspekt, dyskusje na zajęciach; 6. ma świadomość konieczności uczenia się przez całe życie, roli samokształcenia (SD_UU01, SD_KK03); sposób weryfikacji: zaliczenie na ocenę dyskusje na zajęciach |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie każdego 5-godz. przedmiotu na podstawie aktywności, prezentacji i/lub pisemnego testu i/lub pracy projektowej (szczegółowe wymagania określa prowadzący) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marzanna Karolczuk, Robert Szymula | |
Prowadzący grup: | Marzanna Karolczuk, Robert Szymula | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem zajęć jest wyposażenie uczestników w wiedzę na temat zadań nauczyciela akademickiego w organizacji i realizacji kształcenia, umiejętności dydaktyczne niezbędne w pracy akademickiej, jak również kształtowanie prawidłowych postaw wobec zawodu nauczyciela akademickiego, jego ról społecznych oraz wychowawczych. |
|
Pełny opis: |
Forma studiów: studia stacjonarne Dziedzina i dyscyplina nauk: nauki humanistyczne Rok studiów/semestr: I-II rok studiów stacjonarnych, I-IV sem. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 4 x 5 godz. konwersatoriów z elementami warsztatów (sem. I-IV) Metody dydaktyczne: dyskusje (na podstawie literatury, materiałów przygotowanych przez prowadzącego i uczestników zajęć) z elementami warsztatów |
|
Literatura: |
M. S. Knowles, E. F. Holton III, R. A. Swansona, Edukacja dorosłych, Warszawa: PWN, 2009. M. Kostera, Agnieszka Rosiak, Nauczyciel akademicki: zajęcia dydaktyczne: jak je prowadzić, by…, Gdańsk 2008. Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym. Słownik tematyczny pod red. M/. Wójcickiej, Warszawa 2001. Mikołajczyk K. Nowe trendy w kształceniu dorosłych, ORE, file:///C:/Users/Ideapad/AppData/Local/Temp/Zalacznik_nr_4_Nowe_trendy_w_ksztalceniu_doroslych.pdf Kałużny R., Współczesne konteksty edukacji dorosłych w Polsce, „Edukacja dorosłych”, 1/2013, file:///C:/Users/Ideapad/AppData/Local/Temp/Ka%20u%20ny%20R.%201_2013.pdf |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marzanna Karolczuk, Robert Szymula | |
Prowadzący grup: | Marzanna Karolczuk, Robert Szymula | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem zajęć jest wyposażenie uczestników w wiedzę na temat zadań nauczyciela akademickiego w organizacji i realizacji kształcenia, umiejętności dydaktyczne niezbędne w pracy akademickiej, jak również kształtowanie prawidłowych postaw wobec zawodu nauczyciela akademickiego, jego ról społecznych oraz wychowawczych. |
|
Pełny opis: |
Forma studiów: studia stacjonarne Dziedzina i dyscyplina nauk: nauki humanistyczne Rok studiów/semestr: I-II rok studiów stacjonarnych, I-IV sem. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 4 x 5 godz. konwersatoriów z elementami warsztatów (sem. I-IV) Metody dydaktyczne: dyskusje (na podstawie literatury, materiałów przygotowanych przez prowadzącego i uczestników zajęć) z elementami warsztatów |
|
Literatura: |
M. S. Knowles, E. F. Holton III, R. A. Swansona, Edukacja dorosłych, Warszawa: PWN, 2009. M. Kostera, Agnieszka Rosiak, Nauczyciel akademicki: zajęcia dydaktyczne: jak je prowadzić, by…, Gdańsk 2008. Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym. Słownik tematyczny pod red. M/. Wójcickiej, Warszawa 2001. Mikołajczyk K. Nowe trendy w kształceniu dorosłych, ORE, file:///C:/Users/Ideapad/AppData/Local/Temp/Zalacznik_nr_4_Nowe_trendy_w_ksztalceniu_doroslych.pdf Kałużny R., Współczesne konteksty edukacji dorosłych w Polsce, „Edukacja dorosłych”, 1/2013, file:///C:/Users/Ideapad/AppData/Local/Temp/Ka%20u%20ny%20R.%201_2013.pdf |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.