Praktyka zawodowa II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 280-FS3-2PRA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka zawodowa II |
Jednostka: | Szkoła Doktorska Nauk Ścisłych i Przyrodniczych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem praktyk jest praktyczne przygotowanie do realizacji zadań zawodowych (dydaktycznych) wynikających z roli nauczyciela akademickiego. Praktyka służy zweryfikowaniu teoretycznego przygotowania doktorantów w praktycznym działaniu. Założeniem praktyki jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczną nauczyciela akademickiego i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki szkoły wyższej w działaniu praktycznym. Praktyka odbywa się na Uniwersytecie w Białymstoku, Wydziale Fizyki w formie prowadzenia zajęć dydaktycznych lub uczestniczenia w ich prowadzeniu na studiach I i II stopnia. |
Pełny opis: |
Dyscyplina naukowa: nauki fizyczne Poziom kształcenia: III stopień Forma studiów: stacjonarne Język przedmiotu: polski Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, moduł Praktyk zawodowych Rok studiów/semestr: II, III, IV rok/I i II semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 15 godz. Metody dydaktyczne: konsultacje, prace pisemne Bilans nakładu pracy doktoranta: ogólny nakład pracy doktoranta: 25 godz. w tym: udział w wykładach: 0 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów: 12,5 godz.; udział w konsultacjach, zaliczeniach, egzaminie: 2,5 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy doktoranta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 12,5 godz., nakład pracy doktoranta związany z zajęciami o charakterze praktycznym - 25 godz. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Autonomia programowa uczelni ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa, 2010. Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 listopada 2011 r. w sprawie Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego (Dz.U.Nr 253, poz. 1520) Literatura uzupełniająca: Kruszewski K. (red.) 2005. Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. PWN, Warszawa Petty G. 2010. Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców. GWP, Sopot Rozmus A. (red.) 2013. Wykładowca doskonały. Podręcznik nauczyciela akademickiego. Wyd. Wolters Kluwer Polska, Warszawa |
Efekty uczenia się: |
1. Doktorant potrafi wykorzystując zdobytą wiedzę inspirować i organizować rozwój innych osób (SD_UU03) 2. Doktorant potrafi opracować programy kształcenia na poziomie szkoły wyższej w zakresie swoich zainteresowań naukowych i realizować je z wykorzystaniem nowoczesnych metod i narzędzi (SD_UU04) 3. Doktorant jest gotów do samokrytycyzmu w pracy naukowej i dydaktycznej (SD_KK02) 4. Doktorant jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych (SD_KK03) 5. Doktorant jest gotów do propagowania osiągnięć nauki poprzez ich popularyzację w kontaktach zawodowych i społecznych (SD_KO01) 6. Doktorant jest gotów do podejmowania inicjatyw służących rozwojowi idei przedsiębiorczości w pracy naukowej i dydaktycznej (SD_KO03) |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie ZAL/NZAL |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Naumowicz | |
Prowadzący grup: | Monika Naumowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.