Przedmiot do wyboru 8 - Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstw
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 320-ES1-3PDWVIIIC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przedmiot do wyboru 8 - Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstw |
Jednostka: | Wydział Biologii |
Grupy: |
3L stac. I stopnia studia ekobiznesu - przedm. fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Głównym celem zajęć jest omówienie podstawowych zagadnień związanych konkurencyjnością przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym na tle procesów internacjonalizacji przedsiębiorstw. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu:Przedmiot do wyboru VIII Moduł: 8 Dziedzin i dyscyplina nauki: nauki społeczne, ekonomia i finanse Rok studiów /semestr: rok 3/ 6 semestr Wymagania wstępne: bez wymagań wstępnych Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład - 15 godz., ćwiczenia – 15 godz. Metody dydaktyczne: •Wykład- z wykorzystaniem prezentacji Power Point, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, •Ćwiczenia- z wykorzystaniem prezentacji Power Point, wymagają także czynnego uczestnictwa studentów, przede wszystkim: udziału w dyskusji, odpowiedzi na pytania, analizy przygotowanych studiów przypadków. Punkty ECTS 2 Bilans nakładu pracy studenta: -Udział w wykładach -15 -Udział w ćwiczeniach -15 -Przygotowanie do ćwiczeń -8 - Przygotowanie do egzaminu - 8 -Udział w konsultacjach - 2 - Egzamin -2 Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: -wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 34 h - 1,36 ECTS -o charakterze praktycznym - 25h - 0,32 ECTS |
Literatura: |
Beata Glinkowska, Bogusław Kaczmarek, Zarządzanie międzynarodowe i internacjonalizacja przedsiębiorstw. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016. Jan Rymarczyk, Biznes międzynarodowy. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa 2012. Wojciech Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym. Oficyna a Wolters Kluwar business, Warszawa 2013. Wojciech Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011. Krzysztof Fonfara (red.), Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka. PWN, Warszawa 2014. Jerzy Czupiał, Przedsiębiorstwo międzynarodowe. Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011. Małgorzata Bartosik-Purgat, Henryk Mruk, Jerzy Schroeder, Dostępność i wykorzystanie informacji o rynkach i partnerach zagranicznych w procesie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2012. Lejárraga, Iza ; López Rizzo, Humberto ; Oberhofer, Harald ; Stone, Susan ; Shepherd, Ben, Small and Medium-Sized Enterprises in Global Markets: A Differential Approach for Services?, Paris: OECD Publishing 2014 Svetla Trifonova Marinova, Institutional impacts on firm internationalization, Basingstoke, Hampshire : Palgrave Macmillan 2015. Parietti, Laura Vanoli, Internationalization of firms : the role of institutional distance on location and entry mode, 2017, Brighton : Emerald Publishing , 1 volume. |
Efekty uczenia się: |
3PDWVIIIC_W1-Student zna i rozumie charakter, miejsce i znaczenie nauk ekonomicznych, w tym możliwości ich wykorzystywania w w życiu społeczno- gospodarczym z uwzględnieniem międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw. 3PDWVIIIC_W2-Student zna i rozumie cechy człowieka jako podmiotu gospodarczego konstruującego struktury przedsiębiorstw oraz zasady ich funkcjonowania. 3PDWVIIIC_U1- Student potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy gospodarcze, analizować problemy oraz znajdować ich rozwiązania związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw w skali międzynarodowej 3PDWVIIIC_K1- Student krytycznie ocenia posiadaną wiedzę i umiejętności oraz rozumie potrzebę stałego uczenia się ze względu na dynamicznie dokonujące się zmiany w sferze gospodarczej oraz rozumie znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów teoretycznych i praktycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy zaliczenia przedmiotu: Wykład - egzamin pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń. Ćwiczenia - zaliczenie na ocenę na postawie aktywności na zajęciach oraz kolokwium. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.