Indywidualizacja procesu uczenia się biologii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 320-PS2-2IPU |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Indywidualizacja procesu uczenia się biologii |
Jednostka: | Wydział Biologii |
Grupy: |
2L stac. II stopnia studia biologii z przygotowaniem pedagogicznym-przedm.obowiązkowe II rok II st. Biologia z PP - semestr zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | W ramach przedmiotu studenci poznają metody pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze szczególnym zwróceniem uwagi na uczniów zdolnych. Opanują umiejętności związane z planowaniem pracy/zadań dla uczniów o zróżnicowaniach zdolnościach i motywacjach do nauki. Studenci pogłębiają wiedzę dotyczącą edukacji włączającej. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu studenci poznają metody pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze szczególnym zwróceniem uwagi na uczniów zdolnych. Opanują umiejętności związane z planowaniem pracy/zadań dla uczniów o zróżnicowaniach zdolnościach i motywacjach do nauki. Studenci pogłębiają wiedzę dotyczącą edukacji włączającej. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć studenci poznają metody i formy pracy z uczniem zdolnym oraz z uczniem zainteresowanym biologią. Zakłada się wyposażenie studentów w umiejętności planowania zajęć pozalekcyjnych (np. koła biologicznego, zajęć wyrównawczych, indywidualnych zajęć z uczniem zdolnym) z wykorzystaniem założeń konstruktywizmu. Celem przedmiotu jest wyposażenie studentów w umiejętność związane z rozwijaniem zainteresowań biologicznych uczniów szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Celem zajęć z jest przekonanie studentów o konieczności dostosowywania nauczania do potrzeb i zainteresowań uczniów oraz ciągłego doskonalenia własnego warsztatu dydaktycznego. Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne i nauki biologiczne, biologia Rok studiów/semestr: studia drugiego stopnia (II rok – semestr trzeci). Wymagania wstępne: przedmiotu wprowadzające – dydaktyka biologii w szkole podstawowej Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy zajęć: Ćwiczenia– 10 godz. ECTS 1 Bilans nakładu pracy studenta: ogólny nakład pracy studenta: 25 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 10 godz.; udział w konsultacjach, zaliczeniach 2,5 godz. przygotowanie do zajęć 12,5 godz.; Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 12,5 godz., |
Literatura: |
Stawiński W. (red.) 2006. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa Potyrała K. i Walosik A. (red.) 2011 - Edukacja Przyrodnicza wobec wyzwań współczesności. Wyd. Kubajak, 2011 Krzeszowice Potyrała K. (red.) 2011 – Kreatywny nauczyciel – wskazówki i rozwiązania. Biologia i przyroda. Wyd. Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Kraków |
Efekty uczenia się: |
Student potrafi: - dostosować organizację i plan zajęć do zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów; KP7_WG13 - rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia uczniów oraz projektować i prowadzić działania wspierające integralny rozwój uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w procesie nauczania oraz w życiu społecznym; KP7_UW8 - podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania i rozwijającą ich uzdolnienia, właściwie dobierać treści nauczania, zadania i formy pracy w ramach samokształcenia oraz promować osiągnięcia uczniów; KP7_UW12 - odpowiedzialnie organizować pracę szkolną oraz pozaszkolną ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku; KP7_UO6 - podejmowania decyzji związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej; KP7_KK3 |
Metody i kryteria oceniania: |
Weryfikacja i ocena osiągniętych przez studenta efektów uczenia się następuje w czasie dyskusji podczas ćwiczeń, na podstawie wykonanych prac praktycznych. Wymagana jest ocena pozytywna z każdego z ww. Wymagana jest obecność w czasie ćwiczeń (dopuszczalna 1 nieobecność) Kryteria oceny pisemnych prac zaliczeniowych z zostaną podane do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach z przedmiotu, a stosowane zasady są zgodne z ogólnymi wymaganiami określonymi w § 23 ust. 6 Regulaminu Studiów Uniwersytetu w Białymstoku przyjętego Uchwałą nr 2527 Senatu Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 26 czerwca 2019 roku. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alina Stankiewicz | |
Prowadzący grup: | Alina Stankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.