Zarządzanie strategiczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 330-ES2-2XZST |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.302
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie strategiczne |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Finansów |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności z zakresu zarządzania strategicznego organizacją. Studenci poznają przebieg procesu zarządzania strategicznego, ewolucję zarządzania strategicznego, metody analizy strategicznej i narzędzia kontroli strategicznej, a także różne rodzaje strategii stosowanych przez przedsiębiorstwa. |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Przedmiot obowiązkowy Dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów: 2, stopień: 2, semestr: 4 wykład:15 godz. ćwiczenia 15 godz. Metody dydaktyczne: wykłady, konsultacje, praca nad wystąpieniem, dyskusje w grupach problemowych, zajęcia w formie rozwiązywania studiów przypadku. Punkty ECTS - 4. Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach - 15 Udział w ćwiczeniach -15 Udział w konsultacjach - 4 Studiowanie literatury - 14 Przygotowanie do egzaminu - 20 Przygotowanie do kolokwium - 8 Opracowanie zadań projektowych - 15 Przygotowanie do ćwiczeń i wykładów - 8 Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 35 godzin, 1,4 ECTS nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 42 godziny, 1,7 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MT Biznes, Warszawa 2006 i nast. 2. Obłoj K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007 i nast. 3. Gierszewska G., Zarządzanie strategiczne, WSPiZ, Warszawa 2000 i nast. 4. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2007 i nast. Literatura dodatkowa: 1. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2007 2. Strategor, Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 2001 3. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007 4. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007 |
Efekty uczenia się: |
Student: KP7_WG1 absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu kluczowe zagadnienia, teorie z zakresu zarządzania strategicznego KP7_WG4 absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę więzi społeczno-ekonomicznych w kontekście bieżącym i prognostycznym KP7_WG6 absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu normy i reguły (m.in.: prawne, menedżerskie, etyczne) organizujące struktury i instytucje ekonomiczne w tym rządzące nimi prawidłowości oraz ich źródło i zmiany ze szczególnym zarządzania kapitałem ludzkim KP7_WG7 absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę procesu zmiany podmiotów gospodarczych, instytucji i struktur ekonomicznych w kontekście bieżącym i prognostycznym KP7_UW2 absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do analizy przyczyn i przebiegu procesów, zjawisk gospodarczych oraz formułowania i rozwiązywania złożonych problemów strategicznych KP7_UW5 absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu zarządzania strategicznego do oceny, krytycznej analizy, syntezy konkretnych problemów z uwzględnieniem kontekstu prognostycznego KP7_UO2 absolwent potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych w celu rozwiązywania konkretnych problemów z zakresu zarządzania, w tym posługując się wybranymi normami i regułami KP7_UU1 absolwent potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez cale życie identyfikując stan swojej wiedzy z zakresu zarządzania KP7_KK1 absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu zarządzania przez pryzmat dynamiki procesów rynkowych i społecznych KP7_KK2 absolwent jest gotów do pracy w grupie, przyjmując w niej różne role, w tym przywódcze w zakresie wspólnego planowania i organizowania pracy w takich obszarach jak m.in. analiza strategiczna, prognozowanie i planowanie strategiczne KP7_KO2 absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy wykazując się kreatywnością, innowacyjnością i przedsiębiorczością w podejmowanej aktywności społeczno-gospodarczej KP7_KR1 absolwent jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli menedżerskiej, przy zachowaniu zasad etyki zawodowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład: Egzamin w formie testu: 8-9 pkt – dst; 10 pkt – dst+, 11-12 pkt – db; 13 pkt – db+; 14-15 pkt – bdb Ćwiczenia: Suma punktów uzyskanych z z realizacji studiów przypadku z zakresu analizy strategicznej i zarządzania strategicznego. Końcowa ocena: procentowy przedział punktów możliwych do zdobycia - 60-68% - dst; 69-76% - dst+; 77-84%-db; 85-92%-db+; 93-100% -bdb. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.