Ocena projektów inwestycyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 330-PS1-3OPI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ocena projektów inwestycyjnych |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Ekonomiczno-prawny 1 stopień 3 rok Stacjonarne zima |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem kształcenia w zakresie przedmiotu „Ocena projektów inwestycyjnych” jest przekazanie studentom wiedzy dającej podstawy do podejmowania decyzji inwestycyjnych. Studenci nabywają podstawową wiedzę z zakresu matematyki finansowej oraz umiejętności kalkulacji podstawowych wskaźników stanowiących główny element oceny ekonomicznej opłacalności projektów inwestycyjnych. Studenci uczą się również interpretacji analizowanych wskaźników oraz podejmowania na ich podstawie odpowiednich decyzji dotyczących realizacji inwestycji. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: kierunkowy Moduł: M_3 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: finanse Rok studiów /semestr: studia pierwszego stopnia, rok III, semestr 5 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: wykład 15 godzin (w tym 1 godzina w formie asynchronicznej), ćwiczenia 30 godzin (w tym 6 godzin w formie asynchronicznej) Metody dydaktyczne: • wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, • ćwiczenia: angażujące studentów do pracy samodzielnej i w grupach oraz dyskusji na podejmowane tematy, • metoda pokazu w ramach zajęć zdalnych asynchronicznych, • konsultacje indywidualne wg harmonogramu konsultacji wykładowcy w zależności od potrzeb Studenta, dyskusje w ramach konsultacji. Punkty ECTS: 5 pkt. Bilans nakładu pracy studenta (rodzaj aktywności i liczba godzin): • udział w wykładach w formie stacjonarnej (14 godz.) • udział w wykładach w formie asynchronicznej (1 godz.) • studiowanie literatury przedmiotu (10 godz.) • przygotowanie do egzaminu końcowego (15 godz.) • udział w ćwiczeniach w formie stacjonarnej (24 godz.) • udział w ćwiczeniach w formie asynchronicznej (6 godz.) • przygotowanie do ćwiczeń (14 godz.) • przygotowanie do kolokwium (15 godz.) • przygotowanie prac domowych-pisemnych (4 godz.) • udział w konsultacjach (20 godz.) • udział w egzaminie pisemnym (2 godz.) Łączny nakład pracy studenta: 125 godz. Wskaźniki ilościowe: • nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela (Liczba godzin/Punkty ECTS): 40 godz. / 2,4 ECTS • nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym (Liczba godzin/Punkty ECTS): 85 godz. / 3,4 ECTS |
Literatura: |
Podstawowa i uzupełniająca (wybrane pozycje - szczegóły zostaną przekazane bezpośrednio przez prowadzących ćwiczenia): 1. Ciborowski R.W., Gruszewska E., Meredyk K., Podstawy rachunku efektywności inwestycji, UwB Białystok 2001 2. Dziawgo D., Zawadzki A., Finanse przedsiębiorstwa. Istota – Narzędzia – Zarządzanie, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa 2011 3. Gallagher T.J., Financial Management: Principles and Practice, Textbook Media Press, 2016 4. Gąsiorkiewicz L., Analiza Ekonomiczno-Finansowa Przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2011 5. Gos W., Rachunek przepływów pieniężnych w świetle krajowego standardu rachunkowości, Difin, Warszawa 2004 6. Podgórska M., Klimkowska J., Matematyka finansowa, PWN, Warszawa 2006 7. Sierpińska M., Jachna T., Metody podejmowania decyzji finansowych. Analiza przykładów i przypadków, PWN, Warszawa 2007 8. Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstwa wg standardów światowych, PWN Warszawa 2011 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent zna i rozumie: 3OPI_W01 absolwent zna zasady prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie oceny efektywności projektów inwestycyjnych i podejmowania decyzji o ich uruchomieniu bądź wstrzymaniu - KP6_WG6 3OPI_W02 absolwent posiada pogłębioną wiedzę na temat metod matematyki finansowej i narzędzi pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych dotyczących oceny efektywności inwestycji - KP6_WG7 UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi: 3OPI_U01 absolwent potrafi prawidłowo identyfikować, analizować i interpretować przyczyny zmian poziomu efektywności projektów inwestycyjnych - KP6_UW1 3OPI_U02 absolwent potrafi pozyskiwać dane wykorzystywane w procesie analizy i oceny efektywności projektów inwestycyjnych - KP6_UW2 3OPI_U03 absolwent potrafi stosować metody i narzędzia matematyki finansowej do formułowania i rozwiązywania problemów w zakresie oceny efektywności inwestycji - KP6_UW3 3OPI_U04 absolwent potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu rachunku efektywności inwestycji do analizy i oceny projektów gospodarczych oraz potrafi zaproponować optymalne rozwiązania w zakresie planów inwestycyjnych w przedsiębiorstwie - KP6_UW5 3OPI_U05 absolwent potrafi planować i organizować pracę indywidualną i zespołową, aby zaproponować optymalne rozwiązania w zakresie planów inwestycyjnych w przedsiębiorstwie - KP6_UO1 3OPI_U06 absolwent potrafi współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych - KP6_UO2 3OPI_U07 absolwent potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez cale życie oraz uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w zakresie oceny efektywności projektów inwestycyjnych - KP6_UU1 KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: 3OPI_K01 absolwent jest przygotowany do udziału w opracowywaniu projektów społecznych - KP6_KO1 |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin końcowy odbywa się w formie pisemnej lub ustnej. Egzamin uważa się za zaliczony przy uzyskaniu min. 51% poprawnych odpowiedzi. Zasady dopuszczenia do egzaminu: zaliczenie ćwiczeń na ocenę dst (3,0). Sposób i zasady zaliczenia ćwiczeń – uzyskanie określonej przez prowadzącego liczby punktów. Na punktację końcową składają się: • kolokwium (ok. 67% w stosunku do maksymalnej, możliwej do zdobycia liczby punktów) • ocenianie ciągłe – indywidualna praca na zajęciach, zadanie grupowe, prace pisemne oraz dyskusja (ok.33% w stosunku do maksymalnej, możliwej do zdobycia liczby punktów) • prace pisemne punktowane w skali od 1-2 pkt. W zależności od obowiązujących regulacji, zastrzega się możliwość przeprowadzenia egzaminu końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Luiza Kostecka-Tomaszewska | |
Prowadzący grup: | Luiza Kostecka-Tomaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem kształcenia w zakresie przedmiotu „Ocena projektów inwestycyjnych” jest przekazanie studentom wiedzy dającej podstawy do podejmowania decyzji inwestycyjnych. Studenci nabywają podstawową wiedzę z zakresu matematyki finansowej oraz umiejętności kalkulacji podstawowych wskaźników stanowiących główny element oceny ekonomicznej opłacalności projektów inwestycyjnych. Studenci uczą się również interpretacji analizowanych wskaźników oraz podejmowania na ich podstawie odpowiednich decyzji dotyczących realizacji inwestycji. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: kierunkowy Moduł: M_3 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: finanse Rok studiów /semestr: studia pierwszego stopnia, rok III, semestr 5 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład 15 godzin, ćwiczenia 30 godzin Metody dydaktyczne: • wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, • ćwiczenia: angażujące studentów do pracy samodzielnej i w grupach oraz dyskusji na podejmowane tematy, • konsultacje indywidualne wg harmonogramu konsultacji wykładowcy w zależności od potrzeb Studenta. Punkty ECTS: 5 pkt. Bilans nakładu pracy studenta (rodzaj aktywności i liczba godzin): • udział w wykładach (15 godz.) • studiowanie literatury przedmiotu (15 godz.) • przygotowanie do egzaminu końcowego (15 godz.) • udział w ćwiczeniach (30 godz.) • przygotowanie do ćwiczeń (15 godz.) • przygotowanie do kolokwium (15 godz.) • przygotowanie prac domowych-pisemnych (5 godz.) • udział w konsultacjach (13 godz.) • udział w egzaminie pisemnym (2 godz.) Łączny nakład pracy studenta: 125 godz. Wskaźniki ilościowe: • nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela (Liczba godzin/Punkty ECTS): 60 godz. / 2,4 ECTS • nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym (Liczba godzin/Punkty ECTS): 85 godz. / 3,4 ECTS W cyklu kształcenia 2020/2021 z uwagi na ograniczenia wynikające z pandemii COVID-19 wykłady i ćwiczenia odbywają się w trybie zdalnym z wykorzystaniem aplikacji MS Teams. Egzamin oraz kolokwium zostaną przeprowadzone za pośrednictwem platformy Blackboard. |
|
Literatura: |
Podstawowa i uzupełniająca (wybrane pozycje - szczegóły zostaną przekazane bezpośrednio przez prowadzących ćwiczenia): 1. Ciborowski R.W., Gruszewska E., Meredyk K., Podstawy rachunku efektywności inwestycji, UwB Białystok 2001 2. Dziawgo D., Zawadzki A., Finanse przedsiębiorstwa. Istota – Narzędzia – Zarządzanie, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa 2011 3. Gallagher T.J., Financial Management: Principles and Practice, Textbook Media Press, 2016 4. Gąsiorkiewicz L., Analiza Ekonomiczno-Finansowa Przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2011 5. Gos W., Rachunek przepływów pieniężnych w świetle krajowego standardu rachunkowości, Difin, Warszawa 2004 6. Podgórska M., Klimkowska J., Matematyka finansowa, PWN, Warszawa 2006 7. Sierpińska M., Jachna T., Metody podejmowania decyzji finansowych. Analiza przykładów i przypadków, PWN, Warszawa 2007 8. Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstwa wg standardów światowych, PWN Warszawa 2011 |
|
Uwagi: |
W cyklu kształcenia 2020/2021 z uwagi na ograniczenia wynikające z pandemii COVID-19 wykłady i ćwiczenia odbywają się w trybie zdalnym z wykorzystaniem aplikacji MS Teams. Egzamin oraz kolokwium zostaną przeprowadzone za pośrednictwem platformy Blackboard. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Luiza Kostecka-Tomaszewska | |
Prowadzący grup: | Anna Gardocka-Jałowiec, Luiza Kostecka-Tomaszewska, Mateusz Łajewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem kształcenia w zakresie przedmiotu „Ocena projektów inwestycyjnych” jest przekazanie studentom wiedzy dającej podstawy do podejmowania decyzji inwestycyjnych. Studenci nabywają podstawową wiedzę z zakresu matematyki finansowej oraz umiejętności kalkulacji podstawowych wskaźników stanowiących główny element oceny ekonomicznej opłacalności projektów inwestycyjnych. Studenci uczą się również interpretacji analizowanych wskaźników oraz podejmowania na ich podstawie odpowiednich decyzji dotyczących realizacji inwestycji. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: kierunkowy Moduł: M_3 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: finanse Rok studiów /semestr: studia pierwszego stopnia, rok III, semestr 5 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład 15 godzin, ćwiczenia 30 godzin Metody dydaktyczne: • wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, • ćwiczenia: angażujące studentów do pracy samodzielnej i w grupach oraz dyskusji na podejmowane tematy, • konsultacje indywidualne wg harmonogramu konsultacji wykładowcy w zależności od potrzeb Studenta. Punkty ECTS: 5 pkt. Bilans nakładu pracy studenta (rodzaj aktywności i liczba godzin): • udział w wykładach (15 godz.) • studiowanie literatury przedmiotu (15 godz.) • przygotowanie do egzaminu końcowego (15 godz.) • udział w ćwiczeniach (30 godz.) • przygotowanie do ćwiczeń (15 godz.) • przygotowanie do kolokwium (15 godz.) • przygotowanie prac domowych-pisemnych (5 godz.) • udział w konsultacjach (13 godz.) • udział w egzaminie pisemnym (2 godz.) Łączny nakład pracy studenta: 125 godz. Wskaźniki ilościowe: • nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela (Liczba godzin/Punkty ECTS): 60 godz. / 2,4 ECTS • nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym (Liczba godzin/Punkty ECTS): 85 godz. / 3,4 ECTS |
|
Literatura: |
Podstawowa i uzupełniająca (wybrane pozycje - szczegóły zostaną przekazane bezpośrednio przez prowadzących ćwiczenia): 1. Ciborowski R.W., Gruszewska E., Meredyk K., Podstawy rachunku efektywności inwestycji, UwB Białystok 2001 2. Dziawgo D., Zawadzki A., Finanse przedsiębiorstwa. Istota – Narzędzia – Zarządzanie, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa 2011 3. Gallagher T.J., Financial Management: Principles and Practice, Textbook Media Press, 2016 4. Gąsiorkiewicz L., Analiza Ekonomiczno-Finansowa Przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2011 5. Gos W., Rachunek przepływów pieniężnych w świetle krajowego standardu rachunkowości, Difin, Warszawa 2004 6. Podgórska M., Klimkowska J., Matematyka finansowa, PWN, Warszawa 2006 7. Sierpińska M., Jachna T., Metody podejmowania decyzji finansowych. Analiza przykładów i przypadków, PWN, Warszawa 2007 8. Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstwa wg standardów światowych, PWN Warszawa 2011 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Luiza Kostecka-Tomaszewska | |
Prowadzący grup: | Luiza Kostecka-Tomaszewska, Mateusz Łajewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.