PNJA - umiejętności łączone 2
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 340-AG1-2PJS |
| Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
| Nazwa przedmiotu: | PNJA - umiejętności łączone 2 |
| Jednostka: | Wydział Filologiczny |
| Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk.z językiem niemieckim - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska z niemieckim 2 rok sem. zimowy 1 stopień Filologia angielska z niemieckim 2 rok sem.letni 1 stopień |
| Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
| Język prowadzenia: | angielski |
| Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
| Skrócony opis: |
Celem zajęć PNJA jest kształcenie kompetencji językowej w zakresie wszystkich sprawności i subsystemów języka angielskiego celem osiągnięcia biegłości językowej na poziomie C1 zdefiniowanej w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego odpowiadającej temu poziomowi (polskie wydanie ESOKJ). Zakres trudności materiałów oraz ćwiczeń dopasowany jest do poziomu odpowiedniego dla danego roku studiów: PNJA 1– poziom B2, PNJA 2– poziom B2+, PNJA 3 – poziom C1. |
| Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_2) Rok studiów/semestr: rok II; III i IV semestr Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 godz. Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia Metody dydaktyczne: klasyczna metoda problemowa, metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, metoda ćwiczeniowa, metoda stolików eksperckich, dyskusja okrągłego stołu Punkty ECTS: 5 Bilans nakładu pracy studenta: -udział w zajęciach – 60h -udział w konsultacjach – 15h -przygotowanie do zajęć i zaliczenia – 50 Razem – 125h Wskaźniki ilościowe: -nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: udział w zajęciach i konsultacjach – 75h = 3 ECTS -nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: przygotowanie do zajęć i zaliczenia – 50h = 2 ECTS Powyższy opis dotyczy komponentu PNJA – Umiejętności łączone. |
| Literatura: |
Brook-Hart, G. 2014. Complete First (2nd ed.). Cambridge University Press. Cambridge English Language Assessment. 2015. First Certificate in English. Cambridge University Press. Dignen, S. & Warwick, L. 2022. Speakout B2+ (3rd ed.). Pearson. Evans, V. 2018. FCE Use of English 2. Express Publishing. Hewings, M. 2014. Cambridge Academic English: An Integrated Skills Course for EAP. Upper Intermediate. Cambridge University Press. Obee, B. & Evans, V. 2015. Upstream. Upper Intermediate B2+. Express Publishing. |
| Efekty uczenia się: |
Semestr zimowy: WIEDZA, absolwent zna i rozumie: KP6_WG1 – zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi niezbędne do płynnej komunikacji ustnej i pisemnej w języku angielskim; KP6_WG9 – podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla procesu komunikacji w zakresie zintegrowanych umiejętności językowych. UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi: KP6_UK4 – brać udział w debacie w języku angielskim, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich z wykorzystaniem zintegrowanych umiejętności językowych; KP6_UK5 – posługiwać się językiem angielskim w mowie i piśmie na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: KP6_KK1 – krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie językowych umiejętności łączonych; KP6_KO4 – tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa z wykorzystaniem zintegrowanych umiejętności językowych. Semestr letni: WIEDZA, absolwent zna i rozumie: KP6_WG1 – zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi niezbędne do płynnej komunikacji ustnej i pisemnej w języku angielskim; KP6_WG9 – podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla procesu komunikacji w zakresie zintegrowanych umiejętności językowych. UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi: KP6_UK4 – brać udział w debacie w języku angielskim, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich z wykorzystaniem zintegrowanych umiejętności językowych; KP6_UK5 – posługiwać się językiem angielskim w mowie i piśmie na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: KP6_KK1 – krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie językowych umiejętności łączonych; KP6_KO4 – tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa z wykorzystaniem zintegrowanych umiejętności językowych. |
| Metody i kryteria oceniania: |
W każdym semestrze student zobowiązany jest do podejścia do pisemnego kolokwium obejmującego weryfikację opanowanych umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem oraz używania środków językowych w zakresie tematycznym omawianym w ramach zajęć. Ponadto, student przedstawia jedną prezentację w semestrze na temat ustalony z prowadzącym. Prezentacja oceniana jest według kryteriów obejmujących struktury gramatyczne, słownictwo, budowanie wypowiedzi, wymowę i umiejętność interakcji. Prace studenta oceniane są według poniższej skali: 51-60% = 3 61-70% = 3,5 71-80% = 4 81-90% = 4,5 91-100% = 5 Ocena semestralna wystawiana jest w oparciu o średnią ocen z kolokwium i z prezentacji. Aktywność studenta na zajęciach może wpłynąć na podniesienie oceny o 0,5 stopnia. Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności w ciągu semestru. Większa ilość takich nieobecności wymaga ich odrobienia w sposób wskazany indywidualnie przez prowadzącego. W trakcie kolokwium, prezentacji i ćwiczeń podczas zajęć (w szczególności ćwiczeń rozwijających umiejętność krytycznego myślenia i kreatywności) zakazane jest korzystanie z generatywnej sztucznej inteligencji (SI). Jeśli student korzysta ze sztucznej inteligencji w procesie przygotowania do zajęć lub zaliczenia, ma obowiązek skrupulatnie zweryfikować pozyskane w ten sposób informacje, a także wskazać i szczegółowo opisać każdy fragment pracy wygenerowany przez SI. Użycie SI w trakcie zaliczenia lub ćwiczeń skutkuje odpowiednio unieważnieniem pracy lub obniżeniem oceny końcowej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
| Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska, Weronika Morozewicz | |
| Prowadzący grup: | Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska, Weronika Morozewicz | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ LAB
PT |
| Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska, Urszula Sawicka | |
| Prowadzący grup: | Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska, Urszula Sawicka | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
| Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
| Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
| Skrócony opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego oraz umożliwiając mu swobodną partycypację w programie studiów |
|
| Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy (M_1) Rok studiów /semestr rok I, I i II semestr Wymagania wstępne : znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 Punkty ECTS : 23 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć : 240 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje Bilans nakładu pracy studenta: Liczba godzin Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.): 240 h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.): 155h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.): 65h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.): 18 x 1h=18h Realizacja zadań projektowych: 60h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim: 30h + 5h=35h Razem: 573h (odpowiada 23 pkt. ECTS) |
|
| Literatura: |
Kompilacja materiałów zaczerpniętych z podręczników do nauki języka angielskiego na odpowiednim poziomie zaawansowania oraz źródeł internetowych. Upstream Advanced, Express Publishing Speak Out Advanced, Pearson New English File Advanced, OUP Thomas, B.J. (1989). Advanced Vocabulary and Idiom. London: Edward Arnold. McCarthy, M. and F. O’Dell (1994). English Vocabulary in Use upper-intermediate & advanced. Cambridge: CUP. Keynote Advanced, Egis Materiały przygotowane przez prowadzącego na podstawie autentycznych źródeł anglojęzycznych. www.bbc.co.uk/learningenglish/ www.britishcouncil.pl www.ted.com |
|
| Uwagi: |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie co najmniej 51% z kolokwiów pisemnych, prezentacja ustna na zadany temat oraz aktywny udział w zajęciach. Student ma prawo do 2 nieobecności nieusprawiedliwionych w semestrze. Nieobecność można usprawiedliwić jedynie poprzez okazanie / przesłanie skanu zaświadczenia od lekarza w ciągu 14 dni od powrotu studenta na zajęcia. |
|
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ LAB
PT |
| Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Urszula Sawicka | |
| Prowadzący grup: | Urszula Sawicka | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
| Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
| Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
| Skrócony opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego oraz umożliwiając mu swobodną partycypację w programie studiów |
|
| Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy (M_1) Rok studiów /semestr rok I, I i II semestr Wymagania wstępne : znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 Punkty ECTS : 23 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć : 240 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje Bilans nakładu pracy studenta: Liczba godzin Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.): 240 h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.): 155h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.): 65h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.): 18 x 1h=18h Realizacja zadań projektowych: 60h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim: 30h + 5h=35h Razem: 573h (odpowiada 23 pkt. ECTS) |
|
| Literatura: |
Kompilacja materiałów zaczerpniętych z podręczników do nauki języka angielskiego na odpowiednim poziomie zaawansowania oraz źródeł internetowych. Upstream Advanced, Express Publishing Speak Out Advanced, Pearson New English File Advanced, OUP Thomas, B.J. (1989). Advanced Vocabulary and Idiom. London: Edward Arnold. McCarthy, M. and F. O’Dell (1994). English Vocabulary in Use upper-intermediate & advanced. Cambridge: CUP. Keynote Advanced, Egis Materiały przygotowane przez prowadzącego na podstawie autentycznych źródeł anglojęzycznych. www.bbc.co.uk/learningenglish/ www.britishcouncil.pl www.ted.com |
|
| Uwagi: |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie co najmniej 51% z kolokwiów pisemnych, prezentacja ustna na zadany temat oraz aktywny udział w zajęciach. Student ma prawo do 2 nieobecności nieusprawiedliwionych w semestrze. Nieobecność można usprawiedliwić jedynie poprzez okazanie / przesłanie skanu zaświadczenia od lekarza w ciągu 14 dni od powrotu studenta na zajęcia. |
|
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
