PNJA - fonetyka praktyczna 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AH1-2PPH |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJA - fonetyka praktyczna 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk. stosow.z hiszp. - przedmioty obowiązkowe Język angielski stos. z hiszpańskim 2 rok sem. zimowy 1 stopień Język angielski stos. z hiszpańskim 2 rok sem.letni 1 stopień Język angielski stos. z hiszpańskim 2 rok sem.letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | ukończenie kursu z fonetyki praktycznej na I roku |
Skrócony opis: |
Omawiane zagadnienia: • procesy prozodyczne jak rytm, akcent wyrazowy i zdaniowy, intonacja; fonostylistyka • właściwe akcentowanie wyrazów oraz umiejętność przesunięcia akcentu w derywatach, • znajomość oraz stosowanie procesów zachodzące w mowie szybkiej (asymilacja, elizja, alternacje dźwiękowe), • znajomość istoty i typów akcentu zdaniowego i właściwe akcentowanie wyrazów w zdaniu zależnie od wagi przekazywanego komunikatu, • znajomość tendencji akcentuacyjnych w jęz. angielskim oraz właściwe stosowanie form mocnych i słabych • transkrypcja zdań i dialogów • znajomość rozróżnianie oraz właściwe stosowanie w odpowiednich sytuacjach i kontekstach podstawowych tonów oraz wzorów intonacyjnych • odpowiednie stosowanie różnych funkcji intonacji, np. uwydatnianie pewnych informacji, wtrącanie dodatkowych informacji, wprowadzanie nowych informacji itp. • znajomość podstawowych stóp rytmicznych; cechy rytmu angielskiego; przesunięcie akcentu związane z rytmem |
Pełny opis: |
Opis dotyczy przedmiotu Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jako całość (bez podziału na poszczególne elementy). Przedmiot ogólnoakademicki, obowiązkowy, II rok studia stacjonarne, III i IV semestr, zajęcia laboratoryjne- 240 godz. /22 ECTS Bilans nakładu pracy studenta Liczba godzin Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.). 240 h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.). 200h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.) 40 x 1h= 40h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.).20 x 1h=20h Realizacja zadań projektowych.40h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim. 16h + 3h=19h Razem:559h (odpowiada 22 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe Liczba godzin Punkty ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 240 +20+3h = 263h odpowiada 10, 25 pkt. ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym. 240+200 + 20 +40+40 + 16 = 556h odpowiada 22 pkt. ECTS |
Literatura: |
1.Brazil, David, Pronunciation for Advanced Learners of English, Cambridge University Press, 2003. 2.Gimson A C. A Practical Course of English Pronunciation, Hodder & Stoughton, 1989. 3.Hewings, Martin, English Pronunciation in Use (Advanced), Cambridge University Press, 2007. 4.Miatliuk, Hanna, A Guide to Theoretical Phonetics, Wydawnictwo UwB, 2000. 5.Mortimer, Colin, Elements of Pronunciation, CUP, 1990. 6.O’Connor, J.D., Better English Pronuncation, CUP, 1992. 7.Ponsonby, Mimi, How Now, Brown Cow, Prentice Hall, 1987 8.Roach, Peter, English Phonetics and Phonology, CUP, 2009. 9.Sobkowiak, Włodzimierz, English Phonetics for Poles, Bene Nati, 2007. 10.Sobkowiak, W. i J. Szpyra-Kozłowska, Workbook in English Phonetics, Wydawnictwo UMCS, 2002. 11.Vaughan-Rees, Michael, Test Your Pronunciation, Penguin English, 2006. 12.Wells, J C, Pronunciation Dictionary, Longman. |
Efekty uczenia się: |
KA6_WG9, KA6_UK4, KA6_UK5, KA6_KO4, KA6_KO5 |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania i kryteria oceniania: 1.obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności, czynny udział w zajęciach, przygotowywanie się do zajęć) 2. Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę. System oceniania testów polega na zbieraniu przez studenta kredytu. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie min. 60% z wszystkich testów łącznie, które odbędą się w ciągu roku. W trakcie kursu odbędą się testy pisemne + testy ustne. Nie przewiduje się terminów poprawkowych testów pisemnych. Osoby, które nie uzyskają wymaganego minimum mają prawo do jednego testu poprawkowego, który obejmie materiał całego kursu. Aby otrzymać ocenę dostateczną, należy uzyskać min. 60% z tego testu. Przypadki studentów, którzy z poważnych przyczyn zdrowotnych nie będą mogli uczestniczyć w testach będą rozpatrywane indywidualnie. Oceny: 5 = 90% - 100% 4+ = 84% - 89% 4 = 77% - 83% 3+ = 70% - 76% 3 = 60% - 69% Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze z wyjątkiem zajęć na których zaplanowano i wcześniej zapowiedziano sprawdziany pisemne. Jeżeli student jest nieobecny i nieusprawiedliwiony, uzyskuje 0% ze sprawdzianu. Nota wchodzi do średniej ocen. Student ma obowiązek zaliczyć sprawdzian. Czyli na przykład 0% za nieusprawiedliwioną nieobecność na sprawdzianie + 100% za sprawdzian zaliczony na konsultacjach dale w sumie średnią 50% |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Szymaniuk | |
Prowadzący grup: | Dorota Szymaniuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Szymaniuk | |
Prowadzący grup: | Dorota Szymaniuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.