PNJF3 - umiejętności łączone 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-FP1-3UL1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJF3 - umiejętności łączone 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia f. francuskiej od podstaw - przedm. obowiązkowe Filologia francuska od postaw 3 rok sem. letni 1 stopień Filologia francuska od postaw 3 rok sem. zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Umiejętności zdobyte na zajęciach z PNJF1 oraz PNJF2. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest doskonalenie umiejętności mówienia, rozumienia (tekstu dźwiękowego) w języku francuskim(poziom B2/ C1). Student powinien w jasny sposób prezentować swój punkt widzenia podczas organizowanych dyskusji (argumentacja), wykazując się przy tym umiejętnością skonstruowania części wstępnej i konkluzji. Doskonalenie rozumienia tekstu mówionego oraz jego poprawnego zapisu ze słuchu (dyktando). Umiejętności studenta powinny odpowiadać poziomowi C1. |
Pełny opis: |
Ćwiczenia poświęcone są: Rozwijanie różnych sprawności językowych ( mówienie, słuchanie). Znajomość różnych typów tekstów. Analiza dokumentów audio-wizualnych o charakterze argumentacyjnym lub będących czynnikiem do dyskusji, pod kątem leksykalnym, gramatycznym i rozumienia treści. Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka francuskiego w mowie. Znajomość różnych rejestrów języka. Ćwiczenia z rozumienia ze słuchu, dyktanda. Udział w ćwiczeniach:150 godz. Przygotowanie do zajęć, odrabianie prac domowych, opracowywanie referatów, pisanie prac: 90 godz. Przygotowanie do egzaminu: 30 godz. Udział w konsultacjach: 30 godz. Razem: 300 |
Literatura: |
Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011, „Le vocabulaire français”, René Charles, Sylvie Steelandt, coll. Repères pratiques, Nathan, 2006 ; „Les difficultés du français, dictionnaire”, Michel Braud, C&D, 1993 ; „Le vocabulaire”, Sabrinelle Bédrane, coll. Profil pratique, Hatier, 1995 ; „S’exprimer avec logique”, Anne-Simone Dufief, coll. Profil pratique, Hatier, 1995 ; „Les méthodes du français”, D. Labouret, A. Meunier, Bordas, 1994 ; „Le dico français/français”, Ph. Vandel, éd. J.-C. Lattès, 1993 « ORTHOGRAPHE, GRAMMAIRE, CONJUGAISON », F. Brunel et A. Valette, Armand Colin, 1993 ; 300 dictées progressives commentéesM. Grevisse, Duclot, 1982 ;Exercices de grammaire et de lexique à la base de 200 verbes français. Cours de perfectionnement, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Kraków 1999.. Artykuły z prasy francuskiej, np. Le Point, Le Nouvel Observateur etc. |
Efekty uczenia się: |
1. Student zna zasady redagowania syntezy i dysertacji (tekstu argumentacyjnego). KA6_WG1 2.Student zna różnorodne style wypowiedzi i rejestry języka. KA6_UK5 3.Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi ustne i pisemne. KA6_UK5 USOSweb: Szczegóły przedmiotu: 0400-FP1-3UL1, w cyklu: 2019, jednostka dawcy: <brak>, grupa przedm.: <brak> Strona 2 z 4 25.09.2020 00:01 4.Student potrafi dobrać właściwy zestaw argumentów do danego tematu wypowiedzi. KA6_UK5 5.Student potrafi dokonać analizy dokumentu pisanego lub wypowiedzi ustnej, także obejmujących słownictwo specjalistyczne. KA6_UK5 6.Student potrafi zabrać głos w debacie na tematy z życia społecznego, politycznego, kulturalnego, popularnonaukowe… KA6_UK5 7.Student potrafi współpracować w grupie i kierować pracą zespołu KA6_UO1 8.Student rozumie wagę i wartość różnorodności kulturowej, światopoglądowej, ze względu na wiek, pochodzenie, orientację psychoseksualną itd. oraz znaczenie dyskusji na tematy różnorodności KA6_KO4 |
Metody i kryteria oceniania: |
1.Formy zaliczenia: pisemne i ustne Ustne: przeprowadzenie dwóch debat 2x 20 p, aktywność na zajęciach 10p Pisemne: rozumienie ze słuchu, co dwa działy tematyczne . Nieobecność na zaliczeniu pisemnym, skutkuje oceną niedostateczną. Jedynie zwolnienie lekarskie umożliwia przystąpienie do zaliczenia w ciągu 2 tyg. od zaliczenia pisemnego, na którym student był nieobecny. 2. Podstawą do zaliczenia zajęć stanowi średnia punktów zebranych ze wszystkich form zaliczenia. Próg zaliczeniowy 51%. Student, który nie uzyskał wymaganej sumy punktów (51% ma prawo do przystąpienia do jednego zaliczenia obejmującego cały semestr i zawierającego wszystkie formy zaliczenia dla danego przedmiotu ( pisemne i ustne). Najwyższą oceną możliwą do otrzymania z zaliczenia poprawkowego jest ocena dostateczna. 3. Na ostateczną ocenę z zajęć wpływ mają również nieobecności. - dopuszczalne są 2 nieobecności nieusprawiedliwione na semestr -kolejne 2 nieobecności ( trzecie i czwarta) powodują obniżenie oceny o pół stopnia za każdą, chyba, że student usprawiedliwi te nieobecności zwolnieniem lekarskim, wtedy ocena nie będzie obniżona. - przekroczenie limitu nieobecności 2+2 skutkuje nie zaliczeniem zajęć. Przypadki dłuższej nieobecności, będą rozpatrywane indywidualnie. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Aleturowicz, Sara Moroz | |
Prowadzący grup: | Magdalena Aleturowicz, Sara Moroz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest doskonalenie umiejętności mówienia, rozumienia (tekstu dźwiękowego) w języku francuskim(poziom B2/ C1). Student powinien w jasny sposób prezentować swój punkt widzenia podczas organizowanych dyskusji (argumentacja), wykazując się przy tym umiejętnością skonstruowania części wstępnej i konkluzji. Doskonalenie rozumienia tekstu mówionego oraz jego poprawnego zapisu ze słuchu (dyktando). Umiejętności studenta powinny odpowiadać poziomowi C1. |
|
Pełny opis: |
Ćwiczenia poświęcone są: Rozwijanie różnych sprawności językowych ( mówienie, słuchanie). Znajomość różnych typów tekstów. Analiza dokumentów audio-wizualnych o charakterze argumentacyjnym lub będących czynnikiem do dyskusji, pod kątem leksykalnym, gramatycznym i rozumienia treści. Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka francuskiego w mowie. Znajomość różnych rejestrów języka. Ćwiczenia z rozumienia ze słuchu, dyktanda. Udział w ćwiczeniach:150 godz. Przygotowanie do zajęć, odrabianie prac domowych, opracowywanie referatów, pisanie prac: 90 godz. Przygotowanie do egzaminu: 30 godz. Udział w konsultacjach: 30 godz. Razem: 300 |
|
Literatura: |
Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011, „Le vocabulaire français”, René Charles, Sylvie Steelandt, coll. Repères pratiques, Nathan, 2006 ; „Les difficultés du français, dictionnaire”, Michel Braud, C&D, 1993 ; „Le vocabulaire”, Sabrinelle Bédrane, coll. Profil pratique, Hatier, 1995 ; „S’exprimer avec logique”, Anne-Simone Dufief, coll. Profil pratique, Hatier, 1995 ; „Les méthodes du français”, D. Labouret, A. Meunier, Bordas, 1994 ; „Le dico français/français”, Ph. Vandel, éd. J.-C. Lattès, 1993 « ORTHOGRAPHE, GRAMMAIRE, CONJUGAISON », F. Brunel et A. Valette, Armand Colin, 1993 ; 300 dictées progressives commentéesM. Grevisse, Duclot, 1982 ;Exercices de grammaire et de lexique à la base de 200 verbes français. Cours de perfectionnement, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Kraków 1999.. Artykuły z prasy francuskiej, np. Le Point, Le Nouvel Observateu |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Aleturowicz, Sara Moroz | |
Prowadzący grup: | Magdalena Aleturowicz, Sara Moroz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest doskonalenie umiejętności mówienia, rozumienia (tekstu dźwiękowego) w języku francuskim(poziom B2/ C1). Student powinien w jasny sposób prezentować swój punkt widzenia podczas organizowanych dyskusji (argumentacja), wykazując się przy tym umiejętnością skonstruowania części wstępnej i konkluzji. Doskonalenie rozumienia tekstu mówionego oraz jego poprawnego zapisu ze słuchu (dyktando). Umiejętności studenta powinny odpowiadać poziomowi C1. |
|
Pełny opis: |
Ćwiczenia poświęcone są: Rozwijanie różnych sprawności językowych ( mówienie, słuchanie). Znajomość różnych typów tekstów. Analiza dokumentów audio-wizualnych o charakterze argumentacyjnym lub będących czynnikiem do dyskusji, pod kątem leksykalnym, gramatycznym i rozumienia treści. Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka francuskiego w mowie. Znajomość różnych rejestrów języka. Ćwiczenia z rozumienia ze słuchu, dyktanda. Udział w ćwiczeniach:150 godz. Przygotowanie do zajęć, odrabianie prac domowych, opracowywanie referatów, pisanie prac: 90 godz. Przygotowanie do egzaminu: 30 godz. Udział w konsultacjach: 30 godz. Razem: 300 |
|
Literatura: |
Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011, „Le vocabulaire français”, René Charles, Sylvie Steelandt, coll. Repères pratiques, Nathan, 2006 ; „Les difficultés du français, dictionnaire”, Michel Braud, C&D, 1993 ; „Le vocabulaire”, Sabrinelle Bédrane, coll. Profil pratique, Hatier, 1995 ; „S’exprimer avec logique”, Anne-Simone Dufief, coll. Profil pratique, Hatier, 1995 ; „Les méthodes du français”, D. Labouret, A. Meunier, Bordas, 1994 ; „Le dico français/français”, Ph. Vandel, éd. J.-C. Lattès, 1993 « ORTHOGRAPHE, GRAMMAIRE, CONJUGAISON », F. Brunel et A. Valette, Armand Colin, 1993 ; 300 dictées progressives commentéesM. Grevisse, Duclot, 1982 ;Exercices de grammaire et de lexique à la base de 200 verbes français. Cours de perfectionnement, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Kraków 1999.. Artykuły z prasy francuskiej, np. Le Point, Le Nouvel Observateu |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Aleturowicz, Sara Moroz | |
Prowadzący grup: | Magdalena Aleturowicz, Sara Moroz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest doskonalenie umiejętności mówienia, rozumienia (tekstu dźwiękowego) w języku francuskim(poziom B2/ C1). Student powinien w jasny sposób prezentować swój punkt widzenia podczas organizowanych dyskusji (argumentacja), wykazując się przy tym umiejętnością skonstruowania części wstępnej i konkluzji. Doskonalenie rozumienia tekstu mówionego oraz jego poprawnego zapisu ze słuchu (dyktando). Umiejętności studenta powinny odpowiadać poziomowi C1. |
|
Pełny opis: |
Ćwiczenia poświęcone są: Rozwijanie różnych sprawności językowych ( mówienie, słuchanie). Znajomość różnych typów tekstów. Analiza dokumentów audio-wizualnych o charakterze argumentacyjnym lub będących czynnikiem do dyskusji, pod kątem leksykalnym, gramatycznym i rozumienia treści. Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka francuskiego w mowie. Znajomość różnych rejestrów języka. Ćwiczenia z rozumienia ze słuchu, dyktanda. Udział w ćwiczeniach:150 godz. Przygotowanie do zajęć, odrabianie prac domowych, opracowywanie referatów, pisanie prac: 90 godz. Przygotowanie do egzaminu: 30 godz. Udział w konsultacjach: 30 godz. Razem: 300 |
|
Literatura: |
Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011, „Le vocabulaire français”, René Charles, Sylvie Steelandt, coll. Repères pratiques, Nathan, 2006 ; „Les difficultés du français, dictionnaire”, Michel Braud, C&D, 1993 ; „Le vocabulaire”, Sabrinelle Bédrane, coll. Profil pratique, Hatier, 1995 ; „S’exprimer avec logique”, Anne-Simone Dufief, coll. Profil pratique, Hatier, 1995 ; „Les méthodes du français”, D. Labouret, A. Meunier, Bordas, 1994 ; „Le dico français/français”, Ph. Vandel, éd. J.-C. Lattès, 1993 « ORTHOGRAPHE, GRAMMAIRE, CONJUGAISON », F. Brunel et A. Valette, Armand Colin, 1993 ; 300 dictées progressives commentéesM. Grevisse, Duclot, 1982 ;Exercices de grammaire et de lexique à la base de 200 verbes français. Cours de perfectionnement, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Kraków 1999.. Artykuły z prasy francuskiej, np. Le Point, Le Nouvel Observateu |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Aleturowicz, Sara Moroz | |
Prowadzący grup: | Magdalena Aleturowicz, Sara Moroz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest doskonalenie umiejętności mówienia, rozumienia (tekstu dźwiękowego) w języku francuskim(poziom B2/ C1). Student powinien w jasny sposób prezentować swój punkt widzenia podczas organizowanych dyskusji (argumentacja), wykazując się przy tym umiejętnością skonstruowania części wstępnej i konkluzji. Doskonalenie rozumienia tekstu mówionego oraz jego poprawnego zapisu ze słuchu (dyktando). Umiejętności studenta powinny odpowiadać poziomowi C1. |
|
Pełny opis: |
Ćwiczenia poświęcone są: Rozwijanie różnych sprawności językowych ( mówienie, słuchanie). Znajomość różnych typów tekstów. Analiza dokumentów audio-wizualnych o charakterze argumentacyjnym lub będących czynnikiem do dyskusji, pod kątem leksykalnym, gramatycznym i rozumienia treści. Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka francuskiego w mowie. Znajomość różnych rejestrów języka. Ćwiczenia z rozumienia ze słuchu, dyktanda. Udział w ćwiczeniach:150 godz. Przygotowanie do zajęć, odrabianie prac domowych, opracowywanie referatów, pisanie prac: 90 godz. Przygotowanie do egzaminu: 30 godz. Udział w konsultacjach: 30 godz. Razem: 300 |
|
Literatura: |
Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011, „Le vocabulaire français”, René Charles, Sylvie Steelandt, coll. Repères pratiques, Nathan, 2006 ; „Les difficultés du français, dictionnaire”, Michel Braud, C&D, 1993 ; „Le vocabulaire”, Sabrinelle Bédrane, coll. Profil pratique, Hatier, 1995 ; „S’exprimer avec logique”, Anne-Simone Dufief, coll. Profil pratique, Hatier, 1995 ; „Les méthodes du français”, D. Labouret, A. Meunier, Bordas, 1994 ; „Le dico français/français”, Ph. Vandel, éd. J.-C. Lattès, 1993 « ORTHOGRAPHE, GRAMMAIRE, CONJUGAISON », F. Brunel et A. Valette, Armand Colin, 1993 ; 300 dictées progressives commentéesM. Grevisse, Duclot, 1982 ;Exercices de grammaire et de lexique à la base de 200 verbes français. Cours de perfectionnement, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Kraków 1999.. Artykuły z prasy francuskiej, np. Le Point, Le Nouvel Observateu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.