Kultura Francji 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-HF1-3KFs |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Kultura Francji 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.francuskiego stosow.z hiszp. - przedmioty obowiązkowe Język francuski stos. z hiszpańskim 3 rok sem.letni 1 stopień Język francuski stos. z hiszpańskim 3 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student posiada ugruntowaną wiedzę z historii Francji (uczestniczył i zaliczył zajęcia z Zarysu historii Francji w semestrze III). Student posiada wiedzę o kulturze Francji nabytą na zajęciach z PNJF. |
Skrócony opis: |
Zajęcia służą wzbogaceniu wiedzy studentów z zakresu historii, geografii Francji (np. podział administracyjny, specyfika regionalna) i frankofonii. Celem zajęć jest również zaznajomienie studentów z podstawowymi zagadnieniami charakteryzującymi współczesna Francję i jej mieszkańców (np. instytucje państwowe, problemy społeczno-polityczne, tożsamość narodowa, model republikański, tradycje, zwyczaje, życie kulturalne, znane postaci). |
Pełny opis: |
Zajęcia trwają przez 1 semestr. Łączna liczba godzin: 30. Zajęcia mają formę wykładu z elementami konwersatorium i przeznaczone są dla studentów III roku. Profil: Ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Status przedmiotu – obowiązkowy, MK_5: Blok kulturoznawczy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne Rok studiów /semestr: III rok, VI semestr. Wymagania wstępne: Znajomość języka francuskiego na poziomie B2. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godz. (konwersatorium) Metody dydaktyczne: dyskusja dydaktyczna, prezentacje multimedialne, elementy wykładu interaktywnego, konsultacje. Punkty ECTS: 3 Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy: 30 godzin uczestniczenie w konwersatorium, 20 godzin dokończenie materiału i opracowanie materiału w domu, 25 godzin przygotowanie do zajęć i zaliczenia, 2 godziny udział w konsultacjach. Razem: 77 godzin Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 35 godzin (1,5 ECTS) o charakterze praktycznym: 35 godzin (1.5 ECTS) |
Literatura: |
Bourgeois René et Eurin Simone, La France des régions, Préparation DELF, PUG, 2001. Grand-Clément Odile, Civilisation en dialogues, CLE International, 2008 (niveau intermed.). Jeffroy Géraldine., Unter, Bulles de France, Presses Universitaires de France, 2013. Kowalski J., Loba A.&M.Loba, Dzieje kultury francuskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005 Labrune Gérard, La géographie de la France, Nathan Repères pratiques 1994 Meyer Denis C., Clés pour la France en 80 icônes culturelles, HACHETTE 2010. Noutchié Njiké Jackson, Civilisation progressive de la Francophonie, CLE International 2003. Potel Jean-Yves, Francja ta sama czy inna, Collegium Civitas, WydawnictwoTrio, Warszawa 2009. Roesch Roselyne, R.Rolle-Harold, La France au quotidien, 2001 Spotkanie z cywilizacją francuską, Nouvelle approche de la civilisation française, Kraków, 1996. Steele Ross, Civilisation progressive du français avec 300 activités, CLE International, VUEF, 2002. Steele Ross, Tests d’évaluation. Civilisation progressive du français, CLE, 2004. Artykuły prasowe, materiały audiowizualne. |
Efekty uczenia się: |
KP6_WG3 – Student/tka zna i rozumie w sposób pogłębiony zjawiska i procesy kulturowo-społeczne, ma świadomość zależności między nimi, zna i rozumie wagę procesów historycznych w kształtowaniu świadomości narodowej mieszkańców danego obszaru językowego. KP6_WG8 – Student/ka zna i bardziej rozumie metody analizy i interpretacji tekstów kultury. KP6_WG11 – Student/ka zna i rozumie bardziej szczegółowe uwarunkowania historyczno-kulturowe danego obszaru językowego. KP6_UW4 – Student/ka potrafi przeprowadzić pogłębioną krytyczną analizę i interpretację wybranych wytworów i zjawisk kulturowo-społecznych z zastosowaniem metod pozwalających na ocenę ich znaczenia w procesie historyczno-kulturowym. KP6_UK3 – Student/ka potrafi komunikować z użyciem specjalistycznej terminologii z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych (zgodnie z podwyższonymi kompetencjami językowymi). KP6_KK1 – Student/ka gotów jest do krytycznej oceny posiadanej wiedzy. KA_KK2 – Student/ka gotów jest do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych. KP6_KO3 – Student/ka gotów jest do świadomego pielęgnowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie konwersatorium po VI semestrze. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kamecka | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kamecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.