Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie - etap 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-PN2-1SEM1
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie - etap 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 2L stac. II st. studia filologii polskiej nauczycielskiej - przedmioty obowiązkowe
Filologia polska nauczycielska 1 rok sem.letni 2 stopień
Filologia polska nauczycielska 1 rok sem.zimowy 2 stopień
Punkty ECTS i inne: 10.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

TEMATYKA SEMINARIUM

Literatura dziecięca i młodzieżowa – twórcy, gatunki, motywy

Twórczość dla dzieci na Podlasiu

Praca magisterska jako projekt indywidualny realizowany wedle określonych

standardów i przyjętego harmonogramu przez studenta pod opieką merytoryczną

promotora; etapy realizacji projektu: wybór tematu pracy, sporządzenie konspektu,

zgromadzenie i zapoznanie się z literaturą przedmiotu, zebranie i analiza materiału

badawczego, napisanie pracy dyplomowej, dotyczącej poprawnie zidentyfikowanego

problemu badawczego, z rzeczowym odniesieniem się do aktualnego stanu badań,

zawierającej umiejętną, analityczno-interpretacyjną ekspozycję materiałów

źródłowych, poprawnej językowo i formalnie; przygotowanie do obrony pracy

dyplomowej – trening w dyskusji naukowej, w przedstawianiu własnego stanowiska

odnośnie do prezentowanego zagadnienia i przekonującej argumentacji.

Pełny opis:

Seminarium magisterskie, 1 rok filologia polska nauczycielska 2 stopnia, 60 godz., sem. zimowy i letni (po 30 godz.), 10 ECTS

Literatura:

Bibliografia przedmiotowa (wybór)

Białek J. Z., Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1918-1939. Zarys monograficzny. Materiały, Warszawa 1987.

Cieślikowski J., Literatura osobna, Wrocław 1985.

Cieślikowski J., Wielka zabawa. Folklor dziecięcy, wyobraźnia dziecka, wiersze dla dzieci, Wrocław 1976.

Dzieciństwo i sacrum. Studia i szkice literackie, red. J. Papuzińska i G. Leszczyński, Warszawa 1998.

Frycie S., Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1945-1970, Warszawa 1978.

Kaniowska-Lewańska I., Literatura dla dzieci i młodzieży do roku 1864, Warszawa 1973.

Kostecka W., Baśń postmodernistyczna - przeobrażenia gatunku: intertekstualne gry z tradycją literacką, Warszawa 2014.

Kuliczkowska K., Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1864-1914. Zarys rozwoju. Materiały, wyd. 2, Warszawa 1965.

Leszczyński G., Bunt czytelników. Proza inicjacyjna netgeneracji, Warszawa 2010.

Nosek A., W przestrzeniach universum i regio, Białystok 2015.

Papuzińska J., Inicjacje literackie: problemy pierwszych kontaktów dziecka z książką, Warszawa 1988.

Papuzińska J., Zatopione królestwo. O polskiej literaturze fantastycznej XX wieku dla dzieci i młodzieży, Warszawa 1989.

Podlascy twórcy dzieciom. Wybór wierszy, wybór, opracowanie i wstęp A. Nosek, posłowie J. Leończuk, Białystok 2009.

Słownik literatury dziecięcej i młodzieżowej, pod red. B. Tylickiej i G. Leszczyńskiego, Wrocław 2002.

Waksmund R., Od literatury dla dzieci do literatury dziecięcej (tematy-gatunki-konteksty), Wrocław 2000.

Efekty uczenia się:

KP7_WG11, KP7_WG14, KP7_WK7, KP7_WK8, KP7_WK10, KP7_UW8,

KP7_UW9, KP7_UW10, KP7_UW12, KP7_UW13, KP7_UK3, KP7_UK4,

KP7_UU3, KP7_KK3, KP7_KK4, KP7_KK5, KP7_KK7, KP7_KO4, KP7_KR5

Metody i kryteria oceniania:

Ocenianie ciągłe na podstawie postępów pracy magisterskiej

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nosek
Prowadzący grup: Anna Nosek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)