Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-RT2-2SEM4 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filologii rosyjskiej przykładoznawstwo-przedmioty obowiązkowe Filologia rosyjska przekładoznastwo 2 stopień 2 rok sem.letni - translatoryka Filologia rosyjska przekładoznastwo 2 stopień 2 rok sem.zimowy - translatoryka |
Punkty ECTS i inne: |
24.00
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Seminarium językoznawcze Celem seminarium jest poszerzenie wiedzy i umiejętności studentów z zakresu prowadzenia badań w dyscyplinie językoznawstwo, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzenia badań glottodydaktycznych zorientowanych na budowanie wiedzy o procesie nauczania / uczenia się języka obcego i zjawiskach z tym procesem związanych. Student-badacz będzie dążył do rozbudowy i systematyzowania istotnych dla glottodydaktyki informacji opisujących i/lub wyjaśniających dane zjawiska. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | lektura monograficzna |
Skrócony opis: |
Student powinien zdobyć umiejętność samodzielnego sformułowania problemu badawczego, analizowania zjawisk i problemów językowych, dydaktycznych i społecznych, przeprowadzenia stosunkowo prostych badań empirycznych, wyciągania wniosków z rezultatów tych badań i samodzielnego przygotowania pisemnej pracy magisterskiej spełniającej kryteria metodologiczne, merytoryczne i formalne (poprawny język, właściwe korzystanie ze źródeł itp.) |
Pełny opis: |
Seminarium językoznawcze Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, M_17 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok studiów stacjonarnych II stopnia semestr I i II Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 godz. Punkty ECTS: 8 ECTS za udział w ćwiczeniach: 60 h = 2,4 ECTS za udział w konsultacjach: 70h = 2,8 ECTS przygotowanie do zajęć, zbieranie literatury źródłowej, pisanie pracy licencjackiej, przygotowanie do egzaminu dyplomowego: 70h = 2,8 ECTS Razem: 200h (co odpowiada 8 ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 130h (co odpowiada 5,2 ECTS) |
Literatura: |
Literatura skorelowana z tematyką prac magisterskich. Powinna uwzględniać pozycje dotyczące stanu wiedzy o wybranych zagadnieniach językoznawczych. Ze względu na tematykę seminarium trudno o podział na literaturę podstawową i uzupełniającą. Literatura uwzględniająca metodykę pisania pracy: 1. Zenderowski Radosław „Praca magisterska – licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej”, Warszawa 2014. 2. Wilczyńska Weronika, Michońska-Stadnik Anna, „Metodologia badań w glottodydaktyce”, Kraków 2010. 3. Literatura związana z tematem pracy magisterskiej (indywidualny dobór). 4. Łobocki Mieczysław, „Metody i techniki badań pedagogicznych”, Kraków 2008. 5. Komorowska Hanna, „Metody badań empirycznych w glottodydaktyce”, Warszawa 1982. |
Efekty uczenia się: |
KA7_WG1, KA7_WG2, KA7_WG3, KA7_WG4, KA7_WG5, KA7_WG7, KA7_WG8, KA7_WG9, KA7_WG10, KA7_WK2, KA7_WK3 |
Metody i kryteria oceniania: |
Obserwacja i ocena aktywności studenta przez prowadzącego, wypowiedzi ustne, dyskusje studenta, ocena bieżących zadań (np. referowanie przeczytanych najnowszych badań naukowych z językoznawstwa, prezentowanie poszczególnych części pracy), praca magisterska. Zaliczenie na ocenę. Warunkiem otrzymania zaliczenia w sesji zimowej (II rok II st.) jest napisanie, oddanie i otrzymanie akceptacji ustalonych na zajęciach części pracy magisterskiej zgodnie z przyjętym harmonogramem pracy. Harmonogram pracy jest udostępniony studentom na seminarium. Warunkiem otrzymania zaliczenia w sesji letniej jest złożenie całej pracy magisterskiej i zaakceptowanie przez promotora złożonej pracy dyplomowej. Ustny egzamin magisterski. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marzanna Karolczuk | |
Prowadzący grup: | Marzanna Karolczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | lektura monograficzna |
|
Skrócony opis: |
Student powinien zdobyć umiejętność samodzielnego sformułowania problemu badawczego, analizowania zjawisk i problemów językowych, dydaktycznych i społecznych, przeprowadzenia stosunkowo prostych badań empirycznych, wyciągania wniosków z rezultatów tych badań i samodzielnego przygotowania pisemnej pracy magisterskiej spełniającej kryteria metodologiczne, merytoryczne i formalne (poprawny język, właściwe korzystanie ze źródeł itp.) |
|
Pełny opis: |
Seminarium językoznawcze Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, M_17 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok studiów stacjonarnych II stopnia semestr I i II Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 godz. Punkty ECTS: 8 ECTS za udział w ćwiczeniach: 60 h = 2,4 ECTS za udział w konsultacjach: 70h = 2,8 ECTS przygotowanie do zajęć, zbieranie literatury źródłowej, pisanie pracy licencjackiej, przygotowanie do egzaminu dyplomowego: 70h = 2,8 ECTS Razem: 200h (co odpowiada 8 ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 130h (co odpowiada 5,2 ECTS) |
|
Literatura: |
Literatura skorelowana z tematyką prac magisterskich. Powinna uwzględniać pozycje dotyczące stanu wiedzy o wybranych zagadnieniach językoznawczych. Ze względu na tematykę seminarium trudno o podział na literaturę podstawową i uzupełniającą. Literatura uwzględniająca metodykę pisania pracy: 1. Zenderowski Radosław „Praca magisterska – licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej”, Warszawa 2014. 2. Wilczyńska Weronika, Michońska-Stadnik Anna, „Metodologia badań w glottodydaktyce”, Kraków 2010. 3. Literatura związana z tematem pracy magisterskiej (indywidualny dobór). 4. Łobocki Mieczysław, „Metody i techniki badań pedagogicznych”, Kraków 2008. 5. Komorowska Hanna, „Metody badań empirycznych w glottodydaktyce”, Warszawa 1982. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | lektura monograficzna |
|
Skrócony opis: |
Student powinien zdobyć umiejętność samodzielnego sformułowania problemu badawczego, analizowania zjawisk i problemów językowych, dydaktycznych i społecznych, przeprowadzenia stosunkowo prostych badań empirycznych, wyciągania wniosków z rezultatów tych badań i samodzielnego przygotowania pisemnej pracy magisterskiej spełniającej kryteria metodologiczne, merytoryczne i formalne (poprawny język, właściwe korzystanie ze źródeł itp.) |
|
Pełny opis: |
Seminarium językoznawcze Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, M_17 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok studiów stacjonarnych II stopnia semestr I i II Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 godz. Punkty ECTS: 8 ECTS za udział w ćwiczeniach: 60 h = 2,4 ECTS za udział w konsultacjach: 70h = 2,8 ECTS przygotowanie do zajęć, zbieranie literatury źródłowej, pisanie pracy licencjackiej, przygotowanie do egzaminu dyplomowego: 70h = 2,8 ECTS Razem: 200h (co odpowiada 8 ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 130h (co odpowiada 5,2 ECTS) |
|
Literatura: |
Literatura skorelowana z tematyką prac magisterskich. Powinna uwzględniać pozycje dotyczące stanu wiedzy o wybranych zagadnieniach językoznawczych. Ze względu na tematykę seminarium trudno o podział na literaturę podstawową i uzupełniającą. Literatura uwzględniająca metodykę pisania pracy: 1. Zenderowski Radosław „Praca magisterska – licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej”, Warszawa 2014. 2. Wilczyńska Weronika, Michońska-Stadnik Anna, „Metodologia badań w glottodydaktyce”, Kraków 2010. 3. Literatura związana z tematem pracy magisterskiej (indywidualny dobór). 4. Łobocki Mieczysław, „Metody i techniki badań pedagogicznych”, Kraków 2008. 5. Komorowska Hanna, „Metody badań empirycznych w glottodydaktyce”, Warszawa 1982. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.