Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka nauczania sprawności językowych (receptywnych i produktywnych)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-SPN-1MNS
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka nauczania sprawności językowych (receptywnych i produktywnych)
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia Podyplomowe w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego - przedm.obowiązkowe
Studia Podyplomowe w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego - sem.zimowy
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do pracy dydaktycznej w ramach przedmiotu język polski jako obcy.

Pełny opis:

Studenci rozwijają umiejętności i kompetencje w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej na lekcjach języka polskiego jako obcego, ze szczególnym uwzględnieniem rozwijania sprawności receptywnych i produktywnych oraz ich oceny.

Punkty ECTS: 2.

Literatura:

A. Seretny, E. Lipińska, ABC metodyki nauczania j. polskiego jako obcego , Kraków 2022

P. Gębal, W. Miodunka, Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego, Wydawnictwo PWN, 2023

H. Komorowska, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2001.

Czasopismo: Języki Obce w Szkole

Efekty uczenia się:

SP7_WG1, SP7_WG2, SP7_WG5, SP7_UW1,SP7_UW2, SP7_UK1, SP7_UO1, SP7_UU1

Metody i kryteria oceniania:

Ustne pytania kontrolne, poprawnie wykonane zadania projektowego z zachowaniem zasad metodyki rozwijania sprawności receptywnych i produktywnych.

Przedmiot kończy się egzaminem.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marzanna Karolczuk, Dariusz Piechota
Prowadzący grup: Marzanna Karolczuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do pracy dydaktycznej w ramach przedmiotu język polski jako obcy.

Pełny opis:

Studenci rozwijają umiejętności i kompetencje w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej na lekcjach języka polskiego jako obcego, ze szczególnym uwzględnieniem rozwijania sprawności receptywnych i produktywnych oraz ich oceny.

Punkty ECTS: 2.

Literatura:

A. Seretny, E. Lipińska, ABC metodyki nauczania j. polskiego jako obcego , Kraków 2022

P. Gębal, W. Miodunka, Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego, Wydawnictwo PWN, 2023

H. Komorowska, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2001.

Czasopismo: Języki Obce w Szkole

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do pracy dydaktycznej w ramach przedmiotu język polski jako obcy.

Pełny opis:

Studenci rozwijają umiejętności i kompetencje w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej na lekcjach języka polskiego jako obcego, ze szczególnym uwzględnieniem rozwijania sprawności receptywnych i produktywnych oraz ich oceny.

Punkty ECTS: 2.

Literatura:

A. Seretny, E. Lipińska, ABC metodyki nauczania j. polskiego jako obcego , Kraków 2022

P. Gębal, W. Miodunka, Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego, Wydawnictwo PWN, 2023

H. Komorowska, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2001.

Czasopismo: Języki Obce w Szkole

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)