Konflikty międzynarodowe w sztuce i literaturze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 350-MS2-2KSL |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.602
|
Nazwa przedmiotu: | Konflikty międzynarodowe w sztuce i literaturze |
Jednostka: | Wydział Historii i Stosunków Międzynarodowych |
Grupy: |
2L stac.II st.studia stosunków międzynarodowych - przedmioty specjalizacyjne |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjne |
Założenia (opisowo): | celem przedmiotu jest ukazanie sposobu ukazywanie konfliktów międzynarodowych, wojny i armii – od czasów starożytnych po XX wieku. W ramach zajeć przyjrzymy się sposobowi ukazywania wojny w literaturze, obrazach i filmie. Zmianom w postrzeganiu wojny przez to jak była ona prezentowana |
Skrócony opis: |
Konflikty międzynarodowe znajdują odzwierciedlenie w literaturze i sztuce. W ramach zajęć przyjrzymy się w jaki sposób buduje się dyskurs dotyczący konfliktów międzynarodowych |
Pełny opis: |
Konflikty międzynarodowe znajdują odzwierciedlenie w literaturze i sztuce. W ramach zajęć przyjrzymy się w jaki sposób buduje się dyskurs dotyczący konfliktów międzynarodowych |
Literatura: |
A. Becker, Les Monuments aux morts. Mémoire de la Grande Guerre, Paris 1988 P. Burke, Naoczność. Materiały wizualne jako świadectwa historyczne, Kraków 2012. P. Gough, A Terrible Beauty: British Artists in the First World War. Bristol 2010 M. Janion, Płacz generała. Eseje o wojnie, Warszawa 2007. Ł. Jureńczyk (ed.), Wojna jako źródło inspiracji w kulturze i sztuce. Literatura. Propaganda. Tożsamość, Bydgoszcz 2017 J. Nowosadtko, M. Rogg: Mars und die Musen: das Wechselspiel von Militär, Krieg und Kunst in der Frühen Neuzeit. Münster 2008 Z. Żygulski jun., Bitwa pod Orszą - struktura obrazu, „Rocznik Historii Sztuki” 12 (1981), s. 85-132 |
Efekty uczenia się: |
KP6_WG4 - student wykazuje znajomość historii porównawczej KP6_WG6 - student zdaje sobie sprawę z różnorodności źródeł informacji KP6_WK6 - student rozpoznaje i zna różnice w ujęciach historiograficznych w różnych okresach czasu i kontekstach KP6_UW1 -samodzielnie zdobywa i utrwala wiedzę w sposób uporządkowany i systematyczny przy zastosowaniu nowoczesnych technik pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji, zgodnie ze wskazówkami opiekuna naukowego KP6_UW2 - student potrafi w stopniu podstawowym wykorzystać wiedzę teoretyczną właściwą dla studiów do opisu podstawowych problemów historycznych, ekonomicznych, politycznych i kulturowych KP6_UW3 - student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł KP6_UK1 -potrafi przygotować prezentację multimedialną oraz wykorzystywać nowoczesne technologie informacyjne KP6_UK3 - potrafi obsługiwać na poziomie podstawowym programy biurowe i wykorzystywać je do przygotowywania prac pisemnych KP6_UK6 - potrafi sporządzić wypowiedź na piśmie dotyczącą wskazanej problematyki KP6_KK1 -ma krytyczną świadomość zakresu swojej wiedzy historycznej i umiejętności warsztatowych i rozumie potrzebę dalszego, ciągłego rozwoju kompetencji w zakresie fachowym, ogólnohumanistycznym, jak też kompetencji personalnych i społecznych |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Suski | |
Prowadzący grup: | Robert Suski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Konflikty międzynarodowe znajdują odzwierciedlenie w literaturze i sztuce. W ramach zajęć przyjrzymy się w jaki sposób buduje się dyskurs dotyczący konfliktów międzynarodowych |
|
Pełny opis: |
Konflikty międzynarodowe znajdują odzwierciedlenie w literaturze i sztuce. W ramach zajęć przyjrzymy się w jaki sposób buduje się dyskurs dotyczący konfliktów międzynarodowych |
|
Literatura: |
A. Becker, Les Monuments aux morts. Mémoire de la Grande Guerre, Paris 1988 P. Burke, Naoczność. Materiały wizualne jako świadectwa historyczne, Kraków 2012. P. Gough, A Terrible Beauty: British Artists in the First World War. Bristol 2010 M. Janion, Płacz generała. Eseje o wojnie, Warszawa 2007. Ł. Jureńczyk (ed.), Wojna jako źródło inspiracji w kulturze i sztuce. Literatura. Propaganda. Tożsamość, Bydgoszcz 2017 J. Nowosadtko, M. Rogg: Mars und die Musen: das Wechselspiel von Militär, Krieg und Kunst in der Frühen Neuzeit. Münster 2008 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Suski | |
Prowadzący grup: | Robert Suski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Konflikty międzynarodowe znajdują odzwierciedlenie w literaturze i sztuce. W ramach zajęć przyjrzymy się w jaki sposób buduje się dyskurs dotyczący konfliktów międzynarodowych |
|
Pełny opis: |
Konflikty międzynarodowe znajdują odzwierciedlenie w literaturze i sztuce. W ramach zajęć przyjrzymy się w jaki sposób buduje się dyskurs dotyczący konfliktów międzynarodowych |
|
Literatura: |
A. Becker, Les Monuments aux morts. Mémoire de la Grande Guerre, Paris 1988 P. Burke, Naoczność. Materiały wizualne jako świadectwa historyczne, Kraków 2012. P. Gough, A Terrible Beauty: British Artists in the First World War. Bristol 2010 M. Janion, Płacz generała. Eseje o wojnie, Warszawa 2007. Ł. Jureńczyk (ed.), Wojna jako źródło inspiracji w kulturze i sztuce. Literatura. Propaganda. Tożsamość, Bydgoszcz 2017 J. Nowosadtko, M. Rogg: Mars und die Musen: das Wechselspiel von Militär, Krieg und Kunst in der Frühen Neuzeit. Münster 2008 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Suski | |
Prowadzący grup: | Robert Suski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Konflikty międzynarodowe znajdują odzwierciedlenie w literaturze i sztuce. W ramach zajęć przyjrzymy się w jaki sposób buduje się dyskurs dotyczący konfliktów międzynarodowych |
|
Pełny opis: |
Konflikty międzynarodowe znajdują odzwierciedlenie w literaturze i sztuce. W ramach zajęć przyjrzymy się w jaki sposób buduje się dyskurs dotyczący konfliktów międzynarodowych |
|
Literatura: |
A. Becker, Les Monuments aux morts. Mémoire de la Grande Guerre, Paris 1988 P. Burke, Naoczność. Materiały wizualne jako świadectwa historyczne, Kraków 2012. P. Gough, A Terrible Beauty: British Artists in the First World War. Bristol 2010 M. Janion, Płacz generała. Eseje o wojnie, Warszawa 2007. Ł. Jureńczyk (ed.), Wojna jako źródło inspiracji w kulturze i sztuce. Literatura. Propaganda. Tożsamość, Bydgoszcz 2017 J. Nowosadtko, M. Rogg: Mars und die Musen: das Wechselspiel von Militär, Krieg und Kunst in der Frühen Neuzeit. Münster 2008 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.