Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Język angielski cz. I

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 370-PS5-1LJA1 Kod Erasmus / ISCED: 10.001 / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski cz. I
Jednostka: Wydział Prawa
Grupy: 5L stac.jednolite magisterskie studia prawnicze - lektoraty
PR.Stacj. 1 rok sem. Zimowy
Punkty ECTS i inne: 3.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

lektoraty
obowiązkowe lektoraty

Założenia (opisowo):

Kurs ma za zadanie wprowadzenie w podstawową terminologię prawniczą w j. obcym oraz wyrobienie umiejętności wyszukiwania, zrozumienia i analizy informacji z różnych źródeł związanych z dziedziną prawa w j. obcym. W trakcie kursu rozwijane są umiejętności rozumienia obcojęzycznych tekstów pisanych i mówionych oraz przygotowywania wystąpień ustnych i prac pisemnych jak prezentacje, streszczenia i listy formalne w języku obcym. Nadrzędnym celem kursu jest przygotowanie studentów do funkcjonowania na rynku pracy pod kątem umiejętności językowych i komunikacyjnych.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Wprowadzenie w terminologię prawniczą w języku obcym, a także rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów obcojęzycznych oraz przygotowywania wystąpień ustnych i prac pisemnych w języku obcym, w tym również przygotowanie do funkcjonowania na rynku pracy pod kątem umiejętności językowych i komunikacyjnych.

Pełny opis:

Nazwa jednostki prowadzącej kierunek Wydział Prawa UwB

Nazwa kierunku studiów prawo

Poziom kształcenia studia jednolite magisterskie

Profil studiów ogólnoakademicki

Forma studiów stacjonarne

Kod przedmiotu 370-PS5-1LJA1

Język przedmiotu j. obcy / polski

Rodzaj przedmiotu obowiązkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki dziedzina nauk humanistycznych, językoznawstwo

Rok studiów /semestr I rok / semestr zimowy

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów)

znajomość języka obcego ogólnego na poziomie B1

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć

30 godz. (w tym 15 godz. e-learningu) – lektorat

Założenia i cele przedmiotu Kurs ma za zadanie wprowadzenie w podstawową terminologię prawniczą w j. obcym oraz wyrobienie umiejętności wyszukiwania, zrozumienia i analizy informacji z różnych źródeł związanych z dziedziną prawa w j. obcym. W trakcie kursu rozwijane są umiejętności rozumienia obcojęzycznych tekstów pisanych i mówionych oraz przygotowywania wystąpień ustnych i prac pisemnych jak prezentacje, streszczenia i listy formalne w języku obcym. Nadrzędnym celem kursu jest przygotowanie studentów do funkcjonowania na rynku pracy pod kątem umiejętności językowych i komunikacyjnych.

Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu

Lektorat prowadzony jest w formie stacjonarnej oraz e-learningowej poprzez ćwiczenie wszystkich sprawności językowych (prezentacje ustne, prace pisemne, zadania rozwijające zasób słownictwa specjalistycznego w języku obcym, rozumienie autentycznych materiałów audiowizualnych oraz tekstów specjalistycznych).

Formy i warunki zaliczenia przedmiotu:

zaliczenie na ocenę na koniec I semestru poprzez

- aktywny udział w zajęciach;

- regularne przygotowanie do zajęć

- przedłożenie prac pisemnych (np. streszczenia, listy formalne, itp.);

- przedstawienie prezentacji z uwzględnieniem treści i terminologii kierunkowej,

- zdanie na min. 51% testów kontrolnych

- wykonanie ma min. 51% zadań na platformie Blackboard

Do uzyskania zaliczenia niezbędna jest obecność na min. 50% zajęć, nie wliczając nieobecności usprawiedliwionych (względy medyczne lub uzasadnione sytuacje losowe).

Punkty ECTS 3 pkt ECTS

Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 30 godz. (w tym 15 godz. e-learningu),

przygotowanie do zajęć i zaliczenia 37,5 godz., udział w konsultacjach

związanych z zajęciami 22,5 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt

ECTS.

Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada

1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego

udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS.

Literatura:

Literatura podstawowa - zagadnienia specjalistyczne:

Legal English: niezbędnik przyszłego prawnika; Sierocka H.; Beck; 2014

The Lawyer's English Language Coursebook (Second Edition); Mason C., Atkins R.; Global Legal English, 2016

Legal English Basics; Cyganik M.; Beck, 2018

Practical English for Lawyers. Handbook. Język angielski dla prawników; Konieczna-Purchała A.; Beck; 2014

Introduction to International Legal English; Krois-Lindner A., Firth M.; Cambridge; 2014

International Legal English; Krois-Lindner A., Firth M.; Cambridge; 2011

Career Paths: Law, Taylor J., Zeter J., Express Publishing, 2011

Literatura uzupełniająca (zagadnienia specjalistyczne):

English for Legal Professionals; Frost A.; Oxford; 2009

Test Your Professional English: Law; Brieger N.; Penguin English Guides, 2002

Key Legal Words, Kossakowska-Pisarek S., Niepytalska B.; WSP i Z. Koźmiński, 2004

Professional English in Use: Law; Brown G. D., Rice S.; Cambridge; 2007

Prove Your Point. Sztuka argumentacji w języku angielskim; Kurtyka A., Wydawnictwo EGIS; 2006

Język angielski powtórka przed egzaminem opracowania tematyczne; Matasek M., wyd. Handybooks; 2006

Interaktywne repetytorium leksykalne; Olejnik D.; Wydawnictwo

LektorKlett; 2009

Academic Vocabulary in Use; McCarthy M., O'Dell F.; Cambridge University Press; 2008

A course in English for Academic Purposes; De Chazal E., McCarter S., Rogers L., Moore J.; Oxford EAP; 2012

Britain for Learners of English; O'Driscoll J.; Oxford; 2009

Absolute Legal English; Callanan H., Edwards L.; Delta Publishing; 2010

Market Leader Business Law; Smith T.; Longman; 2006

Legal English; McKay W.R., Charlton H.E.,; Pearson Longman, 2005

Literatura podstawowa (zagadnienia ogólne):

Keynote B2, Helen Stephenson, Lewis Lansford, Paul Dummett (Nowa Era 2015)

English File Upper-Intermediate (Third Edition), C.Oxenden, C.Latham-Koenig, OUP, 2014

English File Advanced (Third Edition), C.Oxenden, C.Latham-Koenig, J.Lambert, OUP, 2015

Literatura uzupełniająca (zagadnienia ogólne):

English Vocabulary in Use; Redman S.; Cambridge University Press; 2003

Test Your English Vocabulary in Use; Redman S.; Gairns R., Cambridge University Press; 2003

First Certificate Language Practice; Vince M.; Macmillan; 2003

Networking in English; Barret B., Sharma P.; Macmillan; 2010

Destination B2; Mann M., Taylore-Knowles S.; Macmillan; 2006

Picture. Intercultural Communication in Europe. A Rough Guide; Libertas Publishing; 2005

Speakout advanced, Clare A., Wilson JJ, Pearson Longman, 2012

Life upper-intermediate; Dummett P., Hughes J., Stephenson H.; HEINLE CENGAGE Learning; 2012

bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego:

www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers)

www.oup.com/elt (Oxford University Press)

www.pearsonelt.com (Pearson Longman)

quizlet.com, itp.

czasopisma i gazety: „Newsweek”, „The Guardian”, itp.

serwisy informacyjne:

www.bbcworld.com, www.euronews.net, www.ted.com, itp.

Efekty uczenia się:

Efekty uczenia się Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się

1. Student zna i rozumie podstawową terminologię prawniczą KA7_WK2

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: ocena wykonania zadań w ramach e-learningu, testy kontrolne; prace pisemne; prezentacje ustne

2. Student zna język obcy na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego KA7_UK2

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: ocena wykonania zadań w ramach e-learningu, testy kontrolne; prace pisemne; prezentacje ustne; ocena aktywności w trakcie zajęć i przygotowania do zajęć

3. Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób KA7_K01

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: ocena wykonania zadań w ramach e-learningu, ocena aktywności w trakcie zajęć i przygotowania do zajęć, ocena efektów pracy zespołowej

4. Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role KA7_KR1

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: ocena wykonania zadań w ramach e-learningu, ocena efektów pracy zespołowej

Metody i kryteria oceniania:

Formy i warunki zaliczenia przedmiotu.

Zaliczenie na ocenę na koniec I semestru poprzez:

- aktywny udział w zajęciach

- regularne przygotowanie do zajęć

- przedłożenie prac pisemnych (np. streszczenia, listy formalne, itp.)

- przedstawienie prezentacji z uwzględnieniem treści i terminologii kierunkowej

- zdanie na min. 51% testów kontrolnych

- zaliczenie na min. 51% modułów e-learningowych na platformie Blackboard

- zaliczenie na min. 51% prac wysyłanych przez USOSmail

Obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność w semestrze bez konieczności odpracowania). W przypadku dodatkowych nieobecności na zajęciach student zobowiązany jest do zaliczenia podczas konsultacji wszelkich zaległych prac i testów.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Penza-Szachowicz, Halina Sierocka, Ewa Wyszczelska
Prowadzący grup: Małgorzata Penza-Szachowicz, Halina Sierocka, Ewa Wyszczelska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

lektoraty
obowiązkowe
obowiązkowe lektoraty

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie
w sali

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (w trakcie)

Okres: 2020-10-01 - 2021-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Kuzia, Bożena Miśkiewicz, Małgorzata Penza-Szachowicz, Ewa Wyszczelska
Prowadzący grup: Anna Kuzia, Bożena Miśkiewicz, Małgorzata Penza-Szachowicz, Ewa Wyszczelska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

lektoraty
obowiązkowe
obowiązkowe lektoraty

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie
w sali

Skrócony opis:

Wprowadzenie w terminologię prawniczą w języku obcym, a także rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów obcojęzycznych oraz przygotowywania wystąpień ustnych i prac pisemnych w języku obcym, w tym również przygotowanie do funkcjonowania na rynku pracy pod kątem umiejętności językowych i komunikacyjnych.

Pełny opis:

Nazwa jednostki prowadzącej kierunek Wydział Prawa UwB

Nazwa kierunku studiów prawo

Poziom kształcenia studia jednolite magisterskie

Profil studiów ogólnoakademicki

Forma studiów stacjonarne

Kod przedmiotu 370-PS5-1LJA1

Język przedmiotu j. obcy / polski

Rodzaj przedmiotu obowiązkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki dziedzina nauk humanistycznych, językoznawstwo

Rok studiów /semestr I rok / semestr zimowy

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów)

znajomość języka obcego ogólnego na poziomie B1

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć

30 godz. (w tym 15 godz. e-learningu) – lektorat

Założenia i cele przedmiotu Kurs ma za zadanie wprowadzenie w podstawową terminologię prawniczą w j. obcym oraz wyrobienie umiejętności wyszukiwania, zrozumienia i analizy informacji z różnych źródeł związanych z dziedziną prawa w j. obcym. W trakcie kursu rozwijane są umiejętności rozumienia obcojęzycznych tekstów pisanych i mówionych oraz przygotowywania wystąpień ustnych i prac pisemnych jak prezentacje, streszczenia i listy formalne w języku obcym. Nadrzędnym celem kursu jest przygotowanie studentów do funkcjonowania na rynku pracy pod kątem umiejętności językowych i komunikacyjnych.

Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu

Lektorat prowadzony jest w formie stacjonarnej oraz e-learningowej poprzez ćwiczenie wszystkich sprawności językowych (prezentacje ustne, prace pisemne, zadania rozwijające zasób słownictwa specjalistycznego w języku obcym, rozumienie autentycznych materiałów audiowizualnych oraz tekstów specjalistycznych).

Formy i warunki zaliczenia przedmiotu:

zaliczenie na ocenę na koniec I semestru poprzez

- aktywny udział w zajęciach;

- regularne przygotowanie do zajęć

- przedłożenie prac pisemnych (np. streszczenia, listy formalne, itp.);

- przedstawienie prezentacji z uwzględnieniem treści i terminologii kierunkowej,

- zdanie na min. 51% testów kontrolnych

- wykonanie ma min. 51% zadań na platformie Blackboard

Uwaga: W przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności na zajęciach student zobowiązany jest do zaliczenia podczas konsultacji materiału zrealizowanego na tych zajęciach.

Do uzyskania zaliczenia niezbędna jest obecność na min. 50% zajęć, nie wliczając nieobecności usprawiedliwionych (względy medyczne lub uzasadnione sytuacje losowe).

Punkty ECTS 3 pkt ECTS

Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 30 godz. (w tym 15 godz. e-learningu),

przygotowanie do zajęć i zaliczenia 37,5 godz., udział w konsultacjach

związanych z zajęciami 22,5 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt

ECTS.

Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada

1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego

udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS.

Literatura:

Nazwa jednostki prowadzącej kierunek Wydział Prawa UwB

Nazwa kierunku studiów prawo

Poziom kształcenia studia jednolite magisterskie

Profil studiów ogólnoakademicki

Forma studiów stacjonarne

Kod przedmiotu 370-PS5-1LJA1

Język przedmiotu j. obcy / polski

Rodzaj przedmiotu obowiązkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki dziedzina nauk humanistycznych, językoznawstwo

Rok studiów /semestr I rok / semestr zimowy

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów)

znajomość języka obcego ogólnego na poziomie B1

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć

30 godz. (w tym 15 godz. e-learningu) – lektorat

Założenia i cele przedmiotu Kurs ma za zadanie wprowadzenie w podstawową terminologię prawniczą w j. obcym oraz wyrobienie umiejętności wyszukiwania, zrozumienia i analizy informacji z różnych źródeł związanych z dziedziną prawa w j. obcym. W trakcie kursu rozwijane są umiejętności rozumienia obcojęzycznych tekstów pisanych i mówionych oraz przygotowywania wystąpień ustnych i prac pisemnych jak prezentacje, streszczenia i listy formalne w języku obcym. Nadrzędnym celem kursu jest przygotowanie studentów do funkcjonowania na rynku pracy pod kątem umiejętności językowych i komunikacyjnych.

Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu

Lektorat prowadzony jest w formie stacjonarnej oraz e-learningowej poprzez ćwiczenie wszystkich sprawności językowych (prezentacje ustne, prace pisemne, zadania rozwijające zasób słownictwa specjalistycznego w języku obcym, rozumienie autentycznych materiałów audiowizualnych oraz tekstów specjalistycznych).

Formy i warunki zaliczenia przedmiotu:

zaliczenie na ocenę na koniec I semestru poprzez

- aktywny udział w zajęciach;

- regularne przygotowanie do zajęć

- przedłożenie prac pisemnych (np. streszczenia, listy formalne, itp.);

- przedstawienie prezentacji z uwzględnieniem treści i terminologii kierunkowej,

- zdanie na min. 51% testów kontrolnych

- wykonanie ma min. 51% zadań na platformie Blackboard

Do uzyskania zaliczenia niezbędna jest obecność na min. 50% zajęć, nie wliczając nieobecności usprawiedliwionych (względy medyczne lub uzasadnione sytuacje losowe).

Punkty ECTS 3 pkt ECTS

Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 30 godz. (w tym 15 godz. e-learningu),

przygotowanie do zajęć i zaliczenia 37,5 godz., udział w konsultacjach

związanych z zajęciami 7,5 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt

ECTS.

Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada

1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego

udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.