Praktyka ciągła w przedszkolu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-DN5-5JKH |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka ciągła w przedszkolu |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
5 rok PiW NJ |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N PRA
PRA
PRA
PRA
|
Typ zajęć: |
Praktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bartoszewicz, Agnieszka Laskowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Bartoszewicz, Agnieszka Laskowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Praktyki ciągłe w przedszkolu są realizowane w wymiarze 30 godzin. Ich istotą jest nabycie przez studentów samodzielności w planowaniu i realizowaniu pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu, pod kierunkiem czynnego nauczyciela z odpowiednim doświadczeniem zawodowym. Ich celem jest konfrontacja teorii z praktyką pedagogiczną, doskonalenie kompetencji praktycznych studentów w zakresie działań pedagogicznych uwzględniających zróżnicowane potrzeby edukacyjne dzieci oraz wzbogacenie własnego warsztatu pedagogicznego. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: pedagogika Rok studiów/semestr: V rok Wymagania wstępne: brak Punkty ECTS: 8.0 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w praktykach: 30 godz., - udział w konsultacjach: 5 godz., - przygotowanie do prowadzenia zajęć podczas praktyk: 170 godz. Razem: 205 godzin, co odpowiada 8 ECTS. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 102,5 godz. - 4 ECTS; niewymagającymi bezpośredniego kontaktu z nauczycielem: 102,5 godz. - 4 ECTS |
|
Literatura: |
Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (2014). Dziecięca matematyka – dwadzieścia lat później. Książka dla rodziców i nauczycieli starszych przedszkolaków, Bliżej Przedszkola. Dudzińska, I. (1986). Metodyka wychowania w przedszkolu. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Folejewska, R., Zarzycka, I. (2005). Spróbujmy inaczej. Metody aktywizujące w przedszkolu. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B. (2013). Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Wydawnictwo WAM. Czeglik, A. (2017). Konspekt czy scenariusz zajęć?. Bliżej Przedszkola, 11(158), s. 9-15. Aktualna Podstawa programowa wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego Programy wychowania w przedszkolu obowiązujące w danych placówkach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.