Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Aktywność prozdrowotna dziecka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 380-DS5-4XJJD
Kod Erasmus / ISCED: 05.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Pedagogika Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Aktywność prozdrowotna dziecka
Jednostka: Wydział Nauk o Edukacji
Grupy: 4 rok PiW SJ sem.letni
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Założenia (opisowo):

Celem przedmiotu jest rozwijanie kompetencji studentów w zakresie organizowania edukacji zdrowotnej w przedszkolu. Studenci w ramach przedmiotu będą mieli okazję do zdobycia wiedzy i umiejętności, które dotyczą realizowania tematów związanych z promowaniem zdrowia. Tematyka zajęć dotyczy rozwijania poczucia bezpieczeństwa dzieci w przedszkolu i poza przedszkolem, kształtowania postawy prozdrowotnej dzieci, rozwijania świadomości dotyczącej zdrowego stylu życia dzieci, podejmowania współpracy ze środowiskiem lokalnym, a także przygotowania dzieci w wieku przedszkolnym do niesienia pomocy innym osobom - adekwatnie do ich możliwości psychofizycznych oraz wiedzy.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Wprowadzenie do problematyki związanej z planowaniem i organizowaniem edukacji prozdrowotnej dzieci w przedszkolu.

W ramach przedmiotu studenci pedagogiki będą mieli okazję do zdobywania wiedzy i kształtowania umiejętności w zakresie rozwijania postaw prozdrowotnych dzieci w przedszkolu (w tym rozwijania świadomości zdrowego stylu życia, niesienia pomocy innym, rozwijania poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu i poza nim).

Pełny opis:

Nazwa jednostki prowadzącej kierunek: Wydział Nauk o Edukacji

Nazwa kierunku studiów: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna

Poziom kształcenia: jednolite studia magisterskie

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika

ECTS: 3 pkt.

Język przedmiotu - polski

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, Moduł IX

Rok studiów /IV rok/ VIII semestr

Wymagania wstępne: Edukacja zdrowotna

Liczba godzin dydaktycznych – 30h, w tym 15h wykładów i 15h ćwiczeń

Bilans nakładu pracy studenta – 30 godz. wykłady i ćwiczenia, 5 godz. konsultacje indywidualne, 15 godz. przygotowanie do wykonania zadania projektowego, 20 godz. przygotowanie do zaliczenia przedmiotu, 5 godz. przygotowanie do zajęć.

Wskaźniki ilościowe: 35 godz. (1,4 ECTS) - zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela, 40 godz. (1,6 ECTS) - praca własna studenta, w tym przygotowanie się do zajęć i zaliczenia przedmiotu.

Literatura:

Kołodziejczyk, B., Konieczna, M. (2004). Zadania elementarnej edukacji zdrowotnej. W: D. Skulicz (red.), Zdrowie w edukacji elementarnej. Wprowadzenie do konstruowania programów autorskich, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Flatow, E. (2010). Edukacja zdrowotna w przedszkolu : podstawy teoretyczne punktem wyjścia dla rozważań praktycznych. Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa, nr 2, s. 31-38.

Ordon, U. (2019). Przedszkola leśne a potrzeba edukacji zdrowotnej i ekologicznej wśród najmłodszych, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 14, 3(53), s. 111-121.

Rogacka, A. (2019). Edukacja zdrowotna w edukacji przedszkolnej. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.

Żuchelkowska, K. (2013). Edukacja zdrowotna w przedszkolu. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.

Programy edukacji prozdrowotnej.

Efekty uczenia się:

KA7_WG6 – Student posiada wiedzę dotyczącą metodyki organizowania zajęć z zakresu edukacji zdrowotnej w przedszkolu

KA7_UW3 – Student potrafi wykorzystywać w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się i nauczania z zakresu edukacji zdrowotnej w przedszkolu z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości dzieci

KA7_UW4 – Student potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia

KA7_KO3 – Student świadomie organizuje zajęcia prozdrowotne w przedszkolu współpracując ze środowiskiem lokalnym

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie pisemne. Liczba punktów wymagana do zaliczenia wykładu (51%)

91-100% - ocena bdb

81-90% - ocena db plus

71-80% - ocena dobra

61-70% - ocena dost. plus

51-60% - ocena dostateczna

0-50% - ocena niedostateczna

Zaliczenie ćwiczeń:

-wykonanie zadania projektowego;

-ocena prac cząstkowych;

-obecność na zajęciach.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Nadachewicz
Prowadzący grup: Sandra Kadłubowska, Katarzyna Nadachewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Wprowadzenie do problematyki związanej z planowaniem i organizowaniem edukacji prozdrowotnej dzieci w przedszkolu.

W ramach przedmiotu studenci pedagogiki będą mieli okazję do zdobywania wiedzy i kształtowania umiejętności w zakresie rozwijania postaw prozdrowotnych dzieci w przedszkolu (w tym rozwijania świadomości zdrowego stylu życia, niesienia pomocy innym, rozwijania poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu i poza nim).

Pełny opis:

Nazwa jednostki prowadzącej kierunek: Wydział Nauk o Edukacji

Nazwa kierunku studiów: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna

Poziom kształcenia: jednolite studia magisterskie

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika

ECTS: 3 pkt.

Język przedmiotu - polski

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, Moduł IX

Rok studiów /IV rok/ VIII semestr

Wymagania wstępne: Edukacja zdrowotna

Liczba godzin dydaktycznych – 30h, w tym 15h wykładów i 15h ćwiczeń

Bilans nakładu pracy studenta – 30 godz. wykłady i ćwiczenia, 5 godz. konsultacje indywidualne, 15 godz. przygotowanie do wykonania zadania projektowego, 20 godz. przygotowanie do zaliczenia przedmiotu, 5 godz. przygotowanie do zajęć.

Wskaźniki ilościowe: 35 godz. (1,4 ECTS) - zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela, 40 godz. (1,6 ECTS) - praca własna studenta, w tym przygotowanie się do zajęć i zaliczenia przedmiotu.

Literatura:

Kołodziejczyk, B., Konieczna, M. (2004). Zadania elementarnej edukacji zdrowotnej. W: D. Skulicz (red.), Zdrowie w edukacji elementarnej. Wprowadzenie do konstruowania programów autorskich, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Flatow, E. (2010). Edukacja zdrowotna w przedszkolu : podstawy teoretyczne punktem wyjścia dla rozważań praktycznych. Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa, nr 2, s. 31-38.

Ordon, U. (2019). Przedszkola leśne a potrzeba edukacji zdrowotnej i ekologicznej wśród najmłodszych, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 14, 3(53), s. 111-121.

Rogacka, A. (2019). Edukacja zdrowotna w edukacji przedszkolnej. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.

Żuchelkowska, K. (2013). Edukacja zdrowotna w przedszkolu. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.

Programy edukacji prozdrowotnej.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Nadachewicz
Prowadzący grup: Magdalena Bartoszewicz, Sandra Kadłubowska, Katarzyna Nadachewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Wprowadzenie do problematyki związanej z planowaniem i organizowaniem edukacji prozdrowotnej dzieci w przedszkolu.

W ramach przedmiotu studenci pedagogiki będą mieli okazję do zdobywania wiedzy i kształtowania umiejętności w zakresie rozwijania postaw prozdrowotnych dzieci w przedszkolu (w tym rozwijania świadomości zdrowego stylu życia, niesienia pomocy innym, rozwijania poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu i poza nim).

Pełny opis:

Nazwa jednostki prowadzącej kierunek: Wydział Nauk o Edukacji

Nazwa kierunku studiów: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna

Poziom kształcenia: jednolite studia magisterskie

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika

ECTS: 3 pkt.

Język przedmiotu - polski

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, Moduł IX

Rok studiów /IV rok/ VIII semestr

Wymagania wstępne: Edukacja zdrowotna

Liczba godzin dydaktycznych – 30h, w tym 15h wykładów i 15h ćwiczeń

Bilans nakładu pracy studenta – 30 godz. wykłady i ćwiczenia, 5 godz. konsultacje indywidualne, 15 godz. przygotowanie do wykonania zadania projektowego, 20 godz. przygotowanie do zaliczenia przedmiotu, 5 godz. przygotowanie do zajęć.

Wskaźniki ilościowe: 35 godz. (1,4 ECTS) - zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela, 40 godz. (1,6 ECTS) - praca własna studenta, w tym przygotowanie się do zajęć i zaliczenia przedmiotu.

Literatura:

Kołodziejczyk, B., Konieczna, M. (2004). Zadania elementarnej edukacji zdrowotnej. W: D. Skulicz (red.), Zdrowie w edukacji elementarnej. Wprowadzenie do konstruowania programów autorskich, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Flatow, E. (2010). Edukacja zdrowotna w przedszkolu : podstawy teoretyczne punktem wyjścia dla rozważań praktycznych. Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa, nr 2, s. 31-38.

Ordon, U. (2019). Przedszkola leśne a potrzeba edukacji zdrowotnej i ekologicznej wśród najmłodszych, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 14, 3(53), s. 111-121.

Rogacka, A. (2019). Edukacja zdrowotna w edukacji przedszkolnej. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.

Żuchelkowska, K. (2013). Edukacja zdrowotna w przedszkolu. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.

Programy edukacji prozdrowotnej.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)