Aktywność prozdrowotna dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-DS5-4XJJD |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Aktywność prozdrowotna dziecka |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
4 rok PiW SJ sem.letni |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest rozwijanie kompetencji studentów w zakresie organizowania edukacji zdrowotnej w przedszkolu. Studenci w ramach przedmiotu będą mieli okazję do zdobycia wiedzy i umiejętności, które dotyczą realizowania tematów związanych z promowaniem zdrowia. Tematyka zajęć dotyczy rozwijania poczucia bezpieczeństwa dzieci w przedszkolu i poza przedszkolem, kształtowania postawy prozdrowotnej dzieci, rozwijania świadomości dotyczącej zdrowego stylu życia dzieci, podejmowania współpracy ze środowiskiem lokalnym, a także przygotowania dzieci w wieku przedszkolnym do niesienia pomocy innym osobom - adekwatnie do ich możliwości psychofizycznych oraz wiedzy. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Wprowadzenie do problematyki związanej z planowaniem i organizowaniem edukacji prozdrowotnej dzieci w przedszkolu. W ramach przedmiotu studenci pedagogiki będą mieli okazję do zdobywania wiedzy i kształtowania umiejętności w zakresie rozwijania postaw prozdrowotnych dzieci w przedszkolu (w tym rozwijania świadomości zdrowego stylu życia, niesienia pomocy innym, rozwijania poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu i poza nim). |
Pełny opis: |
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek: Wydział Nauk o Edukacji Nazwa kierunku studiów: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Poziom kształcenia: jednolite studia magisterskie Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika ECTS: 3 pkt. Język przedmiotu - polski Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, Moduł IX Rok studiów /IV rok/ VIII semestr Wymagania wstępne: Edukacja zdrowotna Liczba godzin dydaktycznych – 30h, w tym 15h wykładów i 15h ćwiczeń Bilans nakładu pracy studenta – 30 godz. wykłady i ćwiczenia, 5 godz. konsultacje indywidualne, 15 godz. przygotowanie do wykonania zadania projektowego, 20 godz. przygotowanie do zaliczenia przedmiotu, 5 godz. przygotowanie do zajęć. Wskaźniki ilościowe: 35 godz. (1,4 ECTS) - zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela, 40 godz. (1,6 ECTS) - praca własna studenta, w tym przygotowanie się do zajęć i zaliczenia przedmiotu. |
Literatura: |
Kołodziejczyk, B., Konieczna, M. (2004). Zadania elementarnej edukacji zdrowotnej. W: D. Skulicz (red.), Zdrowie w edukacji elementarnej. Wprowadzenie do konstruowania programów autorskich, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Flatow, E. (2010). Edukacja zdrowotna w przedszkolu : podstawy teoretyczne punktem wyjścia dla rozważań praktycznych. Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa, nr 2, s. 31-38. Ordon, U. (2019). Przedszkola leśne a potrzeba edukacji zdrowotnej i ekologicznej wśród najmłodszych, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 14, 3(53), s. 111-121. Rogacka, A. (2019). Edukacja zdrowotna w edukacji przedszkolnej. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji. Żuchelkowska, K. (2013). Edukacja zdrowotna w przedszkolu. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Programy edukacji prozdrowotnej. |
Efekty uczenia się: |
KA7_WG6 – Student posiada wiedzę dotyczącą metodyki organizowania zajęć z zakresu edukacji zdrowotnej w przedszkolu KA7_UW3 – Student potrafi wykorzystywać w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się i nauczania z zakresu edukacji zdrowotnej w przedszkolu z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości dzieci KA7_UW4 – Student potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia KA7_KO3 – Student świadomie organizuje zajęcia prozdrowotne w przedszkolu współpracując ze środowiskiem lokalnym |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pisemne. Liczba punktów wymagana do zaliczenia wykładu (51%) 91-100% - ocena bdb 81-90% - ocena db plus 71-80% - ocena dobra 61-70% - ocena dost. plus 51-60% - ocena dostateczna 0-50% - ocena niedostateczna Zaliczenie ćwiczeń: -wykonanie zadania projektowego; -ocena prac cząstkowych; -obecność na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
CW
CW
CW
WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Nadachewicz | |
Prowadzący grup: | Sandra Kadłubowska, Katarzyna Nadachewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Wprowadzenie do problematyki związanej z planowaniem i organizowaniem edukacji prozdrowotnej dzieci w przedszkolu. W ramach przedmiotu studenci pedagogiki będą mieli okazję do zdobywania wiedzy i kształtowania umiejętności w zakresie rozwijania postaw prozdrowotnych dzieci w przedszkolu (w tym rozwijania świadomości zdrowego stylu życia, niesienia pomocy innym, rozwijania poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu i poza nim). |
|
Pełny opis: |
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek: Wydział Nauk o Edukacji Nazwa kierunku studiów: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Poziom kształcenia: jednolite studia magisterskie Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika ECTS: 3 pkt. Język przedmiotu - polski Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, Moduł IX Rok studiów /IV rok/ VIII semestr Wymagania wstępne: Edukacja zdrowotna Liczba godzin dydaktycznych – 30h, w tym 15h wykładów i 15h ćwiczeń Bilans nakładu pracy studenta – 30 godz. wykłady i ćwiczenia, 5 godz. konsultacje indywidualne, 15 godz. przygotowanie do wykonania zadania projektowego, 20 godz. przygotowanie do zaliczenia przedmiotu, 5 godz. przygotowanie do zajęć. Wskaźniki ilościowe: 35 godz. (1,4 ECTS) - zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela, 40 godz. (1,6 ECTS) - praca własna studenta, w tym przygotowanie się do zajęć i zaliczenia przedmiotu. |
|
Literatura: |
Kołodziejczyk, B., Konieczna, M. (2004). Zadania elementarnej edukacji zdrowotnej. W: D. Skulicz (red.), Zdrowie w edukacji elementarnej. Wprowadzenie do konstruowania programów autorskich, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Flatow, E. (2010). Edukacja zdrowotna w przedszkolu : podstawy teoretyczne punktem wyjścia dla rozważań praktycznych. Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa, nr 2, s. 31-38. Ordon, U. (2019). Przedszkola leśne a potrzeba edukacji zdrowotnej i ekologicznej wśród najmłodszych, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 14, 3(53), s. 111-121. Rogacka, A. (2019). Edukacja zdrowotna w edukacji przedszkolnej. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji. Żuchelkowska, K. (2013). Edukacja zdrowotna w przedszkolu. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Programy edukacji prozdrowotnej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Nadachewicz | |
Prowadzący grup: | Magdalena Bartoszewicz, Sandra Kadłubowska, Katarzyna Nadachewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Wprowadzenie do problematyki związanej z planowaniem i organizowaniem edukacji prozdrowotnej dzieci w przedszkolu. W ramach przedmiotu studenci pedagogiki będą mieli okazję do zdobywania wiedzy i kształtowania umiejętności w zakresie rozwijania postaw prozdrowotnych dzieci w przedszkolu (w tym rozwijania świadomości zdrowego stylu życia, niesienia pomocy innym, rozwijania poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu i poza nim). |
|
Pełny opis: |
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek: Wydział Nauk o Edukacji Nazwa kierunku studiów: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Poziom kształcenia: jednolite studia magisterskie Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika ECTS: 3 pkt. Język przedmiotu - polski Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, Moduł IX Rok studiów /IV rok/ VIII semestr Wymagania wstępne: Edukacja zdrowotna Liczba godzin dydaktycznych – 30h, w tym 15h wykładów i 15h ćwiczeń Bilans nakładu pracy studenta – 30 godz. wykłady i ćwiczenia, 5 godz. konsultacje indywidualne, 15 godz. przygotowanie do wykonania zadania projektowego, 20 godz. przygotowanie do zaliczenia przedmiotu, 5 godz. przygotowanie do zajęć. Wskaźniki ilościowe: 35 godz. (1,4 ECTS) - zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela, 40 godz. (1,6 ECTS) - praca własna studenta, w tym przygotowanie się do zajęć i zaliczenia przedmiotu. |
|
Literatura: |
Kołodziejczyk, B., Konieczna, M. (2004). Zadania elementarnej edukacji zdrowotnej. W: D. Skulicz (red.), Zdrowie w edukacji elementarnej. Wprowadzenie do konstruowania programów autorskich, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Flatow, E. (2010). Edukacja zdrowotna w przedszkolu : podstawy teoretyczne punktem wyjścia dla rozważań praktycznych. Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa, nr 2, s. 31-38. Ordon, U. (2019). Przedszkola leśne a potrzeba edukacji zdrowotnej i ekologicznej wśród najmłodszych, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 14, 3(53), s. 111-121. Rogacka, A. (2019). Edukacja zdrowotna w edukacji przedszkolnej. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji. Żuchelkowska, K. (2013). Edukacja zdrowotna w przedszkolu. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Programy edukacji prozdrowotnej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.