Język obcy - angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-N2-1JAN | Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - angielski | ||
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji | ||
Grupy: |
1 rok 2st. Pedagogika niestac. Moduł ogólnouczelniany - niestac. II stop. Pedagogika |
||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | angielski | ||
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
||
Założenia (opisowo): | Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2. Celem lektoratu języka obcego na studiach 2° stopnia jest: -Pogłębianie kompetencji leksykalnych, gramatycznych, fonetycznych i socjokulturowych w komunikowaniu się w języku obcym, w tym doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu,mówienia, czytania i pisania. -Czynne posługiwanie się językiem obcym na poziomie językowym B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w kontaktach ze specjalistami jak również w komunikacji zosobami spoza grona specjalistów. ---Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. |
||
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
||
Skrócony opis: |
Lektorat języka obcego na studiach 2° obejmuje: Doskonalenie praktycznych umiejętności językowych w zakresie rozumienia ze sluchu, czytania tekstów fachowych/specjalistycznych, obejmujących dziedziny związane z kierunkiem studiów, tworzenia wypowiedzi ustnych oraz pisemnych w celu komunikacji na poziomie B2 + oraz samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności z wykorzystaniem róznych żródeł w języku obcym |
||
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Poziom kształcenia:Studia drugiego stopnia stopnia Moduł:ogólnouczelniany Rodzaj przedmiotu: język obcy; przedmiot obowiązkowy Rok studiów/semestr: I rok studiów, semestr II. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz. Punkty ECTS:2 Nakład pracy studenta związany z zajęciami : -wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30 godz 1 ECTS -o charakterze praktycznym 30 godz 1 ECTS Ogólny nakład pracy studenta związany z zajęciami: 60 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; praca włansa studenta: przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów, wykonywanie zadań online 30 godz. zajęcia odbywają się w trybie hybrydowym w proporcjach: 50% w trybie stacjonarnym, 50 % online, w oparciu o autorskie materiały specjalistyczne przygotowane na platformę Blackboard |
||
Literatura: |
Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP English for Presentations M. Grussendorf, OUP Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: Literatura podstawowa: Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press. Literatura uzupełniająca i specjalistyczna: Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015. Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.guardian.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.independent.com www.onestopenglish.com linguahouse.com breakingnewsenglish.com www.warsawvoice.pl https://www.ted.com/ https://ed.ted.com/ |
||
Efekty uczenia się: |
UMIEJĘTNOSCI, absolwent potrafi KA7_UW1 posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji (z wykorzystaniem nowoczesnych technologii) na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych (w zakresie języka obcego ) sposób weryfikacji: testy cząstkowe, prace pisemne, egzaminn pisemny KA7_UK2 potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych ( w kontekście języka obcego) KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: KA7_KO2 odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych weryfikacja efektów:przygotowanie do zajęć i aktywnego w nich uczestnictwa, udział w dyskusji oraz współpracy w grupie. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń: -kluczowych sprawności językowych: mówienie, pisanie, rozumienie tekstu pisanego i mówionego; reagowanie językowe. Wiedza sprawdzana jest w formie testów pisemnych, wypowiedzi pisemnych oraz ustnych. Zaliczenie na ocenę na koniec IV semestru. Egzamin po IV semestrze. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Paulina Nalewajko, Barbara Rudziak | |
Prowadzący grup: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Paulina Nalewajko, Barbara Rudziak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Lektorat języka obcego na studiach 2° obejmuje: Doskonalenie praktycznych umiejętności językowych w zakresie czytania i rozumienia tekstów fachowych/specjalistycznych, obejmujących dziedziny związane z kierunkiem studiów, analizę językową tych tekstów, | |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Poziom kształcenia:Studia drugiego stopnia stopnia Moduł:ogólnouczelniany Rodzaj przedmiotu: język obcy; przedmiot obowiązkowy Rok studiów/semestr: I rok studiów, semestr II. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz. Punkty ECTS:2 Nakład pracy studenta związany z zajęciami : -wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30 godz 1 ECTS -o charakterze praktycznym 30 godz1 ECTS Ogólny nakład pracy studenta związany z zajęciami: 60 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; praca włansa studenta: przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów, wykonywanie zadań online 30 godz. | |
Literatura: |
Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP English for Presentations M. Grussendorf, OUP Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP | |
Uwagi: |
Tematyka zajęć: 1.Sformułowania publikacji naukowych, typowe zwroty, słownictwo, struktury zdań, skróty. 2. Wypowiedź pisemna –streszczenie pracy licencjackiej. 3. Wypowiedź ustna – umiejętność przekazania wiedzy specjalistycznej w formie prezentacji oraz udział w dyskusji. 4. Pogłębianie słownictwa specjalistycznego z dziedzin pedagogiki i psychologii. 5.Słownictwo i umiejętność prowadzenia dyskusji dotyczących: -biężących aspektów edukacji w Polsce i na świecie -wpływ nowoczesnych technologii na procesy uczenia się i nauczania; najnowsze trendy edukacyine np. rola i wykorzystanie nowoczesnych technologii -edukacja dla potrzeb XXI wieku (ocenianie kształtujące, edukacja inkluzywna, edukacja specjalna) -uzależnienia, w tym uzależnienienia od nowoczesnych technologii -problemy przemocy z uwzglęnieniem cyberprzemocy -problemy wspólczesnego rynku pracy UWAGA! TEMATYKA MOZE ULEC ZMIANIE W ZALEŻNOSCI OD TEMATÓW PRAC MAGISTERSKICH |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga | |
Prowadzący grup: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Marzena Lubaszewska, Barbara Rudziak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Lektorat języka obcego na studiach 2° obejmuje: Doskonalenie praktycznych umiejętności językowych w zakresie rozumienia ze sluchu, rozumienia pisanych tekstów fachowych/specjalistycznych, obejmujących dziedziny związane z kierunkiem studiów, tworzenia wypowiedzi ustnych oraz pisemnych w celu komunikacji na poziomie B2 + oraz samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności z wykorzystaniem róznych żródeł w języku obcym | |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Poziom kształcenia:Studia drugiego stopnia stopnia Moduł:ogólnouczelniany Rodzaj przedmiotu: język obcy; przedmiot obowiązkowy Rok studiów/semestr: I rok studiów, semestr II. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz. Punkty ECTS:2 Nakład pracy studenta związany z zajęciami : -wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30 godz 1 ECTS -o charakterze praktycznym 30 godz 1 ECTS Ogólny nakład pracy studenta związany z zajęciami: 60 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; praca włansa studenta: przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów, wykonywanie zadań online 30 godz. | |
Literatura: |
Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP English for Presentations M. Grussendorf, OUP Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP Literatura podstawowa: Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press. Literatura uzupełniająca i specjalistyczna: Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015. Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: Literatura podstawowa: Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press. Literatura uzupełniająca i specjalistyczna: Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015. Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.guardian.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.independent.com www.onestopenglish.com linguahouse.com breakingnewsenglish.com www.warsawvoice.pl https://www.ted.com/ https://ed.ted.com/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.