Język obcy - angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-N2-1JAN |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - angielski |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
1 rok 2st. Pedagogika niestac. Moduł ogólnouczelniany - niestac. II stop. Pedagogika |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Grupa Zajęć_ 1 MODUŁ OGÓLNOUCZELNIANY Język obcy Pogłębianie kompetencji leksykalnych, gramatycznych, fonetycznych i socjokulturowych w komunikowaniu się w języku obcym, w tym doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Czynne posługiwanie się językiem obcym na poziomie językowym B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w kontaktach ze specjalistami jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów. Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki : językoznawstwo Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia Rok studiów: I Wymagania wstępne: Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje, dyskusja moderowana, metoda problemowa, praca w grupie, metoda pokazu w ramach pracy asynchronicznej Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 15 godz. zajęć w sali oraz 15 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych Punkty ECTS: 2 Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela (ćwiczenia, konsultacje, zajęcia zdalne synchroniczne, egzamin) : 25 godz., punkty ECTS 1 - samodzielna praca studenta (przygotowanie do zajęć, zaliczenia, zajęcia zdalne asynchroniczne): 25 godz. punkty ECTS 1 |
Literatura: |
https://www.theguardian.com/society/2019/jun/19/london-rough-sleeping-hits-record-high-with-18-rise-in-2018-19?fbclid=IwAR13GDiHaWlOl6a9OQhdySHhCSR8PD0aFoi4MXOew21hCjOAmtDSEHhrJjM https://www.nbcnews.com/pop-culture/tv/sesame-street-muppet-lily-aims-teach-children-about-homelessness-n947196omelessness-n947196 https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-46551197 https://www.today.com/popculture/sesame-street-introduces-first-homeless-muppet-lily-t145082 https://en.islcollective.com/video-lessons/hard-skills-vs-soft-skills https://www.settlementatwork.org/lincdocs/linc5-7/look.for.job/linc5-6/05.hard.soft.skills/05.hard.soft.skills.act1.gfill.htm https://webgate.ec.europa.eu/sr/speech/inequality https://www.theguardian.com/world/2016/aug/19/aleppo-underground-orphanage-haven-children-syria-war https://theconversation.com/war-devastates-the-lives-of-children-what-the-research-tells-us-and-what-can-be-done-168157 Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP Treger A., B. Treger, 2016. Psychology Vocabulary in Use. Poltex, Warszawa Kultura i Edukacja, Quarterly 2018, No 2, Wydawnictwo Adam Marszalek, Toruń Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.guardian.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.independent.com www.onestopenglish.com linguahouse.com breakingnewsenglish.com www.warsawvoice.pl https://www.ted.com/ https://ed.ted.com/ |
Efekty uczenia się: |
UMIEJĘTNOSCI, absolwent potrafi KA7_UW1 posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji (z wykorzystaniem nowoczesnych technologii) na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych w kontekście języka obcego sposób weryfikacji: testy cząstkowe/semestralne, prace pisemne, udział w dyskusji, egzamin ustny KA7_UK2 potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych w kontekście języka obcego KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: KA7_KO2 odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych sposób weryfikacji: przygotowanie do zajęć i aktywne w nich uczestnictwo, udział w dyskusji i współpracy w grupie |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone są w formie blended learning: min 50% w formie stacjonarnej oraz do 50% z wykorzystaniem modułow do realizacji na platformie e-lerningowej w oparciu o materiały specjalistyczne. Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń kluczowych sprawności językowych: -doskonalenie umiejętnosci czytania i rozumienia tekstów fachowych oraz analizę językową tekstów specjalistycznych -doskonalenie umiejętności rozumienia wypowiedzi specjalistycznych np. wykładów -rozwijanie znajomości słownictwa fachowego z dziedziny nauk pedagogicznych. -doskonalenie umiejętności wypowiedzi ustnej oraz pisemnej na dany temat Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę na koniec semestru oraz egzaminem ustnym. Warunki zaliczenia przedmiotu: -zaliczenie na min. 51% testów oraz prac pisemnych / zadań -zaliczenie modułów na platformie na min 51% -obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo Progi procentowe: 91% - 100% - bardzo dobry (5.0) 81% - 90% - dobry plus (4.5) 71% - 80% - dobry (4.0) 61% - 70% - dostateczny plus (3.5) 51%- 60%dostateczny (3.0) Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia ćwiczeń jest posiadanie przez studenta nie więcej 1 zjazdu nieobecności na zajęciach. W przypadku opuszczenia przez studenta więcej niż 1 zjazdu, student jest zobowiązany do odrobienia nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach lub przygotowanie opracowania artykułu specjalistycznego z dziedziny kierunku studiów (dł. ok 500 słów /opracowanie słownictwa, umiejętność streszczenia) Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach. Warunki zaliczenia egzaminu ustnego: -Egzamin ustny składa się z 2 części. Część 1 polega na ustnej wypowiedzi na jeden z ośmiu tematów opracowanych na podstawie tekstów fachowych omówionych na zajęciach (tematy są losowane przez studentów) oraz interakcji z egzaminatorem (udzieleniu odpowiedzi na zadane przez niego pytania). Studenci dyskutują na jeden z tematów opracowanych na podstawie tekstów fachowych omówionych na zajęciach (tematy są losowane przez studentów) oraz wchodzą w interakcję z egzaminatorem (studenci udzielają odpowiedzi na zadane przez niego pytania). Część 2 polega na przedstawieniu ustnego raportu z opracowanego samodzielnie artykułu związanego z profilem studiów i indywidualnymi zainteresowaniami studenta wg wzoru podanego przez lektora oraz interakcji z egzaminatorem (udzieleniu odpowiedzi na zadane przez niego pytania). -Studenta obowiązuje znajomość treści oraz słownictwa zawartego w tekstach. -Oprócz poprawności i płynności językowej, ocenie podlega umiejętność przedstawienia zagadnienia w sposób spójny i logiczny, prowadzenia dyskusji, wyrażenia opinii na dany temat i jej uzasadnienia, udzielania odpowiedzi na zadane pytania, oraz znajomość fachowego słownictwa. W zależności od obowiązujących regulacji, zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia końcowego lub egzaminu końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, także w formie testu na internetowej platformie edukacyjnej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Marzena Lubaszewska, Barbara Rudziak | |
Prowadzący grup: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Marzena Lubaszewska, Barbara Rudziak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Lektorat języka obcego na studiach 2° obejmuje: Doskonalenie praktycznych umiejętności językowych w zakresie rozumienia ze sluchu, rozumienia pisanych tekstów fachowych/specjalistycznych, obejmujących dziedziny związane z kierunkiem studiów, tworzenia wypowiedzi ustnych oraz pisemnych w celu komunikacji na poziomie B2 + oraz samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności z wykorzystaniem róznych żródeł w języku obcym |
|
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Poziom kształcenia:Studia drugiego stopnia stopnia Moduł:ogólnouczelniany Rodzaj przedmiotu: język obcy; przedmiot obowiązkowy Rok studiów/semestr: I rok studiów, semestr II. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz. Punkty ECTS:2 Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć, egzaminu: 28 godz.; udział w konsultacjach: 1 godz.; udział w egzaminie: 1 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 32 h = 1,3 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 50 h = 2 pkt ECTS |
|
Literatura: |
Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP English for Presentations M. Grussendorf, OUP Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.guardian.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.independent.com www.onestopenglish.com linguahouse.com breakingnewsenglish.com www.warsawvoice.pl https://www.ted.com/ https://ed.ted.com/ |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Anna Grabowska, Iwona Kubas, Marzena Lubaszewska, Barbara Rudziak | |
Prowadzący grup: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Anna Grabowska, Iwona Kubas, Barbara Rudziak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Lektorat języka obcego na studiach 2° obejmuje: Doskonalenie praktycznych umiejętności językowych w zakresie rozumienia ze sluchu, rozumienia pisanych tekstów fachowych/specjalistycznych, obejmujących dziedziny związane z kierunkiem studiów, tworzenia wypowiedzi ustnych oraz pisemnych w celu komunikacji na poziomie B2 + oraz samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności z wykorzystaniem róznych żródeł w języku obcym |
|
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Poziom kształcenia:Studia drugiego stopnia stopnia Moduł:ogólnouczelniany Rodzaj przedmiotu: język obcy; przedmiot obowiązkowy Rok studiów/semestr: I rok studiów, semestr II. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz. Punkty ECTS:2 Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć, egzaminu: 28 godz.; udział w konsultacjach: 1 godz.; udział w egzaminie: 1 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 32 h = 1,3 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 50 h = 2 pkt ECTS |
|
Literatura: |
Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP English for Presentations M. Grussendorf, OUP Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.breakingnewsenglish.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.guardian.com www.independent.com www.linguahouse.com www.onestopenglish.com https://ed.ted.com/ https://www.ted.com/ www.warsawvoice.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.