Technologia informacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-S2-1YTIN |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
|
Nazwa przedmiotu: | Technologia informacyjna |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
1 rok 2st. Pedagogika stac. sem.zimowy Moduł ogólnouczelniany - stac. II stop. Pedagogika |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Rok studiów /semestr Pedagogika - 2L stac. II stop. Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Zaliczony przedmiot Technologia Informacyjna na studiach I stopnia. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 10 godzin (laboratoria) – zajęcia w pracowni komputerowej Założenia i cele przedmiotu Uczestnik po ukończeniu przedmiotu : • potrafi praktycznie i efektywnie wykorzystać wybrane oprogramowanie komputerowe w ramach korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji ; • wykorzystuje komputer do projektowania, planowania i samodzielnego opracowania zagadnień; • wykorzystuje komputer w procesie uczenia się i w pracy; • zna zasady etyki w korzystaniu z mediów oraz potrafi zastosować je w świadomym i krytycznym odbiorze i tworzeniu komunikatów medialnych; • zna metodykę prowadzenia zajęć przy użyciu najnowszych technologii informacyjnych; • potrafi wykorzystać technologię informacyjną w procesie dydaktycznym, przygotowując materiały edukacyjne oraz realizując inne zadania kulturalne i społeczne; • potrafi tworzyć własne treści przy wykorzystaniu narzędzi Web 2.0; • potrafi wykonać projekt edukacyjny z wykorzystaniem TI. Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu Metody podające: pogadanka, dyskusja, praca online; Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne, pokaz, projekt; Zaliczenie na ocenę (sprawdzenie praktycznych umiejętności posługiwania się ICT) Punkty ECTS - 1,00 Bilans nakładu pracy studenta Udział w laboratoriach - 10h; Przygotowanie się do zajęć wykonanie ćwiczeń - 10h; Konsultacje - 10h; Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 20h o charakterze praktycznym 20h |
Literatura: |
Literatura: 1. Filiciak M., Ptaszek G., Komunikowanie (się) w mediach elektronicznych. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2019. 2. Levinson P., Nowe nowe media, WAM, Kraków 2010, s. 35-97 (blogowanie), 98-132 (YouTube), 174-187 (MySpace), 189-204 (Facebook), 207-218 (Twitter), 236-256 (podcast, videocast) 3. Levy P., Drugi potop, [w:] Hopfinger M. (red.), Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku, Oficyna Naukowa, Warszawa 2015 4. Batorski, D., Korzystanie z Internetu – przemiany i konsekwencje dla użytkowników. [w:] Łukasz Jonak i inni (red.). Re: Internet – społeczne aspekty medium. Polskie konteksty i interpretacje. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2011, s. 119-152. 5. Krzysztofek, K., WEBski świat: mądrość tłumów sieciowych czy zbiorowe nieuctwo?. [w:] Keen A., Kult amatora. Jak internet niszczy kulturę. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2017, s. 11-23. 6. Józef Bednarek, Ewa Lubina, Kształcenie na odległość Podstawy dydaktyki, Wydawnictwo Naukowe PWN 2015 7.Strykowski W., Audiowizualne materiały dydaktyczne: podstawy kształcenia multimedialnego, Warszawa 2014. 8.Tanaś M., Edukacyjne zastosowanie komputerów, Warszawa 2017. 9.Wieczorkowska A., Multimedia podstawy teoretyczne i zastosowania praktyczne, Warszawa 2008. 10. Król R., Efektywność gier dydaktycznych w procesie kształcenia, Kraków 2007. Strony Internetowe: http://www.come.uw.edu.pl (w dziale E-nauczanie) prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska, prof. dr hab. Jan Madey Dekalog edukacji internetowej http://www.come.uw.edu.pl (w dziale E-nauczanie) prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska, Zalety i wady edukacji internetowej. Model dyd. COME Blackboard - http:// blackboard.uwb.edu.pl/ |
Efekty uczenia się: |
KA7_UW1 - zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania i przetwarzania danych oraz nowoczesne technologie (ICT) stosowane w dyscyplinie do opisu i diagnozowania problemów, instytucji i struktur w obszarze pomocy społecznej. KA7_UW5 - posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań społecznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze, opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski oraz wskazuje kierunki dalszych badań. KA7_UK3 - potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych, zarówno ze specjalistami w zakresie dyscypliny, jak i odbiorcami spoza grona specjalistów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student realizuje zajęcia stacjonarnie oraz z wykorzystaniem platformy e-learningowej. Zaliczenia przedmiotu na podstawie oceny uzyskanej z przygotowanych indywidualnie projektów studenta. Zaliczenie na ocenę przy minimum 80% obecności na zajęciach oraz wymaganej aktywności online. Student ponadwymiarowe nieobecności odpracowuje na konsultacjach. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karol Kowalczuk, Piotr Remża | |
Prowadzący grup: | Karol Kowalczuk, Piotr Remża | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karol Kowalczuk | |
Prowadzący grup: | Karol Kowalczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.