Podstawy psychologii rozwojowej i klinicznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-SPW-1JGN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy psychologii rozwojowej i klinicznej |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
Studia Podyplomowe Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka i Wsparcie Rodziny WWR_rozkład_1rok |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | - przedstawienie tematyki psychologii klinicznej oraz rozwojowej - zapoznanie z podstawowymi teoriami psychologii rozwojowej - zapoznanie z podstawami normy, diagnozy oraz klasyfikacjami zaburzeń psychicznych - zapoznanie z symptomatologią podstawowych zaburzeń psychicznych, ich etiologią i patomechanizmami - omówenie praktycznych zastosowań wiedzy psychologicznej (elementy terapii, mechanizmy korygujące) |
Pełny opis: |
Profil studiów podyplomowe Forma studiów niestacjonarne Rodzaj przedmiotu obowiązkowe Dziedzina i dyscyplina nauki psychologia Rok studiów/semestr rok pierwszy, semestr pierwszy Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć wykład 10 godzin Metody dydaktyczne wykład Punkty ECTS 1 Bilans nakładu pracy studenta - wysłuchanie wykładu 10 x 1h =10h - samodzielna lektura 12h razem: 22h (odpowiada 1pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 10h (odpowiada 0,4pkt ECTS) - o charakterze praktycznym (pytania związane z praktycznym wykorzystaniem wiedzy) – 2h (odpowiada 0,1pkt ECTS) |
Literatura: |
H. Sęk (2006). Psychologia kliniczna. Warszawa: WN PWN, tom I i II. P.C. Kendall (2012). Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Techniki terapeutyczne dla profesjonalistów i rodziców. Gdańsk: GWP. M.E.P. Seligman Martin, E. F. Walker Elaine, D. L. Rosenhan (2003 lub inne wydania). Psychopatologia. Poznań: ZYSK I SK-A. P. Zimbardo, R. L. Johnson, V. McCann (2017). Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 1. Warszawa: PWN; s. 143-251. |
Efekty uczenia się: |
Student: Zna podstawowe teorie psychologii rozwoju oraz podstawowe zagadnienia psychologii klinicznej (E.1WW.W2.) Zna i rozumie konteksty zdrowia oraz uwarunkowania rozwoju dziecka (E.1WW.W2.) Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu teorii przywiązania, zna i rozumie mechanizmy zaburzeń więzi, ma podstawową, uporządkowaną wiedzę z teorii przywiązania i jej zastosowania w pracy z dzieckiem i rodzin (E.1WW.W2.) Potrafi określić czynniki warunkujące rozwój dziecka na podstawie znajomości koncepcji rozwoju człowieka (E.1WW.U2.) Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego (E.1WW.K1.) |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie na podstawie obecności; w przypadku nieobecności konieczność zaliczenia ustnego lub napisania pracy na podstawie wskazanej lektury |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Skok | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Skok | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.