Ekonomia integracji europejskiej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 400-ES1-3EIE |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.303
|
Nazwa przedmiotu: | Ekonomia integracji europejskiej |
Jednostka: | Filia Uniwersytetu w Białymstoku w Wilnie, Wydział Ekonomiczno-Informatyczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia ekonomiczne - przedmioty kierunkowe - WILNO Wilno - ekonomia 3 rok 1 st. stacjonarne sem.letni |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólne kierunkowe |
Skrócony opis: |
Celem kształcenia w zakresie przedmiotu EKONOMIA INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ jest przekazanie studentom wiedzy w zakresie procesu i mechanizmów integracji europejskiej, w szczególności w ramach UE. W kontekście tym prezentowana jest również tematyka akcesji Litwy do Wspólnoty Europejskiej i jej roli w europejskim procesie integracyjnym. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Moduł MK_3 - kierunkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, ekonomia Rok studiów: /semestr III rok/semestr 5. Wymagania wstępne: sekwencyjny system zajęć i egzaminów Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin wykładu Metody dydaktyczne: wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin końcowy pisemny. Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach – 15 godzin Przygotowanie się do wykładu – 10 godzin Przygotowanie do egzaminu końcowego – 25 godzin |
Literatura: |
Literatura podstawowa: J. Barcz, Integracja europejska w okresie przemian. Aspekty ekonomiczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2016. K. A. Wojtaszczyk (red.), Integracja europejska, Wydawnictwo Poltext, Warszawa2011. Zb. M. Doliwa-Klepacki, Integracja Europejska (łącznie z uczestnictwem Polski w UE i Konstytucją dla Europy), Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim, Białystok 2005. Literatura uzupełniająca: H.T. Tendera-Właszczuk, W. Bąba, M. Zajączkowska (red.), Nowe wyzwania integracji europejskiej, Difin, Warszawa 2016. J. Czaputowicz, Teorie integracji europejskiej, PWN, Warszawa 2018. |
Efekty uczenia się: |
Student zna i rozumie: KP6_WG1 - podstawowe kategorie ekonomiczne oraz metody i narzędzia badań ekonomicznych wraz z podstawową literaturą oraz posiada podstawową wiedzę ogólną z dziedziny nauk ekonomicznych i pokrewnych KP6_WG6 - instytucje i organizacje funkcjonujące w skali krajowej i międzynarodowej Student potrafi: KP6_UW9 - zrozumieć teksty ekonomiczne KP6_UK1 - praktycznie wykorzystywać wiedzę do rozwiązywania prostych problemów mikroekonomicznych i makroekonomicznych oraz do kształtowania własnej opinii na temat kwestii gospodarczych i społecznych KP6_UK6 - formułować poglądy dotyczące współczesnych problemów o charakterze ekonomicznym KP6_UK7 - prawidłowo wykorzystywać kategorie ekonomiczne w wypowiedziach ustnych |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu. Formy oceniania przedmiotu: - egzamin końcowy pisemny. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.