Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język obcy (j. angielski)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 420-IS2-1JA1-22
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język obcy (j. angielski)
Jednostka: Instytut Informatyki
Grupy: 1 rok 2 st. sem. zimowy Informatyka
2L stac. II st. studia informatyki - lektoraty
Punkty ECTS i inne: 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

lektoraty
obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Język angielski 1 420-IS1-1JA1
Język angielski 2 420-IS1-1JA2
Język angielski 3 420-IS1-2JA3
Język angielski 4 420-IS1-2JA4

Założenia (lista przedmiotów):

Język angielski 1 420-IS1-1JA1
Język angielski 2 420-IS1-1JA2
Język angielski 3 420-IS1-2JA3
Język angielski 4 420-IS1-2JA4

Założenia (opisowo):

Celem zajęć jest wykształcenie umiejętności posługiwania się literaturą naukową i specjalistyczną terminologią w opracowaniach pisemnych i wystąpieniach ustnych.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Założenia i cele przedmiotu: Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennej komunikacji zawodowej, a także umiejętności rozumienia i stosowania terminologii informatycznej, rozumienia tekstów specjalistycznych i naukowych, umiejętności rozmowy z profesjonalistami z wybranej dziedziny oraz umiejętności prezentacji i autoprezentacji

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Rok studiów 1 semestr: 1

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów):

Przedmioty wprowadzające: Język obcy 1., Język obcy 2., Język obcy 3. , Język obcy 4., Zakres wiadomości: Student posiada zakres słownictwa, struktur gramatycznych oraz umiejętności mówienia, słuchania,pisania i czytania na poziomie B2+.

Ćwiczenia: 30

Metody dydaktyczne: Stosowane metody dydaktyczne: konsultacje, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych. Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie, pisanie,czytanie,słuchanie.

Punkty ECTS: 2

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w zajęciach:

- ćwiczenia 30h

Przygotowanie do zajęć:

- ćwiczenia 5h

Zapoznanie z literaturą: 2h

Sprawozdania, raporty z zajęć, prace domowe: 2h

Przygotowanie do kolokwium: 3h

Zadania projektowe realizowane w domu: 2h

Udział w konsultacjach: 7h

Wskaźniki ilościowe:

- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37h; 1,5 ECTS

- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 14h; 0,5 ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa:

Academic Vocabulary in Use, Cambridge.

The Complete Guide to TOEFL Test Bruce Rogers.

English for Information Technology - Vocational English, David Hill, Pearson

Professional English in Use, Ian MacKenzie CUP

Literatura uzupełniająca:

How English Works, M. Swan, C. Walter ,OUP.

English Grammar in Use, R. Murphy , Cambridge UP

English Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell ,Cambridge UP.

Academic Writing, S. Bailey (Routledge, 2006)

Cambridge Academic English B2, C1 Martin hewings, Craig Thaine

Study Speaking B2, C1 Kenneth Anderson, Joan Maclean

Study Writing B2, C1 Liz Hamp-Lyons, Ben Heasley

www.euronews.net, www.sciencetoday.com

TED.com

breakingnewsenglish.com

kurzgesagt

autorskie materiały prowadzącego

Efekty uczenia się:

KP7_UK1, - posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ stosując specjalistyczną terminologię właściwą dla informatyki umożliwiającą wypowiadanie się, w formie pisemnej i ustnej, na tematy ogólne oraz związane z informatyką. – metoda weryfikacji poprzez aktywność na zajęciach i samoocena efektów kształcenia, kolokwium, zaliczenie i egzamin.

KP7_UK2, - przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą zadania projektowego, badawczego lub wybranego zagadnienia z zakresu informatyki, potrafi poprowadzić dyskusję na temat tej prezentacji. - metoda weryfikacji poprzez referat

KP7_UK3, - posługiwać się językiem obcym w stopniu wystarczającym do czytania ze zrozumieniem literatury fachowej oraz porozumiewania się, w tym na tematy zawodowe. - metoda weryfikacji poprzez aktywność na zajęciach i samoocena efektów kształcenia, kolokwium, zaliczenie i egzamin

KP7_UK4, - opracować szczegółową dokumentację zadania projektowego lub badawczego, wyników realizacji eksperymentu, potrafi przygotować opracowanie omawiające te wyniki. - metoda weryfikacji poprzez referat, aktywność na zajęciach i samoocena efektów kształcenia.

KP7_UU1, - pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, strony internetowe, bazy danych itp.), integrować je oraz dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, wyciągać wnioski i formułować oraz wyczerpująco uzasadniać opinie. - metoda weryfikacji poprzez project, rozwiązywanie zadań, aktywność na zajęciach i samoocena efektów kształcenia.

KP7_UU2, - zrozumieć potrzebę ciągłego dokształcania się oraz samokształcenia. - metoda weryfikacji poprzez aktywność na zajęciach i samoocena efektów kształcenia, zaliczenie i egzamin.

Metody i kryteria oceniania:

Wiedza sprawdzana jest w formie zadań pisemnych oraz na podstawie ustnych wypowiedzi z dziedziny specjalizacji studenta. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie w formie ustnej.

Warunki zaliczenia przedmiotu:

- zaliczenie na min. 50% wypowiedzi ustnej oraz prac pisemnych,

- obecność i aktywny udział w zajęciach.

Ogólna forma zaliczenia:zaliczenie na ocenę po 1 sem.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Górska, Emilia Zajkowska
Prowadzący grup: Emilia Zajkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

lektoraty
obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Język angielski 1 420-IS1-1JA1
Język angielski 2 420-IS1-1JA2
Język angielski 3 420-IS1-2JA3
Język angielski 4 420-IS1-2JA4

Założenia (lista przedmiotów):

Język angielski 1 420-IS1-1JA1
Język angielski 2 420-IS1-1JA2
Język angielski 3 420-IS1-2JA3
Język angielski 4 420-IS1-2JA4

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Założenia i cele przedmiotu: Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennej komunikacji zawodowej, a także umiejętności rozumienia i stosowania terminologii informatycznej, rozumienia tekstów specjalistycznych i naukowych, umiejętności rozmowy z profesjonalistami z wybranej dziedziny oraz umiejętności prezentacji i autoprezentacji

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Rok studiów 1 semestr: 1

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów):

Przedmioty wprowadzające: Język obcy 1., Język obcy 2., Język obcy 3. , Język obcy 4., Zakres wiadomości: Student posiada zakres słownictwa, struktur gramatycznych oraz umiejętności mówienia, słuchania,pisania i czytania na poziomie B2+.

Ćwiczenia: 30

Metody dydaktyczne: Stosowane metody dydaktyczne: konsultacje, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych. Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie, pisanie,czytanie,słuchanie.

Punkty ECTS: 2

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w zajęciach:

- ćwiczenia 30h

Przygotowanie do zajęć:

- ćwiczenia 5h

Zapoznanie z literaturą: 2h

Sprawozdania, raporty z zajęć, prace domowe: 2h

Przygotowanie do kolokwium: 3h

Zadania projektowe realizowane w domu: 2h

Udział w konsultacjach: 7h

Wskaźniki ilościowe:

- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37h; 1,5 ECTS

- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 14h; 0,5 ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa:

Academic Vocabulary in Use, Cambridge.

The Complete Guide to TOEFL Test Bruce Rogers.

English for Information Technology - Vocational English, David Hill, Pearson

Professional English in Use, Ian MacKenzie CUP

Literatura uzupełniająca:

How English Works, M. Swan, C. Walter ,OUP.

English Grammar in Use, R. Murphy , Cambridge UP

English Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell ,Cambridge UP.

Academic Writing, S. Bailey (Routledge, 2006)

Cambridge Academic English B2, C1 Martin hewings, Craig Thaine

Study Speaking B2, C1 Kenneth Anderson, Joan Maclean

Study Writing B2, C1 Liz Hamp-Lyons, Ben Heasley

www.euronews.net, www.sciencetoday.com

TED.com

breakingnewsenglish.com

kurzgesagt

autorskie materiały prowadzącego

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)