Warsztaty efektywnego uczenia się
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 440-SS1-1WEU1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.251
|
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty efektywnego uczenia się |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
3L stac.I st.studia socjologiczne - przedmioty obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest nabycie niezbędnych umiejętności akademickich oraz zaprezentowanie metod i technik wspomagających proces efektywnego uczenia się. Warsztaty ukierunkowane są na rozwój następujących umiejętności akademickich: wyszukiwanie i właściwy dobór źródeł naukowych, posługiwanie się językiem naukowym, umiejętności zapamiętywania i organizowania procesu nauki oraz metody i techniki wspomagające kreatywność (w tym szczególnie myślenie pytajne). Tematyka zajęć uwzględnia ponadto zagadnienia związane z kulturą akademicką, w tym kwestie poprawnej komunikacji. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki; Forma studiów: stacjonarne; Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, moduł 2 (Rozwój praktycznych umiejętności); Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, nauki socjologiczne; Rok studiów I, semestr studiów I; Wymagania wstępne: brak; Liczba godzin: laboratoria 30 godz.; Metody dydaktyczne: prezentacja multimedialna, dyskusja, zadania praktyczne, praca w małych grupach, konsultacje Punkty ECTS: 3; Bilans nakładu pracy: 80 godzin (udział w zajęciach 30 godzin, konsultacje 7 godz., zadania indywidualne i grupowe 40 godz.) Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela- 37 godzin, co odpowiada 1,4 pkt. ECTS; nakład pracy związany z zajęciami nie wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 40 godzin, co odpowiada 1,6 pkt. ECTS. |
Literatura: |
Allen D., (2016), Gettings Things Done czyli sztuka bezstresowej efektywności, Gliwice, HELION. Amen D. G., (2013), Wspieraj się swój mózg-odmładzaj się. Sekrety młodego wyglądu, samopoczucia i sposobu myślenia na każdy dzień, Poznań, REBIS. Becker H. S. (2013), Warsztat pisarski badacza, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Brian T. (2017), Zjedz tę żabę. 21 metod podnoszenia wydajności w pracy i zwalczania skłonności do zwlekania, Warszawa, Wamex. Brown P. C., Roedier H. L., McDaniel M. A. (2016), Harvardzki poradnik skutecznego uczenia się, Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX. Buzan T. (2003), Pamięć na zawołanie. Metody i techniki pamięciowe, Łódź. Buzan T., Buzan B. (2003), Mapy Twoich myśli, Łódź. Convey R. S.( 2019) 7 nawyków skutecznego działania, Poznań, REBIS. Kowalkowska B.(2020) Odzyskać czas, Warszawa, 2020. Minge N i K. (2017), Jak uczyć się szybciej i skuteczniej, Warszawa, Samo Sedno. Schawartz D. L., Tsang J. M., Blair K. P. (2017), Jak się uczymy. 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów, Warszawa: PWN. Szmidt K. J. (2013), Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych, Gliwice: Wydawnictwo Helion. Vanderkam L. (2016), Co ludzie sukcesu robią przed śniadaniem, Gliwice, HELION. Zenderowski R., (2009) Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa: CeDeWu.pl. Zimbaro P.G. (2020), Psychologia kluczowe koncepcje. Motywacja i uczenie się, Warszawa: PWN. |
Efekty uczenia się: |
KP6_UO2 potrafi przygotować prezentację multimedialną KP6_UU1 potrafi wyszukiwać i właściwie dobierać źródła naukowe (w tym źródła internetowe) KP6_KO1 jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych, w tym umiejętności komunikacyjnych KP6_KO2 jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role KP6_KO3 ma świadomość konieczności planowania w czasie wykonywania poszczególnych zadań KP6_KO4 wykazuje aktywną postawę wobec możliwości uzupełniana swojej wiedzy w zakresie podstawowych umiejętności akademickich, organizacji nauki i technik pamięciowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę (skala ocen 2-5) Warunki zaliczenia: obecność i aktywność na na zajęciach, realizacja zadań praktycznych związanych z warsztatami (projekt grupowy, zadania praktyczne indywidualne i zespołowe) Każdy student ma prawo do dwóch nieobecności bez wpływu na ocenę końcową. Pozostałe nieobecności należy zaliczyć w terminie trzech tygodni, po wcześniejszym uzgodnieniu formy zaliczenia. Nieobecność na zajęciach nie zwalnia z wykonania zadań domowych. Nieobecność na ponad połowie zajęć skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Abłażewicz, Karolina Radłowska | |
Prowadzący grup: | Urszula Abłażewicz, Karolina Radłowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.