Podstawy warsztatu coacha
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 440-SS1-2PWC1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.252
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy warsztatu coacha |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
3L stac.I st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | profil studiów, forma studiów, rodzaj przedmiotu, dziedzina i dyscyplina nauki, rok studiów/semestr,wymagania wstępne, liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć, metody dydaktyczne, punkty ECTS, bilans nakładu pracy studenta, wskaźniki ilościowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Zakres przedmiotu obejmuje na wstępie omówienie regulacji prawnych związanych z zawodem coacha, omówienie kwestii etyki coacha. Część praktyczna przedmiotu to zapoznanie się z procesem coachingowym, jego strukturą, stosowanymi procedurami, a także poznawanie w praktyce wybranych narzędzi coachingowych. |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów–stacjonarne Rodzaj przedmiotu –przedmiot fakultatywny Język prowadzenia przedmiotu – np. język polski, Dziedzina i dyscyplina nauki – najczęściej to będzie: nauki socjologiczne, socjologia Rok studiów 3. sem. 5 Wymagania wstępne brak. Liczba godzin: 30 godzin ćwiczeń. Metody dydaktyczne – ćwiczenia, konsultacje Forma zaliczenia przedmiotu – zaliczenie na ocenę Punkty ECTS – 3 Bilans nakładu pracy studenta – udział w ćwiczeniach – 30 godzin, udział w w konsultacjach - 4 godziny, przygotowanie do ćwiczeń: 30 godziny, razem: 68 godziny co odpowiada 3 pkt. ECTS* |
Literatura: |
S. Sinek. 2013. Zacznie od dlaczego. wyd. Helion: Gliwice R. Nisbett. 2016. Narzędzia skutecznego myślenia. wyd. Smak Słowa: Sopot. Bennewicz M. 2017. Cochaing i mentoring w praktyce. Podejście kognitywistyczne. wyd. Coach &coach: Zambrów M. Adams. 2004. Myślenie pytaniami.wyd. Studio EMKA: Warszawa |
Efekty uczenia się: |
KP6_WG1 - zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię KP6_UW8 potrafi identyfikować problemy społeczne wybranej zbiorowości / grupy oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania KP6_K01 jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych KP6_K02 jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot nastawiony jest na pracę Studentów na ćwiczeniach, warsztatowo. Studenci mają prawo do jednej nieobecności w semestrze. Ewentualne kolejne nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach po uprzednim skonsultowaniu z prowadzącą zakresu materiału do opracowania. Kryteria oceniania: Osoby aktywne na 90% zajęć, wykonujące wszystkie prace domowe - ocena bdb Osoby aktywne na 80% zajęć, wykonujące wszystkie prace domowe otrzymają ocenę dobrą plus Osoby aktywne na 70% zajęć, wykonujące większość prac domowych - ocena dobra Osoby aktywne na 50% zajęć i wykonujące większość prac domowych - ocena dostateczna plus Osoby nie wykazujące aktywności, wykonujące część prac domowych ocena dostateczna. Studenci z niepełnosprawnościami, problemami zdrowotnymi zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego, w porozumieniu wykładowca-student, możliwa jest zmiana formy zaliczenia. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bieńkowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bieńkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Zakres przedmiotu obejmuje na wstępie omówienie regulacji prawnych związanych z zawodem coacha, omówienie kwestii etyki coacha. Część praktyczna przedmiotu to zapoznanie się z procesem coachingowym, jego strukturą, stosowanymi procedurami, a także poznawanie w praktyce wybranych narzędzi coachingowych. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów–stacjonarne Rodzaj przedmiotu –przedmiot fakultatywny Język prowadzenia przedmiotu – np. język polski, Dziedzina i dyscyplina nauki – najczęściej to będzie: nauki socjologiczne, socjologia Rok studiów 3. sem. 5 Wymagania wstępne brak. Liczba godzin: 30 godzin ćwiczeń. Metody dydaktyczne – ćwiczenia, konsultacje Forma zaliczenia przedmiotu – zaliczenie na ocenę Punkty ECTS – 3 Bilans nakładu pracy studenta – udział w ćwiczeniach – 30 godzin, udział w w konsultacjach - 4 godziny, przygotowanie do ćwiczeń: 30 godziny, razem: 68 godziny co odpowiada 3 pkt. ECTS* |
|
Literatura: |
S. Sinek. 2013. Zacznie od dlaczego. wyd. Helion: Gliwice R. Nisbett. 2016. Narzędzia skutecznego myślenia. wyd. Smak Słowa: Sopot. Bennewicz M. 2017. Cochaing i mentoring w praktyce. Podejście kognitywistyczne. wyd. Coach &coach: Zambrów M. Adams. 2004. Myślenie pytaniami.wyd. Studio EMKA: Warszawa |
|
Uwagi: |
Na życzenie Studentów jedne zajęcia mogą być przeznaczone na realizację tematu wskazanego przez Studentów (z zakresu coachingu). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.