Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy warsztatu coacha

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 440-SS1-3PWC1
Kod Erasmus / ISCED: 14.253 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy warsztatu coacha
Jednostka: Instytut Socjologii
Grupy: 3L stac.I st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Założenia (opisowo):

Celem głównym przedmiotu jest ukazanie Studentom specyfiki współczesnego społeczeństwa w kontekście zapotrzebowania na usługi coachingowe. Cele szczegółowe wiążą się z przekazaniem studentom wiedzy z zakresu etyki coacha, wymagań do certyfikatów, a także wiedzy i umiejętności z zakresu stosowania narzędzi coachingowych.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Zakres przedmiotu obejmuje na wstępie omówienie regulacji prawnych związanych z zawodem coacha, omówienie kwestii etyki coacha. Część praktyczna przedmiotu to zapoznanie się z procesem coachingowym, jego strukturą, stosowanymi procedurami, a także poznawanie w praktyce wybranych narzędzi coachingowych.

Pełny opis:

Profil studiów - ogólnoakademicki.

Forma studiów–stacjonarne

Rodzaj przedmiotu –przedmiot fakultatywny

Język prowadzenia przedmiotu – np. język polski,

Dziedzina i dyscyplina nauki – najczęściej to będzie: nauki socjologiczne, socjologia

Rok studiów 2. sem. 3

Wymagania wstępne brak.

Liczba godzin: 30 godzin ćwiczeń.

Metody dydaktyczne – ćwiczenia, konsultacje

Forma zaliczenia przedmiotu – zaliczenie na ocenę

Punkty ECTS – 3

Bilans nakładu pracy studenta – udział w ćwiczeniach – 30 godzin, udział w

w konsultacjach - 4 godziny, przygotowanie do ćwiczeń: 30 godziny, razem: 68 godziny co odpowiada 3 pkt. ECTS*

Literatura:

S. Sinek. 2013. Zacznie od dlaczego. wyd. Helion: Gliwice

R. Nisbett. 2016. Narzędzia skutecznego myślenia. wyd. Smak Słowa: Sopot.

Bennewicz M. 2017. Cochaing i mentoring w praktyce. Podejście kognitywistyczne. wyd. Coach &coach: Zambrów

M. Adams. 2004. Myślenie pytaniami.wyd. Studio EMKA: Warszawa

Efekty uczenia się:

KP6_WG1 - zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię

KP6_UW8 potrafi identyfikować problemy społeczne wybranej zbiorowości / grupy oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania

KP6_K01 jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych

KP6_K03 ma świadomość konieczności planowania w czasie wykonywania poszczególnych zadań

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiot nastawiony jest na pracę Studentów na ćwiczeniach, warsztatowo.

Studenci mają prawo do jednej nieobecności w semestrze. Ewentualne kolejne nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach po uprzednim skonsultowaniu z prowadzącą zakresu materiału do opracowania.

Kryteria oceniania:

Osoby aktywne na 90% zajęć, wykonujące wszystkie prace domowe - ocena bdb

Osoby aktywne na 80% zajęć, wykonujące wszystkie prace domowe otrzymają ocenę dobrą plus Osoby aktywne na 70% zajęć, wykonujące większość prac domowych - ocena dobra

Osoby aktywne na 50% zajęć i wykonujące większość prac domowych - ocena dostateczna plus Osoby nie wykazujące aktywności, wykonujące część prac domowych ocena dostateczna.

Studenci z niepełnosprawnościami, problemami zdrowotnymi zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego, w porozumieniu wykładowca-student, możliwa jest zmiana formy zaliczenia.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Bieńkowska
Prowadzący grup: Małgorzata Bieńkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Zakres przedmiotu obejmuje na wstępie omówienie regulacji prawnych związanych z zawodem coacha, omówienie kwestii etyki coacha. Część praktyczna przedmiotu to zapoznanie się z procesem coachingowym, jego strukturą, stosowanymi procedurami, a także poznawanie w praktyce wybranych narzędzi coachingowych.

Pełny opis:

Profil studiów - ogólnoakademicki.

Forma studiów–stacjonarne

Rodzaj przedmiotu –przedmiot fakultatywny

Język prowadzenia przedmiotu – np. język polski,

Dziedzina i dyscyplina nauki – najczęściej to będzie: nauki socjologiczne, socjologia

Rok studiów 2. sem. 3

Wymagania wstępne brak.

Liczba godzin: 30 godzin ćwiczeń.

Metody dydaktyczne – ćwiczenia, konsultacje

Forma zaliczenia przedmiotu – zaliczenie na ocenę

Punkty ECTS – 3

Bilans nakładu pracy studenta – udział w ćwiczeniach – 30 godzin, udział w

w konsultacjach - 4 godziny, przygotowanie do ćwiczeń: 30 godziny, razem: 68 godziny co odpowiada 3 pkt. ECTS*

Literatura:

S. Sinek. 2013. Zacznie od dlaczego. wyd. Helion: Gliwice

R. Nisbett. 2016. Narzędzia skutecznego myślenia. wyd. Smak Słowa: Sopot.

Bennewicz M. 2017. Cochaing i mentoring w praktyce. Podejście kognitywistyczne. wyd. Coach &coach: Zambrów

M. Adams. 2004. Myślenie pytaniami.wyd. Studio EMKA: Warszawa

Uwagi:

Na życzenie Studentów jedne zajęci mogą być przeznaczone na omówienie tematy/ zagadnienia z zakresu coachingu wskazanego przez Studentów

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)