Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologiczne koncepcje rozwoju zawodowego człowieka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 450-SPDZ-1PKR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologiczne koncepcje rozwoju zawodowego człowieka
Jednostka: Instytut Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Opanowanie wiedzy z zakresu podstawowych psychologicznych koncepcji rozwoju zawodowego oraz zrozumienie znaczenia psychologii różnic indywidualnych w kwestiach rozwoju zawodowego. Rozwój kompetencji w zakresie budowania prawidłowych relacji interpersonalnych w grupach zadaniowych.

Skrócony opis:

Celem zajęć jest opanowanie wiedzy z zakresu podstawowych psychologicznych koncepcji rozwoju zawodowego oraz zrozumienie znaczenia psychologii różnic indywidualnych w kwestiach rozwoju zawodowego. Rozwój kompetencji w zakresie budowania prawidłowych relacji interpersonalnych w grupach zadaniowych.

Pełny opis:

Profil kształcenia: ogólnoakademicki

Forma studiów: podyplomowe

Przedmiot obowiązkowy

Dziedzina: nauki ekonomiczne, dyscyplina: ekonomia

Rok studiów: 1,

Typ zajęć: 4 godz. wykładów i 6 godz. konwersatorium

Metody dydaktyczne: Wykład, praca w grupach, dyskusja grupowa, ćwiczenia indywidualne

Punkty ECTS: 2

Bilans nakładu pracy studenta: 50 h

Literatura:

- Bajcar, B., Borkowska A. i in. (2006) Psychologia preferencji i zainteresowań zawodowych, Przegląd teorii i metod, M.P.I.P.S., Warszawa.

- Bańka, A. (2003) Zawodoznawstwo, doradztwo zawodowe, pośrednictwo pracy. Psychologiczne metody i strategie pomocy bezrobotnym, Poznań.

- Holland, J.L. (1985). Professional manual for Vocational Preference Inventory. Odessa FI, Psychological Assessment Resources

- Lamb, R. (1998) Poradnictwo zawodowe w zarysie. Warszawa.

- Król-Fijewska, M., Fijewski, P. (2007) Asertywność menedżera, Warszawa

- Kwiatkowska, E., Siudem A. (2011) Człowiek w środowisku pracy. Lublin.

Efekty uczenia się:

SP7_WK03 Zna psychologię różnic indywidualnych oraz psychologiczne koncepcje rozwoju zawodowego człowieka.

Umiejętności

SP7_UW05 Potrafi dobierać testy do danej grupy klienta i indywidualnych potrzeb klienta

Kompetencje społeczne

SP7¬_KR02 Potrafi podnosić poziom umiejętności budowania relacji interpersonalnych

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność w trakcie zajęć. Test zaliczeniowy.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)