Psychologiczne koncepcje rozwoju zawodowego człowieka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-SPDZ-1PKR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologiczne koncepcje rozwoju zawodowego człowieka |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Opanowanie wiedzy z zakresu podstawowych psychologicznych koncepcji rozwoju zawodowego oraz zrozumienie znaczenia psychologii różnic indywidualnych w kwestiach rozwoju zawodowego. Rozwój kompetencji w zakresie budowania prawidłowych relacji interpersonalnych w grupach zadaniowych. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest opanowanie wiedzy z zakresu podstawowych psychologicznych koncepcji rozwoju zawodowego oraz zrozumienie znaczenia psychologii różnic indywidualnych w kwestiach rozwoju zawodowego. Rozwój kompetencji w zakresie budowania prawidłowych relacji interpersonalnych w grupach zadaniowych. |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: podyplomowe Przedmiot obowiązkowy Dziedzina: nauki ekonomiczne, dyscyplina: ekonomia Rok studiów: 1, Typ zajęć: 4 godz. wykładów i 6 godz. konwersatorium Metody dydaktyczne: Wykład, praca w grupach, dyskusja grupowa, ćwiczenia indywidualne Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: 50 h |
Literatura: |
- Bajcar, B., Borkowska A. i in. (2006) Psychologia preferencji i zainteresowań zawodowych, Przegląd teorii i metod, M.P.I.P.S., Warszawa. - Bańka, A. (2003) Zawodoznawstwo, doradztwo zawodowe, pośrednictwo pracy. Psychologiczne metody i strategie pomocy bezrobotnym, Poznań. - Holland, J.L. (1985). Professional manual for Vocational Preference Inventory. Odessa FI, Psychological Assessment Resources - Lamb, R. (1998) Poradnictwo zawodowe w zarysie. Warszawa. - Król-Fijewska, M., Fijewski, P. (2007) Asertywność menedżera, Warszawa - Kwiatkowska, E., Siudem A. (2011) Człowiek w środowisku pracy. Lublin. |
Efekty uczenia się: |
SP7_WK03 Zna psychologię różnic indywidualnych oraz psychologiczne koncepcje rozwoju zawodowego człowieka. Umiejętności SP7_UW05 Potrafi dobierać testy do danej grupy klienta i indywidualnych potrzeb klienta Kompetencje społeczne SP7¬_KR02 Potrafi podnosić poziom umiejętności budowania relacji interpersonalnych |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność w trakcie zajęć. Test zaliczeniowy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.