Warsztat pracy doradcy zawodowego – style pracy, role, kompetencje doradcy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-SPDZ-1STY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat pracy doradcy zawodowego – style pracy, role, kompetencje doradcy |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: |
Studia Podyplomowe Doradztwo Zawodowe |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Nabycie przez słuchaczy umiejętności dopasowania stylu pracy doradcy zawodowego do potrzeb różnych klientów oraz umiejętności stosowania różnych ról w pracy z nimi. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest nabycie przez słuchaczy umiejętności dopasowania stylu pracy doradcy zawodowego do potrzeb różnych klientów oraz umiejętności stosowania różnych ról w pracy z nimi.Nabycie przez słuchaczy umiejętności dopasowania stylu pracy doradcy zawodowego do potrzeb różnych klientów oraz umiejętności stosowania różnych ról w pracy z nimi. |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: podyplomowe Przedmiot obowiązkowy Dziedzina: nauki ekonomiczne, dyscyplina: ekonomia Rok studiów: 1, Typ zajęć: 2 godz. wykładów i 6 godzin ćwiczeń Metody dydaktyczne: Wykład, dyskusja, ćwiczenia praktyczne Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: 50 h |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Rosalska M., Warsztat diagnostyczny doradcy zawodowego Przewodnik dla nauczyciela i doradcy, Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej, Warszawa 2012. 2. Standard kwalifikacji zawodowych dla zawodu doradca zawodowy, MPiPS, Warszawa 2005. 3. Paszkowska-Rogacz A., Psychologiczne podstawy wyboru zawodu. Przegląd koncepcji teoretycznych. Warszawa 2003. Literatura uzupełniająca: 1. Rosalska M., Dołęga-Herzog H., Wiatr w żagle. Poradnik dla nauczyciela, Poznań 2011. 2. Portal Publicznych Służb Zatrudnienia, Klasyfikacja zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy, opis zawodu doradca zawodowy, www.psz.praca.gov.pl. 3. Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B., Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Zakład Wydawniczy SFS, Kielce 2000. |
Efekty uczenia się: |
SP7_UW02 Dopasować narzędzia doradcy zawodowego do potrzeb danego klienta SP7_UW08 Dostosować styl pracy do potrzeb klienta SP7_UO01 Pracować analitycznie i koncepcyjnie SP7_KR02 Potrafi podnosić poziom umiejętności budowania relacji interpersonalnych SP7_KK01 ustalenia priorytetów interwencji doradczej względem potrzeb klienta SP7_KO02 Wykazuje postawę kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w podejmowanej aktywności i pracy doradczejv |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie bez oceny |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 6 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Citkowski, Iwona Zaborowska | |
Prowadzący grup: | Iwona Zaborowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.