Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Testy stosowane w poradnictwie zawodowym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 450-SPDZ-1TPZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Testy stosowane w poradnictwie zawodowym
Jednostka: Instytut Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Rozwój umiejętności stosowania testów w procesie doradztwa zawodowego

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest rozwój umiejętności stosowania testów w procesie doradztwa zawodowego

Pełny opis:

Profil kształcenia: ogólnoakademicki

Forma studiów: podyplomowe

Przedmiot obowiązkowy

Dziedzina: nauki ekonomiczne, dyscyplina: ekonomia

Rok studiów: 1,

Typ zajęć: 14 godzin ćwiczeń

Metody dydaktyczne: dyskusja, ćwiczenia praktyczne

Punkty ECTS: 3

Bilans nakładu pracy studenta: 75 h

Literatura:

1. Paszkowska-Rogacz, A. (2011). Młodzieżowy Kwestionariusz Zainteresowań Zawodowych – MŁOKOZZ. Warszawa: Fundacja Realizacji Programow Społecznych.

2. Talik, W., Wiechetek, M. (2014). Kwestionariusz Istotnych Kompetencji w Poszukiwaniu Zatrudnienia (KIK-PZ). Lublin: Innovatio Press.

3. Porzak, R., Talik, W. (2013). Test "Edukacja-Zawód". Lublin: Innovatio Press.

4. Filipiuk, D., Knopik, T., Koperwas, A., Pękalska, E. (2015). Kotwice kariery. Lublin: Lechaa Consulting.

Literatura uzupełniająca:

1. Bielecki,J., Dziedzic A.,, Łuczak M. (2010). Metody i narzędzia stosowane w Polsce przez doradców zawodowych w sektorze edukacji. Warszawa: KOWEZiU.

2. Paszkowska-Rogacz, A. (2009). Doradztwo zawodowe. Wybrane metody badań. Warszawa: Difin.

Efekty uczenia się:

SP7_WG06 indywidualne i grupowe formy poradnictwa zawodowego w tym komunikowanie werbalne, komunikowanie niewerbalne, komunikowanie interpersonalne

SP7_UW02 Dopasować narzędzia doradcy zawodowego do potrzeb danego klienta

SP7_UW05 Dobierać testy do danej grupy klienta i indywidualnych potrzeb klienta

SP7_KO01 wypełniania obowiązków wynikających z potrzeby stałego zwiększania kompetencji własnych i klienta ze względu na zmiany na rynku pracy

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)