Psychologia konsumenta
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-ZN2-2PPKO |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.002
|
Nazwa przedmiotu: | Psychologia konsumenta |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Przedmiot dotyczy wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie psychologii konsumenta. Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do pracy w dziedzinie zarządzania oraz marketingu z uwzględnieniem psychologicznych podstaw podejmowania decyzji przez nabywców rynkowych |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie z procesami postrzegania konsumenta, wpływem emocji, motywów , postaw na jego decyzja, a także procesem analizy zachowań nabywców w oparciu o podstawy psychologii |
Pełny opis: |
Poziom kształcenia: Studia drugiego stopnia |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A. Falkowski, T. Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich, GWP. 2. D. Maison, Psychologia konsumenta, PWN. 3. M. Lindstrom, Zakupologia, Znak. Literatura uzupełniająca: 1. B. Mróz, Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, SGH. 2. B. Schwartz, Paradoks wyboru, PWN 3. D. Ariely, Potęga irracjonalności, Smak Słowa. 4. W. D. Hoyer, D. J. Macinnis, R. Pieters, Consumer behaviour, Cengage Learning. |
Efekty uczenia się: |
1PK_W01: ma wiedzę na temat różnych rodzajów relacjach zachodzących w procesie nabywania produktów, w tym między przedsiębiorcą a konsumentem, a także ma pogłębioną wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowej konsument - przedsiębiorca KA7_WG4 1PK_W02: ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako konsumencie, biorącym udział w całym procesie decyzji nabywczych: od rozpoznania potrzeby po sprzężenie zwrotne KA7_WG5 1PK_W03: ma pogłębioną wiedzę o normach i regułach zachowań nabywców (w tym: organizacyjnych, zawodowych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania KA7_WG7 1PK_UO1 umiejętności: potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zachowania nabywców a także wskazać metody ich badania KA7_UW1 |
Metody i kryteria oceniania: |
- zaliczenie ustne Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest dyskusja na wylosowane zagadnienie problemowe. Listę zagadnień problemowych studenci otrzymają nie później niż na dwa tygodnie przed terminem zaliczenia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.